دوشنبه 13 فروردین 1397 - 10:44:08

تفاوت رنگ کردن مو با رنگ مو دائم یا موقت؟

آموزش رنگ کردن مو در منزل
آموزش رنگ مو موقت

 

رنگ کردن مو

رنگ موی دائمی و موقت چه به تنهایی و چه در کنار یکدیگر جلوه زیبایی به موها داده و به جذابیت آن ها می افزایند. این رنگ موها چه در سالن های زیبایی و چه در منزل قابل استفاده بوده و به همین دلیل هر فردی می تواند آن ها را به کار گیرد تا موهای خود را رنگ کند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، تفاوت رنگ کردن موها با رنگ مو دائم یا موقت آموزش داده می شود.

 

رنگ کردن موها با رنگ موی دائمی

1. نکته مهمی که قبل از رنگ کردن موها باید به آن دقت کرد، پوشیدن یک لباس کهنه از زیر است. زیرا اگر لباس کثیف شود، مشکلی نبوده و کثیفی لباس مشکل ساز نخواهد شد.
2. موها را به چهار قسمت تقسیم کرده و هر کدام را با گیره در جای خود ثابت کنید.
3. برای جلوگیری از رنگی شدن پوست اطراف سر و صورت بهتر است پیشانی، گوش ها، اطراف موها روی گردن چرب شوند. این کار از رنگی شدن پوست کنار خط رویش موها جلوگیری کرده و رنگ کردن موها را ساده تر می کند.
4. پس از زدن کرم، دست ها را شسته و دستکش دست کنید.
5. تیوپ رنگ مو با سر در آن سوراخ کرده و نصف آن را در ظرفی غیر فلزی خالی کنید.
6. بطری اکسیدان را باز کرده و نصف مواد آن را داخل ظرف خود خالی کنید.
7. در تیوپ رنگ مو و اکسیدان را ببندید.
8. با استفاده از یک براش مخصوص رنگ مو ترکیبات موجود در ظرف را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
9. یک دسته از موها را از گیره اش باز کرده و کمی از رنگ موی موجود در ظرف را روی ریشه موها و ابتدای آن ها بزنید.
10. رنگ مو را در ردیف های نیم تا 1 سانتی از مو بزنید. این کار را روی ریشه موها ادامه داده و چک کنید که همه قسمت های مو آغشته به رنگ مو شده باشد.


نکات مهم در رنگ کردن مو


انتخاب صحیح شماره اکسیدان


اکسیدان چیست؟

اکسیدان ترکیبی از هیدروژن پراکسید، آب و چند ماده شیمیایی دیگر است که هیدروژن پراکسید روی موها اکسیده شده و باعث تغییر رنگ آن ها می شود. فرایند اکسیداسیون برای تغییر رنگ حیاتی بوده و این فرآیند به تدریج باعث تغییر رنگ ساقه مو می شود


انواع اکسیدان

اکسیدان ها در انواع مختلفی وجود داشته و با میزان اکسیژن و پروکسید موجود در آن ها دسته بندی می شوند که بعضی از اکسیدان ها قوی تر و بعضی ضعیف تر عمل می کنند. به طور کلی اکسیدان ها به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

اکسیدان  (3%) با حجم 10
اکسیدان  (6%) با حجم 20
اکسیدان  (9%) با حجم 30
اکسیدان  (12%) با حجم 40

 

اکسیدان 10

اکسیدان 10 برای تونینگ، تیره کردن موها و یا هر کار دیگری که در آن به مقدار زیادی نیاز به روشن کردن رنگ موها نباشد، به کار برده می شود.


اکسیدان 20

اکسیدان 20 برای مصارف متنوع تری به کار برده می شود. ولی هدف اصلی در استفاده از این اکسیدان هنگامی است که موها باید به اندازه 1 تا 2 پایه روشن شوند. ایناکسیدان معمولا روی موهایی که به راحتی تیره نمی شوند به کار برده می شوند تا موهای روشن تر یا سفید، تیره شوند.


اکسیدان 30

اکسیدان 30 برای سه نوع روشن کردن موها به کار برده می شود و برای تونینگ و روشن کردن موها نباید به کار رود. زیرا این اکسیدان قوی تر از دو اکسیدان قبلی است و به کار بردن آن روی موهای سفید و یا موهای آسیب دیده باعث می شود که صدمات جبران ناپذیری به موها وارد شود. ولی برای روشن کردن و بلوند کردن موها معمولا از ایناکسیدان استفاده می شود.


اکسیدان 40

اکسیدان 40 قویترین اکسیدان موجود برای رنگ کردن موهاست و استفاده از آن محدودیت دارد. این اکسیدان با هر برند رنگ مویی هم به کار نرفته و بسیاری از برندهای رنگ مو ترکیب این اکسیدان بسیار قوی با رنگ موی خود را توصیه نمی کنند.

همچنین این اکسیدان را نباید برای دکلره کردن موها به کار برده و در به کار بردن آن دقت داشت تا موها و  کف سر آسیب نبینند. این اکسیدان می تواند 3 تا 5 پایه رنگ موها را تغییر دهد و با وجود آسیب های احتمالی گفته می شود که استفاده از آن  از دکلره کردن موها بهتر است.


نسبت رنگ مو و اکسیدان

دانستن نسبت مناسب رنگ مو و اکسیدان قسمت مهمی از فرآیند رنگ کردن موهاست. زیرا برخی از رنگ موها نیاز به اکسیدان بیشتری داشته و برخی دیگر نیاز به رنگ موی زیادی ندارند. به طور مثال رنگ موهای بلوند نیاز به اکسیدان بیشتری داشته (نسبت 1:2) و رنگ موهای تیره باید با نسبت 1:1 با یکدیگر ترکیب شوند.

 

زمان مکث رنگ مو

فاکتورهای زیادی در زمان رنگ مو موثر است:
میزان آسیب دیدگی و سلامت موها

 درصد روشن کردن مو
 درصد موهای خاکستری و سفید روی موها
 قدرت اکسیدان به کار رفته
 ضخامت مو


رنگ کردن موها با رنگ موی موقت

1. برای رنگ کردن موها با رنگ موی نیمه دائم یا موقت، در تیوپ رنگ موی موقت را باز کنید. 
2. از موهای تاج سر شروع کنید که در آن رنگ موی دائم را زده بودید. رنگ موی موقت را در نزدیکی رنگ موی دائم و روی موهای خشک بزنید. سپس روی موها گلاس بزنید تا خشک شود.
3. با یک دست موها را فشار دهید تا گلاس باقی مانده از روی موها خارج شود. با دست دیگر آن را روی ریشه تا انتهای موها ماساژ دهید.
4. بار دیگر گلاس را روی موها زده و این پروسه را تکرار کنید. دقت کنید که موها به خوبی آغشته رنگ مو شده باشند.
5. پس از این که روی موها و همه جای آن را به خوبی آغشته به رنگ مو و گلاس کردید، موها را با دست ماساژ داده و سپس با شانه دندانه درشت شانه کنید.
6. برای جلوگیری از ریختن مواد روی موها، کلاه حمام گذاشته و دستکش هایتان را در آورید. قسمت هایی از پوستتان که رنگی شده را پاک کنید.
7. 35 دقیقه صبر کنید تا موها رنگ بگیرند.
8. موها را با آب شسته و به آرامی ماساژ دهید تا همه مواد باقیمانده از روی آن شسته شود.
9. موها را با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و کاندیشنر بشویید.
10. بین دفعاتی که موهای خود را رنگ می کنید، رنگ ریشه آن ها را تجدید رنگ کنید تا زیبایی رنگ مو حفظ شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: