سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 14:28:01

4 روش خشک کردن موی فر

روش صحیح خشک کردن موی فر

بهترین روش خشک کردن مو

 

خشک کردن موی فر

درست است که داشتن موهای فر به جذابیت چهره و لطافت آن می افزاید، ولی از آن جایی که موهای فر خشک تر از موهای صاف است و سریع تر از سایر موها، وز می شوند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. یکی از نکات مهم در مراقبت از موی فر نیز خشک کردن صحیح آن هاست که در این مقاله از سایت آرایشی رژلب،  به 4 روش خشک کردن موی فر پرداخته می شود.

 

روش اول- خشک کردن موی فر با هوا

معمولا جنس موی فر خشک تر از بقیه موها ست ، زیرا چربی طبیعی کف سر نمی تواند به همه جای مو برسد،  به همین دلیل به خصوص انتهای موی فر خشک و وز است. برای شستن موی فر باید از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کرده و روی انتهای موها از کاندیشنر مخصوص موهای خشک نیز استفاده کرد. همچنین شامپوی به کار رفته روی موی فر باید بدون سولفات باشد و در آن آمونیوم  به کار نرفته باشد.همچنین تا جای ممکن نباید از محصولات حاوی الکل روی این موی فر استفاده کرد.

 از آن جایی که پروتئین و رطوبت مو هر دو نقش مهمی در سلامت مو دارند، باید از محصولاتی که حاوی کاندیشنر پروتئینی و مرطوب کننده هستند، به صورت متعادل استفاده کرد و سلامت موی فر را تضمین کرد. برای این کار نیز می توان هر چند روز یک بار از کاندیشنر پروتئینی یا مرطوب کننده استفاده کرد.

 در بسیاری از موارد توصیه می شود که برای جلوگیری از خشکی بیشتر موی فر، تنها از کاندیشنر به جای شامپو استفاده شود.

 مالیدن و ماساژ موها با حوله، باعث آسیب رساندن آن ها می شود. به همین دلیل بهتر است با حوله تنها آب موها گرفته شود. با این کار پروسه خشک شدن با هوا نیز روی آن ها سریع تر انجام شود. همچنین می توان برای خشک کردن موها به جای حوله از یک پارچه نخی یا حتی یک تیشرت سبک نیز کمک گرفت.

برای از بین بردن گره روی موها، می توان روی آن ها از کاندیشنر بدون نیاز به شستشو استفاده کرده و وز روی موها را از بین برد. همچنین برای شانه کردن این موها باید از شانه های دندانه درشت کمک گرفته و تنها از وسط ساقه مو تا انتهای موها به آرامی شانه شود.
همچنین بهتر است برای شانه کردن موی فر، ابتدا آن ها را به 4 تا 8 قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به طور جداگانه و به آرامی شانه کرد.

خشک کردن موی فر با هوا به این معنی نیست که موها تنها با هوا خشک شوند. بلکه منظور این است که برای خشک کردن موی فر از سشوار و حرارت استفاده نشود.  برای بهتر حالت گرفتن موها و تامین رطوبت آن ها می توان از سرم های مخصوص موی فر و یا روغن های طبیعی یا موس مخصوص این موها استفاده شود.

 برای سریع تر خشک کردن موی فر می توان آن ها را باز کرد و پس از پیدا کردن  فرق طبیعی موها، انگشتان را به صورت حرکات زیگزاگی روی موها حرکت داد تا علاوه بر خشک شدن سریع تر موها، جریان خون گردش بهتری روی موها داشته باشد.
به علاوه برای گرفتن آب مو می توان با دست موها را به آرامی پیچاند و خشک کرد.

 یکی از مزایای خشک کردن موها با سشوار این است که با کمک آن می توان به موها حجم بیشتری داد. اما این حجم دادن در خشک کردن موها بدون سشوار نیز ممکن است. به این صورت که موها ابتدا به دسته های مختلفی تقسیم شده و فرق زیگزاگی روی موها گرفته می شود. سپس با سنجاق ریشه موها به سمت بالا محکم می شود که موها به همین حالت خشک شده و حجم بیشتری از خود نشان دهند.

 پس از این که موی فر کاملا خشک شد، می توان گیره ها را از روی موی فر باز کرد و روی موی اسپری ضد وز زد و یا ژل یا روغن های طبیعی زد تا رطوبت از دست رفته انتهای موی فر تامین شود.
برای این کار می توان از سرم های آبرسان یا روغن آرگان، روغن بادام، روغن هسته انگور و یا روغن نارگیل استفاده کرد. همچنین کسانی که 
موی فر دارند، باید از محصولات حاوی سولفات و سیلیکون دوری کنند. زیرا این محصولات موی فر را خشک تر کرده و بقایای زیادی از خود روی موها به جا می گذارند.

 

روش خشک کردن موهای فر

 


 روش دوم- سشوار کشیدن موی فر

 استفاده از سشوار مناسب، که باید علاوه بر حرارت گرم، حرارت سرد داشته و بتوان حرارت گرم و سرد آن را به درجات مختلفی تنظیم کرد. برای موی فر معمولا سشواری که 1300-1874 وات باشد، توصیه می شود.

 دیفیوزر برای جلوگیری از وز شدن موها تاثیر زیادی داشته و به همین دلیل نیز به کسانی که می خواهند موی فر خود را با سشوار خشک کنند، توصیه می شود. به علاوه با کمک دیفیوزر فر موها باز نشده و حالت زیبای خود را حفظ می کند.

 پس از شستن موی فر باید آن ها را با یک شانه دندانه درشت شانه کرده و روی وسط تا انتهای آن ها کاندیشنر پروتئینی یا مرطوب کننده زد. این کار به صورت روزانه یا هفتگی توصیه می شود؛ البته این امر بستگی به درجه خشکی موها  دارد.

 برای جلوگیری از وز شدن موها و گره خوردن آن ها، بهتر است از سرم های ضد وز یا ضد گره روی موی فر استفاده کرد.

از آن جایی که حرارت باعث آسیب بیشتر موی فر شده و آن را خشک تر و آسیب پذیرتر می کند، بهتر است قبل از سشوار کشیدن موی فر، روی آن ها از محصولات ضد حرارت استفاده شود. این محصولات معمولا روغنی هستند و تا حدی رطوبت مورد نیاز مو را هم تامین می کند.

 برای خشک کردن موی فر با سشوار، بهتر است حرارت سشوار به طور مستقیم روی موها قرار نگرفته و سر سشوار یک دیفیوزر قرار داده شود. به علاوه با سشوار تنها باید 80% درصد موها را فر کرده و نباید کل موها را به کمک حرارت این دستگاه خشک کرد.

پس از آن که موی فر کاملا خشک شد، می توان روی آن از سرم ها و اسپری های ضد وز استفاده کرد و یا با کمک پماد یا روغن های طبیعی رطوبت آن را تامین کرد.


 

 روش سوم- خشک کردن سریع موی فر

خشک کردن موی فر  متوسط تا بلند معمولا 30 دقیقه طول می کشد. برای سرعت بخشیدن به این پروسه می توان 5 سانت نزدیک به سر موها را با گیره بسته و سپس بقیه موها را با روسری ابریشمی جمع کرد.

برا ی سرعت بخشیدن به خشک کردن موی فر، می توان روی موها یک کلاه پلاستکی مخصوص حمام گذاشته و آن را با حرارت سشوار خشک کرد. این کار نه تنها پروسه خشک کردن موها را سرعت می بخشد، بلکه از وز شدن موها نیز جلوگیری می کند.

 

 

 روش چهارم- خشک کردن موی فر و بهترنشان دادن آن

  برای خشک کردن موی فر و  حالت دادن به آن ها، می توان موها را با سنجاق جمع کرد و دسته های 2 تا 6 سانتی از آن ها را به صورت دایره هایی روی سر جمع کرده و با سنجاق بست. این کار را می توان روی دسته های مختلفی از موها امتحان کرده و سپس روی موها را با روسری ابریشمی پوشاند.

 خشک کردن موی فر با استفاده از بیگودی، ابتدا روی موها لوسیون زد تا رطوبت موها تامین شود. سپس باید بیگودی ها را دور دسته های 4 تا 6 سانتی از موها پیچید. برای این کار می توان از بیگودی های بزرگ یا کوچک استفاده کرده و موها را به صورت فرهای کوچک و بزرگی در آورد.

 پس از شستن موی فر می توان چند دقیقه در بخار حمام صبر کرد که موها فر شده و سپس روی آن ها سرم یا اسپری ضد وز زد تا در عین این که فر موها حفظ می شود، موها وز نشوند.

 محصولاتی مانند ژل، کاندیشنرهای بدون نیاز به شستشو یا موس وجود دارند که می توانند حالت  موی فر را بهتر نشان دهند.

مستقیم سشوار کشیدن موی فر، ممکن است فر آن ها را حفظ کند ولی از آن جایی که آسیب زیادی به موها وارد می کند، معمولا توصیه نمی شود. به همین دلیل نیز توصیه می شود برای سشوار کشیدن موها از دیفیوزر استفاده کرده و یا آن ها را با برس های بزرگی شانه کرد تا هم فر موها حفظ شود و هم آسیبی به آن ها وارد نشود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چقد سخته خشک کردن مو فر دخترا، من از حموم میام بیرون میزارم خشک شه خودش اوکی میشه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: