دوشنبه 21 اسفند 1396 - 17:21:26

5 روش از بین بردن آکنه

درمان جای جوش صورت و آکنه

از بین بردن آکنه در دوران بزرگسالی

 

درمان آکنه

مشغله و استرس زیاد در بین خانم ها و آقایان باعث بالا رفتن مشکلات پوستی شده است و متاسفانه آمار این مشکلات روز به روز بیشتر هم می شود. یکی از مشکلات رایج پوستی در بین خانم ها  و آقایان بزرگسال مساله آکنه است. در این مقاله  از سایت آرایشی رژلب، به این مساله پرداخته شده و 5 روش از بین بردن آکنه در دوران بزرگسالی ارائه می شود.

آکنه یک مشکل پوستی است که احتمال رخداد آن برای آقایان و خانم ها به یک اندازه است. آکنه در هر مرحله از زندگی رخ می دهد. اما تحقیقات ثابت کرده اند که هرچه میزان استرس و مشغله فرد بیشتر باشد، احتمال بروز این مشکل نیز بالاتر می رود. البته خوشبختانه بیشتر کسانی که با این مشکل روبرو هستند، با تغییرات کوچکی در سبک زندگیشان می توانند شرایط پوستی خود را بهبود بخشند. البته هنگامی که این مشکل حاد باشد، باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و با مصرف داروهای لازم آکنه های پوستی را از بین برد. ولی همان طور که گفته شد اغلب افراد می توانند با تغییرات کوچکی در زندگی خود این مشکل را حل کنند.
در ادامه به برخی از این تغییرات در سبک زندگی پرداخته شده است.

از بین بردن آکنه

 

5 روش ساده برای از بین بردن آکنه

 

1- شستن روزانه پوست با سالیسیک اسید


سالیسیک اسید چربی های موجود در منافذ پوست را حل کرده و از بین می برد. در صورتی که روزانه دوبار پوست صورت با محوصلات حاوی سالیسیک اسید شسته شود، چربی ها و باکتری های موجود در پوست از بین رفته و با کاهش التهابات پوستی، احتمال بروز آکنه نیز کاهش می یابد. به علاوه با کمک این ماده باکتری های موجود در منافذ پوستی نیز پاک شده و جوش های ناشی از وجود این باکتری ها کمتر به وجود می آیند.

 

2-لایه برداری دو تا سه بار در هفته
روی پوست هر فرد سلول ها و بافت های مرده زیادی وجود دارد. این سلول ها و بافت های مرده و به طور کلی پدیده پوست اندازی و تشکیل پوست جدید به جوانی پوست کمک می کند. اما متاسفانه گاهی اوقات این بافت ها درون منافذ پوست جمع شده و منجر به جوش می شوند. به همین دلیل نیز بهتر است هر هفته پوست را دو تا سه بار لایه برداری کرده و با این کار باکتری ها و این سلول های مرده را از سطح پوست و منافد آن پاک کرد. به علاوه از آن جایی که این سلول ها پوست را کدر نشان می دهند، لایه برداری پوست باعث درخشش و شادابی پوست نیز می شود.
برای این لایه برداری نیز می توان از مواد طبیعی و یا کلینزرهای شیمیایی استفاده کرد.

 

3- مصرف مواد غذایی قلیایی به جای مواد اسیدی
تحقیقات ثابت کرده اند که یکی از علل بروز آکنه در دوران بزرگسالی مصرف غذاهای اسیدی است. به همین دلیل نیز می توان ب کاهش مصرف مواد اسیدی و مصرف مواد غذایی قلیایی تا حدی این مشکل را برطرف کرد.

 

4- ورزش روزانه
ورزش غدد تعرق را تحریک کرده و سموم بدن را آزاد می کند. به علاوه با ورزش کردن بدن خاصیت قلیایی بیشتری پیدا کرده و به همین دلیل نیز احتمال بروز آکنه کاهش می یابد.

 

5- مکمل های غذایی مخصوص پوست
یکی از روش های جلوگیری از آکنه در دوران بزرگسالی، مصرف ویتامین ها و مکمل های غذایی است. البته این مکمل ها باید تحت نظر دکتر مصرف شود؛ زیرا این مواد در بسیاری از موارد تاثیرات منفی وخیمی روی سلامت بدن و پوست دارند. به همین دلیل نیز توصیه می شود که تا جای ممکن به جای این مکمل ها از مواد طبیعی جایگزین آن ها استفاده شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: