جمعه 03 آذر 1396 - 00:25:12

راه های درمان سیاهی و پف زیر چشم

روش درمان پف زیر چشم

درمان خانگی سیاهی دور چشم

 

سیاهی زیر چشم
 

علل ایجاد پف زیر چشم

پف زیر چشم یکی از معضلاتی است که به درمانهای دارویی و کرمها به خوبی جواب نمی دهد. زیرا علت این پف در واقع یکی مسائل ژنتیک، آناتومی و ساختاری است و دیگری عوامل هورمونی و تغذیه ای . ، شیوه زندگی افراد هم در این مورد موثر است. مثلا خوردن غذاهای شور که باعث احتباس آب در بدن می‌شود، کم‌خوابی و ورزش نکردن هم می‌تواند، کیسه‌های زیرچشم را زودتر ایجاد کند. گاهی سینوزیت مزمن یا آلرژی بینی باعث پف زیر چشم می‌شود. اگر تورم و بعد خوابیدن این ورم زیرچشم، به‌ طور متناوب صورت گیرد به‌ تدریج پوست شل می‌شود و درنتیجه این کیسه‌ها پدید می‌آیند.

در واقع کیسه چربی که در زیر چشم همه افراد وجود دارد تا از چشم حفاظت کند، می تواند سایز کوچک و بزرگی داشته باشد. به مرور زمان و تحلیل رفتن پوست و بافتهای همبند این کیسه ها بیشتر به چشم می آیند. در قسمت زیرچشم، به‌ طور طبیعی مقداری چربی وجود دارد که توسط رباط‌ ها در جای خود نگه داشته می‌شوند. با افزایش سن، این رباط‌ ها ضعیف‌تر شده و توانایی نگه داشتن این چربی‌ها را ندارند، بنابراین چربی‌ها به سمت پایین و بیرون می‌آیند. به این ترتیب کیسه‌های پف زیرچشم تشکیل می‌شوند. به مرور زمان و با بالارفتن سن، این پف‌ها بزرگ‌تر می‌شوند و چون خاصیت ارتجاعی پوست هم کم می‌شود، پوست شل شده و برجستگی‌هایی به وجود می‌آید که به آن کیسه زیر چشم می‌گوییم. اندازه و زمان شروع آن به ژنتیک فرد و تا حدود کمتری نوع تغذیه و سلامت او بستگی دارد.

 

درمان پف زیر چشم

یکی از راههای درمان آن انجام مزوتراپی لیپولیز است که مواد چربی سوز را که خاصیت خرد کردن چربی را دارد توسط تزریق های مکرر به داخل کیسه تزریق کرد. این مواد به این علت که در اثر عدم داشتن مهارت و علم کافی می توانند به پوست اطراف صدمه بزنند باید توسط پزشک تزریق شوند تا به مرور چربی ها را خرد کنند. مزوتراپی روشی برای رفع سلولیت و لیپولیز است که در دهه 1950 در فرانسه به وجود آمد و اکنون در سراسر جهان به کار میرود. این روش توسط دکتر میشل پیستور (Michel Pistor) در سال 1952، و برای درمان تعدادی از بیماریها ابداع شد.


به تدریج پزشکان متوجه تاثیرات و ویژگیهای منحصر به فرد مزوتراپی و تاثیر فوق العاده آن در رفع مشکلات زیبایی شدند. اکنون 15 هزار پزشک در فرانسه به این شیوه درمان مشغولند. مزوتراپی روشی است که در طی آن مقادیر اندکی از دارو، انواع ویتامین، مواد معدنی و آمینو اسیدها به صورت میکرو اینجکشن (تزریق متعدد با سوزنهای بسیار ظریف و کوتاه) در زیر پوست تزریق میشود تا مواد بهبود دهنده آن، منطقه تحت عمل را درمان کند.  مزوتراپی در زمینه تناسب اندام به عنوان جایگزین مناسبی برای لایپوساکشن به کار میرود. با مزوتراپی میتوان چربی شکم، چربیهای موضعی در ناحیه پشت، کنار ران و پهلو را آب کرده و غبغب و پف زیر چشم  را از بین برد. از روشهای دیگر استفاده از امواج رادیویی یا RF  است که تاثیر آن در لیپولیز چربی و سفت کردن پوست اطراف چشم به تایید FDA یا سازمان غذا و داروی امریکا رسیده است.

 

برای دستیابی به یک نتیجه دائمی مخصوصا در موارد شدید که به سایر درمانها جواب نمی دهد هیچ‌چیز بهتر از جراحی و یا لیزر لیپولیز نیست. در این نوع جراحی پروب‌های بسیار ظریف را مستقیما وارد پف زیرچشم می‌کنند تا چربی‌ها را آب کند. در افراد جوان‌ تر،‌ فقط کافی است این چربی‌ها آب شوند و از بین بروند. اما در کسانی که مسن‌تر هستند و پوست صورت‌شان خاصیت ارتجاعی خوبی ندارد، مجبوریم اندکی پوست‌ داخل یا پایین خط مژه را بکشیم و پوست اضافه را برداریم. نتیجه نهایی این کار، چشمانی جوان با پوستی صاف و کشیده خواهد بود. کشیدن پوست چشم، تقریبا یک عمل جراحی سرپایی محسوب می‌‌شود که حدود یک ساعت طول می‌کشد.

این عمل با بی حسی موضعی و مصرف مسکن‌های معمولی لازم است و ترمیم آن تقریبا 2 هفته طول می‌کشد. البته می‌توان بعد ازیک هفته از کمی لوازم آرایش نیز برای پوشاندن اثار عمل استفاده کرد. با این‌ که هزینه این عمل جراحی بسیار زیاد است اما نتیجه آن ماندگار است.

 

پف زیر چشم

 

درمان خانگی سیاهی و پف زیر چشم

روشهای دیگری هم وجود دارد که تاثیر نسبی دارد. از درمانهای خانگی گرفته تا محصولات و کرمهای آماده. یکی از معروفترین آن‌ها، قرار دادن حلقه‌های خیار ، چای کیسه‌ای منجمد، یا  قاشق فلزی بسیار سرد روی این پف‌هاست که البته می‌تواند تاثیر موقتی داشته باشد. در این موارد گرما و سرما باعث می‌شود تورم به‌ طور موقتی برطرف شود. چای سبز کیسه‌ای می‌تواند موثرتر باشد، زیرا چای سبز، حاوی ماده طبیعی ضدالتهابی است که مانع تجمع مایعاتی می‌شود که در ایجاد پف و تورم دخیل هستند


اگر به دنبال راه حل موثرتری هستید ، می‌توانید از تزریق چربی، داروهای تزریقی پرکننده و از بین برنده چین‌ و‌چروک استفاده کنید تا با پر کردن اطراف پف ظاهر صاف تر و یکدست تری ایجاد کرده و پف را بپوشاند. این مواد پرکننده، درست زیر ناحیه پف کرده تزریق می‌‌شود تا آن قسمت کمی برآمده شده و به این ترتیب پف زیرچشم کمتر مشخص شود. معمولا بعد از این کار، با تزریق بوتاکس می‌توان خطوط پوست را برطرف کرد که نتیجه نهایی آن داشتن چشمانی جوان‌ تر است.


افراد زیادی هستند که از تیرگی دور چشمان‌شان ناراحتند. ممکن است این تیرگی همراه پف یا کیسه‌های زیرچشم هم باشد. تیرگی پلک زیرین چشم درجه‌های مختلفی دارد و باعث می‌شود حتی افراد جوان و شاداب خسته‌ تر و مسن‌ تر از آنچه واقعا هستند به نظر برسند. تشخیص علت این تیرگی دشوار است و این، یکی از دلایلی است که درمان آن را مشکل می‌کند.

ماهیچه‌ها و رباط‌های نزدیک چشم در 2 طرف بینی- یعنی همان قسمتی که به آن مجرای اشک می‌گوییم- به مرور زمان ضعیف می‌شوند. با ضعیف شدن این ماهیچه‌ها که نقش نگهدارنده دارند، پوست به‌ تدریج دچار افتادگی شده و در آن ناحیه نوعی ناهمواری و گودی ایجاد می‌شود. وقتی نواحی مجاور این قسمت پف می‌کند، روی پوست زیرچشم سایه انداخته و باعث می‌شود این قسمت مثل یک دایره تیره رنگ به‌ نظر برسد.
 


 این آزمایش را انجام دهید. اگر پوست پلک پایین چشم‌تان را کشیدید و این تیرگی از بین رفت، بدانید که این حلقه تیره نیست بلکه فقط تیره به نظر می‌رسد. در این صورت، درمان پف زیرچشم به‌خصوص با تزریق ماده پرکننده یا فیلر، موجب از بین رفتن این سایه‌ها می‌شود. اما اگر با کشیدن پوست زیرچشم، همچنان این تیرگی وجود داشت، واقعا دور چشمان‌تان حلقه تیره دارید.

اغلب، دلیل ایجاد این حلقه‌ها، نازک شدن پوست است که به‌طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می‌افتد. در این حالت شبکه رگ‌های خونی آبی و قرمز زیر پوست چشم آشکار می‌شود که به صورت حلقه‌‌ای تیره رنگ دیده می‌شوند. متداول‌ترین راه حل، درمان با استفاده از انواع خاصی از لیزر یا IPL- پالس قوی نور- است. در این نوع درمان از گرما برای از بین بردن رگ‌های اضافی استفاده می‌شود که به این ترتیب رنگ تیره زیرپوست کمتر به چشم می‌خورد. از طرف دیگر، چنانچه تیرگی زیرچشم‌تان ناشی از مشکلات رنگدانه‌ای یا لک باشد- که در سیاه پوستان و آسیایی‌ها بسیار شایع است- درمان‌های مورداستفاده برای روشن‌سازی پوست، موثر خواهد بود. درمان‌ با داروهای حاوی «هیدروکینون» یا «کوجیک اسید» ، ویتامینهای A, C, E , K و رتینول به یک دست کردن رنگ پوست کمک می‌کند و به این ترتیب قسمت‌های تیره رنگ کمتر دیده می‌شوند.

از مزوتراپی روشن کننده پوست زیر چشم و PRP  و تزریق چربی نیز می توان برای درمان سیاهی و پف زیر چشم استفاده کرد. میزان جوابدهی و انتخاب روش را پزشک در مشاوره تشخیص می دهد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 05 آذر 1396 - 11:52:54
یخ عالیه.ماساژ بدید رو صورت
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: