چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 13:10:57

افتتاح آرایشگاه زنانه

 

افتتاح آرایشگاه زنانه

درآمد شغل آرایشگری زنانه چقدر است؟

 


چگونه یک آرایشگاه زنانه افتتاح کنم؟

شغل آرایشگری یکی از شغل های پر طرفدار در بین خانم های ایرانی است. با توجه به اینکه به آرایشگری بیشتر به عنوان یک هنر می توان نگاه کرد، موفقیت در این حرفه بیشتر به ذوق و سلیقه و مهارت هر فرد بستگی دارد. در رشته آرایشگری گرایشات خیلی مختلفی وجود دارد. طبق دسته بندی سازمان فنی حرفه ای حدود 21 گرایش برای رشته آرایشگری زنانه تعریف شده که هر خانمی با توجه به علاقه و تصمیم شخصی خود می تواند در یک یا چند رشته آرایشی آموزش دیده و وارد بازار کار شود.


در خیلی مواقع خانم ها سوال می پرسند که آیا آرایشگری درآمد خوبی دارد؟ یا کدام رشته آرایشی درآمد بالاتری دارد؟ یا بعضا خیلی از افراد فکر می کنند که آرایشگران درآمد های خیلی بالاتری از سایر صنف ها دارند.


این سوال ها از پایه غلط هستند. قطعا همیشه در هر بازار کاری یک عده درآمدهای خوبی درمی آورند درحالیکه در همان شغل افرادی هستند که در دخل و خرج خود مانده اند حتما شما هم بین دوست و آشنایان،کسی را میشناسید که سالیان سال است آرایشگاه دارد اما هیچ پیشرفتی در موقعیت مالی و درآمد او ایجاد نشده است. اما فرد دیگری را هم دیده اید که هنوز در سال های اول کارش است و پیشرفت مالی و موقعیتی زیادی در شغل خودش داشته است. پس در یک جمله می توان گفت تمام شغل ها در زمان یکسان می توانند برای یک نفر درآمد زا باشد ولی برای یک نفر دیگر نباشد.


قبل از هر چیز ما باید با شرایط و نقاط قوت و ضعف هر صنعت یا صنفی آشنا بشویم. اگر به اندازه کافی علاقه مند به کار آرایشگری هستید اما هنوز این شغل را به خوبی نشناختید،پس قدم به قدم با ما همراه شوید تا صنف آرایشگری را بیشتر بشناسید.

 

 

سوالات درباره افتتاح و درآمد آرایشگاه زنانه

نقاط قوت صنف آرایشگری چیست؟
نقاط ضعف شغل آرایشگری چیست؟
از گذشته تا کنون بازار کار آرایشگری چه تغییراتی کرده است؟
چقدر صاحب سرمایه بودن در شغل آرایشگری موثر است؟
برای تاسیس آرایشگاه زنانه چقدر سرمایه لازم است؟
چه فاکتورهایی در آرایشگری باعث موفقیت می شود؟
رقابت در صنف آرایشگری چقدر است؟
چه ویژگی های شخصی می تواند در شغل آرایشگری به من کمک کند؟
آیا مدیر یک آرایشگاه بودن با آرایشگر بودن با هم در تناقض است؟
بازگشت سرمایه آرایشگاه زنانه چه مدت است؟


این سوال ها و ده ها سوال دیگر را باید برای خودتان روی کاغذ بنویسید و متناسب با منطقه جغرافیایی و زمانی که در آن هستید به این سوالات پاسخ دهید.  برای پیدا کردن پاسخ صحیح احتیاج به کمک افراد با تجربه دارید و قطعا آمار و ارقام سازمان های ذینفع هم می تواند به شما کمک کند. مثلا برای پاسخگویی شما به این سوال که چقدر رقابت سالن های زیبایی در شهر یا منطقه شما شدید است؟ آماری که اتحادیه آرایشگران دارد می تواند به شما کمک کند و البته برای اینکه ببینید رشد رقابت خانم ها برای ورود به صنف آرایشگری چقدر است می توانید از آمار میزان ثبت نام آموزشگاه های آرایشگری متوجه شوید.

 

 

آنالیز خودتان درباره افتتاح و درآمد آرایشگاه زنانه

 

بعد از پاسخ به این سوالات حالا نوبت خود شماست تا یکبار خودتان را روی کاغذ آنالیز کنید تا ببیند چقدر می توانید در این شغل موفق باشید؟ یا ارزیابی کنید که کدام شاخه ها و گرایش های آرایشگری برای شما مناسب تر است ؟


سرمایه اولیه من برای  افتتاح آرایشگاه زنانه و شروع به کار در رشته آرایشگری چقدر است؟
آیا من مهارت یا تجربه مکملی دارم که در این شغل به من کمک کند؟
شرایط فیزیکی و ساعت کاری این رشته آرایشی چقدر با توانایی های بدنی من سازگار است؟
مهارت های لازم در این رشته آرایشگری چقدر با استعدادها و شرایط روحی من هماهنگ است؟


این سوال ها و سوالات دیگری که قطعا در ذهن خودتان به وجود می آید را روی یک کاغذ بنویسید. پاسخ صادقانه به هریک از این سوال ها شما را به تصمیم گیری درست می رساند. به عنوان مثال رشته اصلی من نقاشی بوده و من توانایی خوبی در انتخاب رنگها و رسم خطوط ظریف دارم پس احتمالا این مهارت من در رشته میکاپ یا رنگ و مش به من کمک کند.

از طرف دیگر فردی صبور و خوش برخورد هستم و می توانم خیلی خوب با افراد رابطه برقرار کنم که این خصوصیت در کار مشاوره عروس می تواند به من کمک کند.

اما میکاپ ارتیست ها اکثرا صبح خیلی زود کار خودشان را شروع می کنند به خصوص در روزهایی که چندین عروس دارند بعضا مجبورند ساعت 4 یا 5 صبح در سالن آرایشگاه زنانه باشند آیا از نظر فیزیکی یا خانوادگی برای من این موضوع امکان پذیر است؟

یا مثلا از نقاط قوت صنف آرایشگری این است که افراد در مدت زمان خیلی کوتاهی می توانند وارد بازار کار شوند. به عنوان مثال یک هنرجو رشته میکاپ و گریم عروس در نهایت بعد از یک دوره 2 ماهه آموزش و نهایتا با 6 ماه کار عملی می تواند وارد بازار کار شود.اما سوال اصلی اینجاست که چقدر می تواند در این مدت زمان موفق باشد؟ بعد از اینکه در کار گریم و میکاپ عروس مهارت کافی را پیدا کردید عوامل دیگری هستند که موفقیت شما را تسریع می بخشند. مثل تبلیغات خوب که بتوانید عروس ها را جذب کنید،داشتن آلبوم نمونه کار،استفاده از برندهای قوی گریم و میکاپ و...که هر کدام بودجه مشخص خود را دارد.


حالا اگر شما در حال حاضر سرمایه بسیار اندکی دارید در حدی که فقط بتوانید هزینه آموزش اولیه و خرید مختصر ابزار و وسایل خود را بدهید شاید رشته گریم و میکاپ برای شما مناسب نباشد. حتی اگر شما خیلی با استعداد باشید و بعد از دوره آموزشی بتوانید کار گریم و میکاپ را خوب انجام دهید. قطعا برای نشان دادن این مهارتتان نیاز دارید که آلبوم و نمونه کار قوی از خودتان داشته باشید و صد البته وقتی می خواهید وارد بازار کار شوید قطعا باید از محصولات و برندهای خیلی بهتری استفاده کنید که آنها هم هزینه های بالایی دارد.

تمام این سوالات را اگر می خواهید آرایشگاه زنانه ای افتتاح کنید و مدیریت آن را خودتان به عهده بگیرید باید روی یک کاغذ بنویسید

 

سوالات اولیه برای افتتاح آرایشگاه زنانه

در این منطقه جغرافیایی چقدر سالن زیبایی لوکس، متوسط و معمولی قرار دارند؟
با سرمایه فعلی من چه سبک سالنی را می توانم افتتاح کنم؟
آیا من تجربه کافی برای مدیریت یک آرایشگاه یا سالن زیبایی را دارم؟
هزینه های ثابت و هزینه های متغییر آرایشگاه چقدر است؟
آیا ممکن است در ابتدای کار آرایشگاه ماهانه ضرر داشته باشد؟ پیش بینی می کنم این ضرر تا چند ماه ادامه پیدا کند؟
درآمد ماهیانه سالن زیبایی من چقدر باید باشد تا در نقطه سربه سر باشم؟
شرایط  شخصی من چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ مالی تا چند ماه تحمل ضرر و زیان را دارد؟
نفرات و پرسنل کلیدی سالن زیبایی من چه کسانی خواهند بود؟ چقدر می توانم برای شروع کار روی مساعدت آنها حساب باز کنم؟
آرایشگاه من بعد از 6 ماه به چه تعداد مشتری ثابت احتیاج دارد؟ بعد از یک سال این آرایشگاه چه تعداد مشتری ثابت خواهد داشت؟
مهارت های برنامه ریزی، حساب گری، ارتباطات و آینده نگری من به عنوان یک مدیر سالن زیبایی چقدر است؟
اطلاعات من درباره روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری و حفظ مشتری در چه حدی است؟ 
توانایی من در تشویق پرسنل برای هماهنگی با هم در جهت رسیدن به یک هدف مشترک چقدر است؟


پاسخ به این سوالات و سوالات دیگر می تواند شما را در افتتاح آرایشگاه زنانه و حفظ یک سالن زیبایی موفق کمک کند.همه ما رویاهایی را در سر داریم داشتن یک سالن زیبایی بزرگ و لوکس می تواند آرزو هر آرایشگری باشد اما آیا با شرایط مالی و توانایی های شخصی من سازگار است آیا من می توانم از عهده هزینه های ثابت یک آرایشگاه زنانه بزرگ بربیایم یا اینکه عقلانی و معقول تر است که از یک آرایشگاه زنانه متوسط شروع کنم یا یک مرکز تخصصی که فقط ارائه کننده یک یا چند خدمات تخصصی است را مدیریت کنم.

بعضا می بینیم که یک آرایشگری که در رشته کاری خود موفق بوده تصمیم می گیرد برای خودش یک سالن زیبایی افتتاح کند اما بعد از یک مدت به این نتیجه می رسد که پیشرفتی که در رشته خودش داشته خیلی کند شده زیرا بیشتر زمان کاری خودش را صرف هماهنگی و رهبری سایر اعضا تیم می کند.به عنوان مثال یک ناخن کار خیلی قوی یا یک پیگمنتر حرفه ای اگر دوست دارد بعد از سالها تجربه کاری سالن زیبایی خودش را داشته باشد باید محاسبه کند که چقدر مدیریت و رهبری یک تیم از من زمان میگیرد و آیا من توانایی کنترل و نظارت بر تمام رشته های آرایشی را دارم؟ اگر جواب منفی بود شما می توانید مرکز تخصصی کاشت ناخن یا مرکز تخصصی میکروپیگمنتیشن را افتتاح کنید تا از حیطه توانایی و تجربه خود خیلی دور نشده باشید.


در سالیان گذشته خیلی شاهد ورشکستگی و جمع شدن سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه بوده ایم و این موضوع واقعا ناراحت کننده است که ببینیم یک کسب و کار با انرژی و امید شروع شده اما به نتیجه نرسیده. واقعا بهتر است قبل از شروع هر کاری ارزیابی های مختلف را انجام دهیم و بارها هر تصمیمان را از زوایای مختلف بررسی کنیم.

موفقیت اتفاقی نیست و گام اول مسیر موفقیت هم از خودشناسی شروع می شود. اگر شما به عنوان یک آرایشگر یا به عنوان یک مدیر آرایشگاه توانایی های خود را بشناسید و روی خط مهارت ها و تواناییهایتان برنامه ریزی کنید قطعا این شغل می تواند برای شما موفقیت مالی و روحی را به همراه داشته باشد.


 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه افتتاح آرایشگاه زنانه و دریافت مشاوره های رایگان می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

چهارشنبه 12 مهر 1396 - 16:28:09
چقدر خوب شد این مطلبو دیدم.من یه چند وقتیه که دوست دارم کارم را عوض کنم و وارد کار آرایشگری بشم ولی واقعا گیج شدم که کدوم رشته را انتخاب کنم.به نظرتون اگر من فقط یک کار مثل میکروپیگمنتیشن یا اکستنشن مژه را فقط تخصصی دنبال کنم می تونم به درآمد این کار امیدوار باشم.چون هیچ تجربه ای ندارم از کجا بفهمم استعداد دارم یا نه؟
چهارشنبه 12 مهر 1396 - 16:14:44
کاملا درسته حرفهاتون .منم خیلی ها را دیدم از آشنایان که با وام و پس انداز هاشون به سختی آرایشگاه زدند ولی هنوز یکسال نشده مجبور شدن جمع کنند
چهارشنبه 12 مهر 1396 - 16:12:06
خیلی عالی بود.
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: