جمعه 14 اردیبهشت 1397 - 09:13:38

صاف کردن موها

صاف کردن موها با اتومو

صاف کردن مو با سشوار

 

بهترین روش صاف کردن موها

موهای فر بسیار زیبا و هیجان انگیز هستند ولی از آن جایی که تمیز و مرتب نگه داشتن آن ها کمی دشوار است، بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند که موهای خود را چه برای سهولت در حالت دهی و چه برای تنوع صاف کنند. از طرفی عده ای از خانم ها  بر این باورند که صاف کردن موها باعث آسیب دیدن آن ها می شود. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب،  روش های مختلف صاف کردن موها آموزش داده می شود.

 

روش اول- صاف کردن مو با اتومو

1. شستن و خشک کردن موها

برای صاف کردن موها با اتو مو بهتر است این کار روی موهای تمیز انجام شود. به همین دلیل نیز ابتدا موها را شسته و سپس با سشوار خشک کنید. دقت داشته باشید که برای حجم دادن به موها سشوار را در نزدیکی ریشه مو بگیرید. همچنین می توانید سر خود را پایین آورد و موها را در این جهت سشوار کنید تا پرپشت تر به نظر برسند.

 

2. اسپری محافظ حرارت مو

برای جلوگیری از آسیب دیدن موها، بهتر است قبل از سشوار کشیدن و اتو کشیدن موها روی آن ها اسپری محافظ حرارت بزنید تا موها حالت بهتری هم به دست آورند.

 

3. تقسیم بندی موها

تقسیم بندی موها صاف کردن آن ها را سرعت بخشیده و نتیجه کار را بهتر می کند. برای این کار کافیست آن ها را به سه قسمت تقسیم کنید.
قسمت اول موهای جلوی سر و بالای سر بوده، قسمت دوم موهای بالای گوش تا پشت سر و قسمت سوم موهای زیر وش روی گردن در نظر گرفته می شود.

 

4. تنظیم حرارت اتو مو

اتو موی مناسب، اتو مویی است که بتوان حرارت آن را تنظیم کرد. زیرا برای به دست آوردن نتیجه بهتر، باید اتو مو مناسب با نوع موها به کار برده شود. به این صورت که روی موهای آسیب دیده باید از حرارت کمتر اتو مو استفاده شده و برای موهای سالم و ضخیم از حرارت بالای آن استفاده کرد.

 

5. تکنیک صحیح

برای صاف کردن موها باید نکات زیر را رعایت کرد:


دسته های مو را هر بار به اندازه 2 تا 5 سانتیمتر جدا کرده و هر دسته ضخیم تر نباشد.
 با یک دست مو را نگه داشته و با دست دیگر اتو مو روی آن کشیده شود. در این صورت اگر بار اول مو صاف نشد، بار دیگر مو را صاف نگه داشته و اتو مو را روی آن می کشید.
 صاف کردن موها باید از فاصله 2 سانتیمتری ریشه مو شروع شود. زیرا این کار به موها حجم می دهد.
 برای صاف کردن موها باید اتو مو را از بالا به پایین کشید و نباید آن را بالا و پایین برد. زیرا این کار موها را وز می کند.

 

6.  بلند شدن دود و بخار از مو

در صورتی که هر بخار یا دودی از مو بلند شد، باید اتو مو را به سرعت از مو فاصله داد. این موضوع نشان دهنده حرارت بالای اتو مو و یا خشکی موهاست.

 

7. صاف کردن لایه دوم

پس از این که لایه اول که بالای سر بود، صاف شد، نوبت به لایه دوم می رسد که از بالای گوش شروع می شد. در این جا هم باید از تکنیک ذکر شده در مراحل قبل استفاده کرده و موها را صاف کرد.

 

8. بررسی صاف کردن مو

در این مرحله باید کار را در آینه بررسی کرده و در صورت نیاز قسمت های لازم را اصلاح کرده و دوباره صاف کرد.

 

9. حالت دادن به موها

برای حالت دادن به موها می توان از مدل های مختلفی استفاده کرده و در صورت نیاز از اسپری مو یا ژل مو کمک گرفت تا حالت دلخواه روی موها به وجود آید.

 

10. اتمام کار صاف کردن موها

در این مرحله می توان با کمک اسپری مو حالت مو را حفظ کرده و ثابت نگه داشت.

 

مراحل صاف کردن موها


روش دوم- صاف کردن موها با سشوار

1. شستن موها

در این جا نیز باید صاف کردن موها روی موهای تمیز انجام شود. به همین دلیل باید موها را با شامپو و کاندیشنر شست تا وز موها نیز گرفته شود. فراموش نشود که کاندیشنر در انتهای موها زده شود.

 

2. خشک کردن موها با حوله

برای خشک کردن موها باید از یک حوله نرم استفاده کرده و تنها آب موها را گرفت. فراموش نکنید که مالیدن حوله باعث آسیب رساندن موها می شود و تنها باید با حوله آب موها را گرفت.

 

3. شانه کردن گره موها

برای باز کردن گره موها باید از یک شانه دندانه درشت استفاده کرده و گره های روی مو را به آرامی باز کرد. در صورت نیاز می توان روی موها کاندیشنر بدون نیاز به شستشو زده و یا با سرم و یا اسپری مو این گره ها را به سادگی باز کرد.

 

4. محصولات مورد نیاز

برای صاف کردن موها می توان قبل از سشوار کشی، کرم یا سرم های مخصوص این کار را روی مو پخش کرد تا علاوه بر صاف شدن، درخشش موها بیشتر شود.

 

5. سشوار مناسب

سشوار مناسب، سشواری است که درجه حرارت سرد و گرم داشته و این درجه حرارت را بتوان تنظیم کرد. در مورد سشوار مناسب در همین سایت مقالات متعددی ارائه شده است.

 

6. خشک کردن سطحی موها

برای شروع صاف کردن موها، ابتدا باید آن ها را به صورت سطحی خشک کرد. برای این کار نیز باید حرارت متوسط سشوار را با فاصله در نزدیکی موها و ریه آن ها گرفته و حدود 60 تا 80 درصد موها را خشک کرد.

 

7. تقسیم بندی موها

تقسیم بندی موها سشوار کشی را ساده تر می کند. برای این کار نیز کافیست مشابه روش قبلی، موها را به سه دسته تقسیم کرد.

 

8. برس مناسب صاف کردن مو

برای صاف کردن موها باید از برس گرد یا برس تخت استفاده کرد.

 

9. تکنیک صحیح صاف کردن مو با سشوار

برای سشوار کشیدن موها باید هر بار دسته ای از موها را جدا کرده و آن را سشوار کشید. همچنین باید دقت کرد که جهت سشوار تنها از بالا به پایین بوده و فشار هوای آن پخش نشود. نکته مهم دیگر در صاف کردن موها با سشوار این است که باید ابتدا موها را حرارن گرم و سپس با حرارت سرد سشوار کشید تا کوتیکل مو بسته شده و درخشش موها بیشتر شود.

 

10. دسته های بعدی موها

پس از این که هر دسته از موها سشوار کشیده شدند، دسته های بعدی نیز باید به همین ترتیب سشوار کشیده شده و صاف شوند.

 

11.  بعد از صاف کردن مو

برای اتمام کار می توان روی موها روغن های گیاهی مخصوص حالت دادن مو زده و یا روی آن ها اسپری زد تا موها صاف باقی بمانند.

 


روش های نگهداری از موهای صاف شده

  آب باعث فر خوردن و وز شدن موها می شود. به همین دلیل نیز نباید روی موها خیس شود.

 برای جلوگیری از وز شدن موها می توان از چتر، هدبند یا روسری ابریشمی استفاده کرده و در موقع لزوم موها از آن ها استفاده کرد تا موها حالت خود را از دست ندهند.

 در صورت تمایل می توانید از بابلیس استفاده کنید و انتهای موها را کمی فر کنید تا زیباتر دیده شوند.

 فراموش نکنید که شستن موها باعث از بین رفتن صافی آن ها می شود.

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: