یکشنبه 20 اسفند 1396 - 17:09:19

ماسک پوست خشک

2 ماسک مفید برای پوست خشک
مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک

ماسک پوست خشک خانگی

در هوای سرد و خشک نگه داری از پوست خشک، سخت تر است. زیرا  پوست خشک نیاز به مراقبت بیشتری دارد و برای حفظ سلامتی پوست خشک، باید رطوبت آن  را حفظ کرد. خوشبختانه امروزه شرکت های آرایشی بهداشتی مختلفی محصولات مخصوص پوست خشک، چرب و حساس تولید می کنند، اما بسیاری از این محصولات ریشه شیمیایی دارند. این در حالی است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای مواد شیمیایی از مواد طبیعی و خانگی استفاده کنند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب،  ماسک پوست خشک آموزش داده می شود.

 

نحوه ساخت ماسک پوست خشک
 

روغن زیتون

بسیاری از کسانی که به مواد شیمیایی و طبیعی مختلف حساسیت دارند، نسبت به روغن زیتون حساسیت ندارند، به همین دلیل این ماده طبیعی را می توان به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی به کار برد. روغن زیتون خاصیت آبرسانی بالایی برای پوست دارد و بدون چرب کردن پوست، آن را مرطوب و درخشان می کند. به علاوه روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و از آن می توان برای نرم کردن پوست  زبر استفاده کرد. همچنین این ماده را می توان نه فقط در زمستان بلکه در فصل های دیگر نیز روی پوست به کار برد.

 

ماسک پوست خشک با روغن زیتون

وقتی که برای تهیه ماسک مرطوب کننده  پوست، روغن زیتون انتخاب می شود، باید دقت کرد که روغن زیتون مورد نظر خالص ودارای مرغوبیت بالا باشد. بزرگ ترین مزیت روغن زیتون این است که می توان آن را به تنهایی به کار برد و برای استفاده از آن روی پوست، نیازی به ترکیب با چند ماده دیگر نیست. برای استفاده از روغن زیتون، کافیست پوست را شسته و سپس قسمت های مورد نظر را با روغن زیتون ماساژ داد. این کار را می توان قبل یا بعد از استحمام انجام داد و پس از مدت کوتاهی شاهد بهبود خشکی پوست بود.

 

ماسک مرطوب کننده پوست خشک


 آلوئه ورا و روغن نارگیل

آلوئه ورا یا معجزه طبیعت دارای خواص زیادی است، این گیاه برای درمان بسیاری از مشکلات به کار می رود. به کمک آلوئه ورا می توان عفونت ها را از بین برد و یا با استفاده از آن در رژیم غذایی به کاهش وزن خود کمک کرد. به علاوه از آن جایی که این گیاه در شرایط آب و هوایی مختلفی رشد می کند، در دسترس همه می باشد. یکی از بزرگ ترین مزیت های آلوئه ورا خاصیت آبرسانی ست. با کمک آلوئه ورا می توان عفونت های پوستی و زخم های سطحی پوست را از بین برد. همچنین با کمک آن می توان پوست را روشن تر کرد.
برای استفاده از این گیاه معجزه آسا می توان آن را با روغن نارگیل ترکیب کرد. روغن نارگیل نیز مصارف زیادی دارد. از آن جایی که سبک است و چربی بالایی ندارد، می توان از آن روی پوست استفاده کرد. روغن نارگیل سرشار از ویتامین E ست و با قیمت مناسب در دسترس همه قرار دارد.


ماسک پوست خشک با آلوئه ورا و روغن نارگیل


آلوئه ورا و روغن نارگیل هر دو خاصیت آبرسانی دارند، بنابراین می توان از آن ها برای ساخت یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کرد. برای این کار نیز کافیست برگ های آلوئه ورا شست و سپس خرد یا رنده کرد. سپس آن را با کمی روغن نارگیل ترکیب کرد. مخلوط به دست آمده را در ظرفی ریخت. این ترکیب یک مرطوب کننده طبیعی و موثر برای پوست های خشک می باشد.

 

آگهی ها

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: