شنبه 26 اسفند 1396 - 18:38:54

لیزر موهای زائد

10 نکته درمورد لیزر موهای زائد
از بین بردن موهای زائد

 

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد  یکی از پروسه هایی است که امروزه در بین بسیاری افراد محبوبیت یافته است. در این روش اشعه لیزر موهای رنگی روی پوست را شناسایی کرده و فولیکول های آن و در نتیجه موها را از بین می برد. در فصل پاییز و زمستان انجام این پروسه طرفداران بیشتری دارد. زیرا در این فصل تعرق کمتر بوده و پوشیدن لباس های بلند و پوشیده موهای زائد را کمتر نشان می دهد. در این مقاله  از  سایت آرایشی رژلب،  به نکاتی در مورد لیزر موهای زائد پرداخته می شود.

 

10 نکته در مورد لیزر موهای زائد

1. با استفاده از لیزر می توان هر نوع مویی را از بین برد ولی هرچه موها تیره تر و پوست روشن تر باشد، این پروسه نتیجه بهتری خواهد داشت. متاسفانه موهای بور با لیزر به خوبی از بین نمیرود و نتیجه دلخواه به دست نمی آید. به همین دلیل به کسانی که موهای بور و یا روشنی دارند، توصیه می شود که برای از بین بردن موهای زائد خود از روش های دیگری استفاده کنند.

2. هر قسمت از بدن را می توان لیزر کرد، بجزء زیر ابروها و یا بین آن، داخل بینی و گوش.
3. لیزر کردن پروسه ای زمان بر است. حداقل تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد، 6 تا 12 جلسه بوده و این پروسه حداقل 6 هفته طول می کشد.

 

 

از بین بردن موهای زائد بدن

 

4.  برخلاف تصور عموم، لیزر موهای بدن را به طور 100% از بین نمی برد. زیرا برخی از فولیکول های مو به صورت اکتیو در زیر پوست باقی مانده و موهای جدید باز هم رشد می کنند. بنابراین تا وقتی که فرد زنده است و هورمون تولید می کند، موهایی روی بدن رشد می کند. به همین دلیل نیز هر فرد باید پس از یک یا دو سال این پروسه را تکرار کند تا به نتیجه دلخواه دست یابد.

5. بین 7 تا 10 روز طول می کشد که موها از فولیکولشان جدا شوند. البته برای تسریع این پروسه می توان از روش های لایه برداری ملایم کمک گرفت.

6. لیزر، پوست را بسیار حساس می کند. به همین دلیل باید روی پوست از کرم های ضد آفتاب حاوی UVA و UVB با SPF حداقل 30 استفاده کرد تا پوست آسیب نبیند. در صورت امکان بهتر است از 2 هفته قبل و تا 2 هفته بعد از پروسه فرد به مدت طولانی زیر اشعه خورشید قرار نگیرد.

7. روی پوست برنزه مصنوعی نمی توان لیزر کرد. زیرا ممکن است باعث سوزاندن پوست برنزه شود.

8. برای تاثیر بهتر لیزر، موها باید تا نزدیکی پوست کوتاه و مرتب شوند. این کار باعث تمرکز انرژی لیزر به فولیکول موها بوده و احتمال سوختن پوست را کاهش می دهد. همچنین بهتر است قبل و بعد لیزر کردن، پوست اپیلاسیون یا بند انداخته نشود. زیرا این روش ها پوست را حساس کرده و موها را از ریشه خارج می کنند که روند لیزر را مختل می کند. در حین لیزر کردن می توان از روش هایی مانند شیو کردن و یا کرم های موبر کمک گرفت.

9. این پروسه دردناک نیست ولی قسمت هایی از پوست که حساس تر هستند، ممکن است کمی دردناک باشند. به طور مثال بالای لب یا موهای قسمت تناسلی بدن. به همین دلیل ممکن است این قسمت ها کمی قرمز و ملتهب شده و گرم شوند. برای جلوگیری از آسیب پوست در این قسمت ها، بهتر است از هرگونه حرارت و گرما روی پوست دوری کرد و تا فعالیت های سنگینی که باعث گرم شدن بدن و تعریق می شوند، انجام نداد.

10. قیمت لیزر و سرعت انجام آن در قسمت های مختلف بدن متفاوت است و ممکن است کل بدن فردی 1 ساعت طول بکشد در حالی که تنها بالای لب 15 دقیقه زمان لازم داشته باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: