پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 13:54:46

مراقبت از پوست در بارداری

مراقبت از پوست 
روش های مراقبت از پوست در بارداری


مراقبت از پوست در بارداری

بارداری یکی از دوران مهم در زندگی خانم هاست. در این زمان بدن دچار تغییرات زیادی میشود و نیاز به توجه بیشتری دارد. یکی از این مراقبت های ضروری برای بدن مراقبت از پوست است. زیرا درست است که برخی خانم ها در دوران بارداری پوست زیبایی پیدا می کنند، اما برای بسیاری این طور نیست و زیبایی پوست در دوران بارداری به خطر می افتد. حتی برخی خانم ها با مشکلات پوستی روبرو می شوند که قبلا هرگز نداشته اند. در دوران بارداری هورمون های بدن تغییر می کند و گردش خون خانم باردار با قبل تفاوت هایی دارد. برخی از خانم ها نیز دچار بیمار پوستی به نام ماسک بارداری سا مِلاسما شده و رنگ پوست آن ها تغییراتی می کند. البته بسیاری از این تغییرات بعد از بارداری خود به خود از بین می رود و پوست به حالت اولیه خود برمی گردد، اما همیشه هم این طور نیست و برخی تغییرات پوستی ماندگار می شوند.
برای درک بهتر مراقبت از پوست در دوران بارداری و این که از چه محصولاتی باید در این دوران استفاده کرد، در این مقاله از سایت آرایش و زیبایی رژلب، مطالبی در مورد مراقبت از پوست در بارداری فراهم شده است.

 

 چه موادی در طول بارداری خطرناک است؟

رِتینول Retinol
ویتامین آ، رتینول و مشتقات رتینول همگی در طول بارداری خطرناک هستند و ممکن است باعث بروز تغییر رنگ های غیر طبیعی روی پوست شوند. به همین دلیل قبل از مصرف هر محصولی باید از عدم وجود رتینول در آن اطمینان کسب کرده و در صورتی که در این مورد شک داشتید، به طور کلی از آن محصول استفاده نکنید یا با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

 

گلیکولیک اسید (AHA)
همه آلفا هیدروکسی اسیدها در دوران بارداری خطرناک نیستند ولی لاکتیک اسید  ممکن است برای خانم های باردار خطراتی داشته باشد. به همین دلیل نیز معمولا به خانم های باردار توصیه می شود که از محصولات حاوی این ماده تنها پس از زایمان خود استفاده کنند. این موضوع برای AHA، گلیکولیک اسید، ماندِلیک اسید، مالیک اسید و لاکتیک نیز صاق است. زیرا تمام این مواد حساسیت های پوستی را بالا برده و ممکن است مانند ویتامین آ، باعث تیرگی و تغییر رنگ پوست شوند.

 

سالیسیلیک اسید (BHA)
سالیسیلیک اسید یک بتا هیدروکسی اسید است و در بسیاری از روغن های آرایشی بهداشتی وجود دارد. بهتر است از این ماده نیز در دوران بارداری دوری کرد. زیرا ممکن است تاثیرات منفی مختلفی روی پوست داشته باشد.

 

بنزویل پراکسید
این ماده برای درمان آکنه ماده موثری است ولی متاسفانه نمی توان از آن در دوران بارداری استفاده کرد.

 

کرم های ضد آفتاب شیمیایی
موادی که در ضدآفتاب های شیمیایی معمولی به کار می رود مانند Octylcrylene, Avobenzone,   Octinoxate, Octisalate, OxyBenzone,  و Homosalate  و  Helioplex نباید روی پوست زده شوند. زیرا این مواد در زیر اشعه های خورشید واکنش هایی انجام میدهند  و باعث تیره شدن و آسیب پوست می شوند. در عوض می توان از محصولاتی که حاوی زینک اکسید و تیتانیوم اکسید است، استفاده کرد.

 

مراقبت های پوستی در دوران بارداری


 از چه موادی می توان در دوران بارداری استفاده کرد؟


ویتامین ث
ویتامین ث التهاب، قرمزی، خشکی و از بین رفتن انعطاف پذیری پوست را درمان می کند و خواص متعدد دیگری نیز دارد.

 

هیالورونیک اسید
این اسید برای آبرسانی طبیعی پوست مناسب است و با کمک آن می توان رطوبت پوست را در دوران بارداری تامین کرد. از این اسید برای جلوگیری از کم آبی پوست، خشکی، چروک پوست، خستگی و کدری پوست استفاده می شود.

 

 چه درمان هایی نباید در دوران بارداری انجام شود؟

  1. لایه برداری های شیمیایی

  2. جوان سازی پوست

  3. لیزر موهای زائد

  4. لیزر برای از بین بردن لکه های پوستی

  5. میکروپیگمنتیشن

 

 چه درمان هایی در دوران بارداری قابل انجام است؟ 

از آن جایی که در این دوره پوست حساس تر از حالت عادی است، معمولا توصیه می شود که خانم ها هرگونه درمان های پوستی را به پس از اتمام دوران بارداری موکول کنند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: