شنبه 20 بهمن 1397 - 10:32:54

آموزش هایلایت کردن و لولایت مو

آموزش رنگ کردن مو

آموزش تصویری هایلایت کردن مو

 

آموزش هایلایت و لولایت مو

 

رنگ کردن مو در آن دسته از تخصص های آرایشگری قرار می گیرد که نیاز به مهارت بالایی دارند. یکی از بهترین روش های ایجاد تنوع در مو، تکنیک هایلایت است که جذابیت چهره را چند برابر می کند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمایل زیادی به هایلایت کردن مو دارید اما اطلاعات چندانی از آن ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله آموزش هایلایت کردن و لولایت مو  را از دست ندهید.

 

هایلایت چیست؟

 

هایلایت مو به معنی ایجاد رگه های روشن لا به لای موهای تیره است. هایلایت مو به همراه یک آرایش ساده می تواند چهره شما را از این رو به آن رو کند. هایلایت را می توان بر اساس رنگ هایی که در قسمت پایه مو و مش مورد استفاده قرار می گیرند، در انواع مختلفی دسته بندی کرد. روش های انجام هر یک از هایلایت ها نیز متفاوت است که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

 

انواع هایلایت مو

 

در ادامه قصد داریم به زبان ساده، انواع روش های رنگ کردن مو به متد هایلایت را توضیح دهیم.

 

لولایت کردن

لولایت دقیقا بر خلاف هایلایت است. بدین معنی که به جای ایجاد طیف روشن روی موهای تیره، طیف تیره روی زمینه روشن ایجاد می شود. روش انجام لولایت نیز دقیقا به مانند هایلایت می باشد. این روش برای افراد دارای موهای روشن بسیار مناسب است. با تکنیک لولایت می توان بدون استفاده از دکلره و ترمیم، موهای فرد را به شیوه ای مدرن زیباتر کرد.

 

آمبره مو

به روشی که در آن قسمت های پایین مو روشن تر از قسمت های بالای مو دیده می شوند، آمبره مو گفته می شود. در این روش از سایه هایی که با رنگ طبیعی چهره، مو و چشم هماهنگی بیشتری دارند، استفاده می شود. هر چه موها بلندتر باشد، تضاد رنگی آمبره بیشتر به چشم خواهد آمد.

 

بالیاژ کردن

بالیاژ یکی دیگر از تکنیک های هایلایت است که برای انجام آن نیازی به کلاه و فویل نخواهید داشت. در این روش، سایه هایی روشن و ملایم در میان مو ایجاد می شود که نمای سه بعدی به موها داده و موجب پرپشت دیده شدن آن می شود. این تکنیک برای انواع موهای بلند و کوتاه مناسب است و با ایجاد تیرگی در ریشه مو و روشنی در انتهای موها، هارمونی بسیار زیبایی را خلق می کند.

 

سامبره مو

سامبره یکی از تکنیک های آمبره است که ترکیبی از آمبره و بالیاژ می باشد. این تکنیک دقیقا برخلاف روش آمبره است. در این روش ریشه موها روشن و انتهای آن تیره می شود.

 

سان لایت

به ایجاد تکه های بلوند روی زمینه روشن مو، سان لایت گفته می شود. به بیانی دیگر، لا به لای موهای روشن فرد، تکه هایی روشن تر ایجاد می شود. می توان این تکنیک را از محل رویش مو تا تاج سر نیز جدا کرده و به طور کامل دکلره کرد. این روش برای زمینه های تیره مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مون لایت

مون لایت درست برخلاف تکنیک سان لایت است. بدین صورت که قسمت بالای سر از محل رویش مو تا تاج سر را تیره و قسمت زیرین موها را به رنگ بلوند در می آورند. این روش بیشتر در بین هنرپیشه های صنعت مدلینگ و سینمای تجاری کاربرد دارد.

 

کالر ملتینگ

در روش کالر ملتینگ از سه یا چند رنگ برای ایجاد سایه روشن و موج دار کردن موها استفاده می شود. تیرگی یا روشنی موها در این مدل کاملا آزاد بوده و می توان در هر بخشی این کنتراست را ایجاد کرد. خانم های جوان و افرادی که از مدل های تکراری خسته شده اند، از این مدل استقبال بسیاری به عمل می آورند.

 

آموزش تصویری هایلایت مو

تکنیک هایلایت مو بسیار تخصصی بوده و بهتر است برای انجام آن نزد آرایشگر ماهر بروید. اما اگر خودتان می خواهید موهایتان را در منزل هایلایت کنید، آموزش موجود در این مقاله از وب سایت رژلب به کارتان خواهد آمد.


 

آموزش هایلایت کردن مو
 

 

انتخاب رنگ هایلایت مو

 

رنگ هایلایت مجاز هستید رنگی انتخاب کنید که دو تا چهار درجه از رنگ موی اصلی فرد روشن تر باشد. برای هایلایت کردن مو ممکن است نیاز به دکلره کردن موها باشد.

 

انتخاب رنگ موی لولایت مو

 

لولایت باید تا دو درجه تیره تر از رنگ موی فرد باشد که می توان آن را از بین رنگ موهای دائمی یا موقت انتخاب کرد.

 

تقسیم بندی موها به پنج قسمت

 

برای تقسیم بندی موها باید موهای بالای سر را یک قسمت، موهای کنار سر جلو و پشت سر هر کدام را دو قسمت در نظر گرفت. بدین صورت تنها موهای بالای سر یک قسمت بوده و روی هر طرف سر دو قسمت دیده می شود. همه این دسته های مو را با گیره ببندید.

 

نازک کردن دسته های مو

 

از آن جایی که هایلایت و لولایت  مو باید روی دسته های نازکی از مو انجام شود، بهتر است با کمک شانه آن ها را به صورت دسته های باریک تری در آورید.

 

پیچ دادن موها قبل از رنگ کردن مو

 

با کمک پیچ دادن موها، می توان هایلایت و لولایت را به شکل طبیعی تری روی موها زد.

 

پیشگیری از لک شدن لباس ها

 

برای جلوگیری از لک شدن لباس، می توان روی شانه حوله ای قرار داده و یا لباس کهنه ای پوشید تا در صورتی که لکه رنگ روی آن افتاد، لباس خراب نشود. دستکش پلاستیکی نیز در هنگام رنگ کردن مو بسیار به کار می آید.

 

آموزش هایلایت کردن مو

 

 

قرار دادن فویل زیر موها

 

در این مرحله یک تکه فویل را زیر موها قرار دهید. فویل باید از دسته مو بزرگ تر باشد. سپس دسته موی مورد نظر را روی آن قرار دهید.

 

تصمیم در مورد الگوی رنگ مو

 

در هنگام قرار دادن هایلایت مو و لولایت مو باید در مورد نوع الگویی که این تکنیک ها انجام می شود، تصمیم گرفت. به طور مثال می توان یک دسته را هایلایت و دو دسته را لولایت کرد و یا می توان این الگو را تغییر داد.

 

قرار دادن رنگ مو روی موها

 

برای رنگ کردن موها، باید از براش رنگ مو کمک گرفته و آن را آغشته به رنگ مویی کرد که برای هایلایت یا لولایت در نظر گرفته شده است. در این آموزش از رنگ هایلایت شروع کرده و از ابتدا تا انتهای مو به کمک براش آغشته به مواد رنگ موی هایلایت می شود.

 

دسته بعدی مو برای هایلایت کردن

 

این پروسه را تکرار کرده و هر بار موها را از بالا تا پایین رنگ کنید. برای رنگ کردن موها نیز ابتدا فویل را در زیر موها قرار داده و سپس آن ها را رنگ کنید.

 

آموزش لولایت کردن مو

 

برای چند بعدی نشان دادن رنگ مو، بهتر است روی آن لولایت انجام شود. برای لولایت کردن موها نیز از همان پروسه قرار دادن فویل در زیر موها استفاده می شود. با این تفاوت که این بار به جای رنگ هایلایت رنگ لولایت روی دسته های مو انجام می شود. این پروسه را تکرار کرده و در قسمت هایی که می خواهید، لولایت را با فویل انجام دهید تا جایی که همه قسمت های مورد نظر رنگ گرفته باشند.

 

پیچیدن فویل مو

 

پس از رنگ کردن موهای روی فویل، آن را باید جمع کنید. برای این کار نیز نباید فویل را به شدت فشار داده و باید با کمترین فشار و با ملایمت هر چه تمام تر آن را جمع کنید. به علاوه فویل باید در نزدیکی ریشه موها جمع شده و رنگ مو را در جای خود ثابت نگه دارد.

 

این پروسه باید تا جایی که همه موهای مورد نظر رنگ شده باشند، ادامه یابد. فراموش نکنید که در هایلایت یا لولایت با فویل، دسته های مو باید بسیار نازک باشند.

 

رنگ گرفتن موها

 

با توجه به نوع رنگ مو و دستور العمل آن باید کمی صبر کرد تا موها رنگ بگیرند. البته برای چک کردن رنگ گرفتن موها می توان آن ها را بررسی کرد تا رنگ مو بیش از اندازه روی موها نمانده و به آن ها آسیب نرساند.

 

شستن موها با آب سرد

 

پس از برداشتن از پایین به بالای فویل ها، باید آن ها را باز کرده و موهای باز شده را با آب سرد شست. شستن موها باید تا جایی ادامه یابد که هیچ اثری از مواد رنگ مو روی آن ها نمانده باشد.

 

کاندیشنر زدن به موها

 

پس از رنگ کردن، موها خشک و شکننده می شوند. به همین دلیل نیز باید آن ها را با کاندیشنر شست تا رطوبت لازم آن ها تامین شود.

 

انتخاب رنگ هایلایت متناسب با رنگ پوست و مو

 

آرایشگران ماهر همیشه روی این نکته تاکید دارند که رنگ مویی را انتخاب کنید که دو درجه روشن تر یا دو درجه تیره تر از رنگ پوست تان باشند. با رعایت این اصل، زیبایی بیشتری به چهره خود خواهید داد. افرادی که دارای پوست سبزه و گندمی هستند، چنانچه از رنگ های خیلی روشن مثل بلوند استفاده کنند، نه تنها موهای خود را زیباتر نکرده اند، بلکه جذابی چهره خود را نیز از بین برده اند. برای جلوگیری از پیش آمدن این موضوع، به هماهنگی رنگ هایلایت با پایه موها و پوست خود توجه ویژه ای داشته باشید. تضاد خیلی زیاد بین رنگ هایلایت و رنگ موی اصلی به هیچ عنوان موجب زیبایی کار نخواهد شد.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که هماهنگی موی سر با فصل نیز می تواند در زیبایی و دوام رنگ مو و هایلایت بسیار موثر باشد. از آنجایی که در تابستان گرمای هوا بسیار زیاد است، بهتر است رنگ روشنی را برای هایلایت خود انتخاب کنید. در زمستان نیز به دلیل سردی هوا، رنگ های تیره تر مناسب تر خواهد بود.

 

نکات مهم قبل از انجام دادن هایلایت مو

 

     - قبل از هایلایت کردن، موهای خود را از هر گونه مواد شیمیایی پاک کنید و سعی کنید هیچ گونه ماسک، ژل، سرم گیاهی، تقویت کننده و ... روی موهایتان نباشند.

- سعی کنید پیش از مراجعه به سالن های زیبایی، رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا کارتان زودتر انجام شود. البته مشورت با آرایشگر نیز می تواند بسیار مفید واقع شود. اما دیدن انبوهی از رنگ موها در ژورنال موجب سر در گم کردن شما خواهد شد.

اگر قصد کوتاه کردن موهای خود را دارید، حتما این کار را پیش از هایلایت انجام دهید.

 

روش های مراقبت از موهای هایلایت شده

 

موهای رنگ شده و هایلایت شده نیاز به مراقبت های بیشتری نسبت به موهای طبیعی دارند. استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، نرم کننده، ماسک مو، استفاده از شامپوهای عاری از سولفات و ... از جمله این مراقبت ها هستند. روغن نارگیل نیز برای موهای هایلایت شده بسیار مناسب است. می توانید یک قاشق روغن نارگیل را به روش بن ماری گرم کرده و روی موها ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن چند دقیقه روی موها بماند و سپس آبکشی کنید.

پیش از رفتن به استخر، حتما از روغن های محافظ استفاده کنید و کلاه بگذارید. کلر موجود در استخر تاثیر مخربی روی موهای رنگ شده خواهد داشت.

 

قیمت هایلایت مو

 

موارد بسیاری در تعیین قیمت هایلایت مو تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان به حجم موها و مواد به کار رفته اشاره کرد. ممکن است حجم و قد موهای شما به نحوی باشد که زمان زیادی از آرایشگر بگیرد. به همین دلیل، دستمزد او افزایش بیشتری خواهد یافت. البته گاهی اوقات برای نتیجه بهتر هایلایت مو باید آن را کمی کوتاه کرد که این نکته شاید در کاهش قیمت هایلایت مو تاثیرگذار باشد. در همین راستا، مصرف مواد مرغوب نیز می تواند قیمت بیشتری را نسبت به مواد درجه پایین تر به دنبال داشته باشد.

 

عکس مدل های جذاب هایلایت مو 2019

 

مدل هایلایت موی روشن

 

هایلایت مو مرجانی 2019

 

هایلایت مو نسکافه ای

 

هایلایت مو مسی

 

هایلایت مو 2019

 

 

آمبره مو تیره

 

لولایت 2019

 

آمبره مو فانتزی

 

مدل هایلایت پهن

 

 

مدل هایلایت جدید

 

مدل سامبره جدید

 

تصویر هایلایت متفاوت و زیبا

 

هایلایت مو تیره

 

هایلایت مو سبز فانتزی

 

آمبره مو تیره

 

آمبره ماهگونی تبره

 

مدل بالیاژ مو

 

مدل هایلایت روشن

 

آمبره تیره

 

نتیجه گیری

 

هایلایت مو می تواند برای افرادی که از رنگ و مش کردن های تکراری خسته شده اند، مفید باشد. البته هایلایت کردن مو روش دیگری از مش کردن است که کاملا جدید بوده و از ترکیب با رنگ مو پدید می آید. در روش هایلایت مو می توان بخش هایی از مو را روشن تر کرد و ظاهر جدیدی به مو داد. انجام هایلایت تکنیک های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به آمبره، فویل، بالیاژ و ... اشاره کرد که پیش تر به طور کامل راجع به آن صحبت کردیم. البته دسته دیگری از هایلایت وجود دارد که بر اساس میزان و نوع رنگ انجام شده و سان لایت، مون لایت و ... نام دارند.

 

امیدواریم مقاله آموزش هایلایت کردن و لولایت مو مورد پسندتان واقع شده باشد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: