پنجشنبه 16 فروردین 1397 - 23:13:50

علت شکستن ناخن چیست؟

جلوگیری از شکستن ناخن ها
درمان شکنندگی ناخن

 

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها با آن روبرو هستند، داشتن ناخن های شکننده است. اغلب  ناخن ها ترک  میخورد و به سرعت می شکنند، در حالی که ناخن بعضی از افراد بسیار محکم  است  و نه تنها به سادگی نمی شکند، بلکه رشد سریعی هم دارد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به بررسی علت شکستن ناخن چیست  و روش های جلوگیری از شکستن ناخن ها، پرداخته شده است.

 

علت شکستن ناخن چیست؟

1. جویدن ناخن ها

در صورتی که از آن دسته افراد هستید که ناخن های خود را می جوید، باید این کار را به سرعت متوقف کنید. زیرا جویدن ناخن ها باعث عفونت های باکتریایی شده و پروسه رشد ناخن را کندتر می کند. برای جلوگیری از جویدن ناخن می توانید روی آن ها لاک بزنید.

 

2. فراموش کردن بیس کُت روی ناخن

کسانی که ناخن های شکننده ای دانند، نباید در هنگام لاک زدن بیس کُت را فراموش کنند. زیرا بیس کت به عنوان لایه محافظی بین ناخن و لاک میباشد و از شکستن ناخن ها جلوگیری می کند.

 

3. کنده شدن گوشه های لاک ناخن

بعضی خانم ها خود کناره های لاک خود را می کنند. این کار باعث از بین رفتن لایه رویی ناخن شده و آسیب هایی به ناخن وارد می کند.

 

4. استفاده بیش از حد کاشت ناخن

در صورتی که از آن دسته از افراد هستید که همیشه از ناخن های آکریلیک و ژله ای روی ناخن های خود استفاده می کنید، باید بدانید که این کار باعث آسیب رساندن به ناخن های طبیعی و شکنندگی آن ها می شود.

 


ویتامین های ضروری برای سلامت ناخن

1. ویتامین H (بیوتین)

بیوتین به رشد ناخن و مو کمک می کند و سلامت  ناخن و پوست را بهبود می بخشد. بیوتین را می توان به صورت مواد غذایی و یا به صورت قرص های مکمل مصرف کرده و 30 تا 40 میکرو گرم از آن را روزانه به بدن رساند. بیوتین در موز، آووکادو و ماهی سالمون وجود دارد.

 

2. فولیک اسید (ویتامین ب9)

فویلک اسید یا ویتامین ب 9 نیز به رشد  ناخن ها کمک می کند. فولیک اسید در سبزیجات با برگ های سبز، تخم مرغ و مرکبات وجود دارد و روزانه 400 تا 500 گرم از آن باید به بدن برسد.

 

3. ویتامین A

ویتامین آ نیز برای رشد سلول ها، استخوان ها، سلامت دندان ها و رشد ناخن ها ضروری است. به علاوه این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی ست و در میوه و سبزیجات مانند گریپ فروت، اسفناج و سیب یافت می شود. همچنین این ویتامین در شیر، جگر و تخم مرغ نیز وجود دارد.

 

4. ویتامین C

پرتقال و دیگر مرکبات سرشار از ویتامین ث میباشند و یک آنتی اکسیدان قوی برای مبارزه با باکتری ها هستند. ویتامین ث را می توان در مرکبات، گوجه فرنگی، سبزیجات با برگ های سبز و توت فرنگی یافت.

 

 

رشد سریع ناخن

 

رشد سریع ناخن با چند روش ساده


1. لیمو ترش

ویتامین ث در لیمو ترش به رشد ناخن ها کمک می کند. همچنین با کمک این ماده می توان زردی  و کدری ناخن ها را از بین برد.
برای استفاده از آن نیز کافیست روزانه 1 قاشق آب لیمو را با 3 قاشق روغن زیتون ترکیب کرده و 20 ثانیه گرم کرد. سپس باید ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در این محلول قرار داد.
روش دومی که برای استفاده از لیموترش وجود دارد مالیدن آب لیمو ترش تازه روی ناخن ها و شستن آن بعد از 5 دقیقه و تکرار هر روزه این کار است.

 

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز به آبرسانی و رشد بهتر ناخن ها کمک می کند. همچنین با کمک روغن نارگیل می توان سلامت پوست کناره های ناخن را تامین کرد.
برای استفاده از روغن نارگیل کافیست هر شب قبل خواب کمی از آن روی ناخن ها ماساژ داده شود.

 

3. آب پرتقال

ویتامین ث موجود در آب پرتقال به رشد بهتر ناخن ها کمک می کند.
برای استفاده از آن نیز کافیست آب پرتقال طبیعی را در ظرفی گرفته و روزی یکبار ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در آن نگه داشت.

 

4. روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین E میباشد و به رشد ناخن ها و سلامت آن ها کمک می کند.
برای استفاده از روغن زیتون باید روزی یک بار به مدت 5 دقیقه آن را روی ناخن ها ماساژ داده و یا ناخن ها را به مدت 20دقیقه در ظرف حاوی روغن زیتون قرار داد.

 

 

غذاهایی که رشد ناخن را سریع تر می کنند


1. تخم مرغ

پروتئین موجود در تخم مرغ به تقویت ناخن ها، مو و بدن کمک می کند. تخم مرغ سرشار از ویتامین د، ب12 و بیوتین بوده و از شکستن ناخن ها جلوگیری می کند.

 

2. حبوبات

یکی از منابع بیوتین، حبوبات هستند. حبوبات به رشد ناخن ها کمک می کنند. همچنین تحقیقات ثابت کرده مصرف حبوبات تا 25% باعث ضخیم شدن ناخن ها می گردد.

 

3. تخم آفتابگردان

تخم آفتابگردان سرشار از منینز و مس میباشد و به تولید بافت های استخوانی و سلول های بدن کمک می کند.

 

4. ماهی سالمون

غذاهای دریایی به خصوص ماهی سالمون حاوی مواد غذایی مفید بسیار زیادی مانند ویتامین د بوده و به رشد بهتر ناخن ها و ضخامت آن ها کمک می کند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: