سه شنبه 21 فروردین 1397 - 15:20:44

آموزش مرحله به مرحله مانیکور ناخن

مانیکور ناخن ها در خانه
آموزش مانیکور ناخن حرفه ای


مانیکور کردن ناخن

زیبایی ناخن ها امروزه زیبایی ناخن ها  اهمیت زیادی پیدا کرده، به همین دلیل خانم ها هزینه های گزافی برای مرتب کردن و دیزاین  ناخن های خود خرج می کنند. یکی از روش هایی که برای زیبایی ناخن ها به کار می رود، مانیکور کردن ناخن هاست، در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، با آموزش مرحله به مرحله مانیکور ناخن در خانه آشنا خواهید شد.

 

آموزش مانیکور ناخن در خانه

مرحله اول: وسایل لازم مانیکور کردن ناخن

بافر ناخن
 قیچی ناخن
 قیچی کوتیکل
 تکه های پنبه
 لاک پاک کن
 سوهان ناخن
 لاک ناخن
 کرم دست
 بیس کُت
 تاپ کُت

مانیکور و فرنچ ناخن

مرحله دوم: آماده سازی برای مانیکور ناخن

1- برای راحتی کار انگشتر خود را خارج کرده و دست را روی پارچه ای قرار دهید که در صورت کثیفی آن مشکلی به وجود نیاید.

2- با کمک لاک پاک کن، لاک هایی که از قبل روی ناخن مانده را پاک کنید. برای این کار می توانید از استون و تکه ای پنبه کمک بگیرید.

3- پس از پاک کردن لاک، وقت سوهان کشیدن ناخن هاست. برای این کار ابتدا با ناخن گیر ناخن ها را به اندازه مناسب کوتاه کرده و سپس با سوهان آن ها را به شکل مورد نظر خود در آورید.

4- پس از این که با سوهان ناخن ها را حالت دادید، نوبت به سطح روی ناخن ها می رسد. برای صیقلی کردن سطح روی ناخن، از بافر ناخن استفاده کنید ولی دقت کنید که بافر را بیش از اندازه روی ناخن ها نکشید.

5- در ظرفی آب ولرم و کمی صابون ریخته و ناخن ها را برای چند دقیقه در آن نگه دارید. این کار به از بین بردن پوست مرده ناخن ها کمک کرده و آلودگی های سطح ناخن ها و زیر آن ها را پاک می کند. به علاوه می توانید از یک براش ناخن کمک گرفته و روی ناخن و زیر آن ها را با براش بشویید.

6- پس از تمیز کردن ناخن ها، آن ها را خشک کرده و کوتیکل را کمی به عقب برانید. دقت داشته باشید که برای حالت دادن کوتیکل نباید آن را ببُرید. زیرا قیچی کردن پوست اطراف ناخن آن را آسیب پذیر کرده و احتمال برزو قارچ و بیماری های پوستی را بالا می برد.
برای انجام این کار می توانید از یک گیره استفاده کرده و آن را بین انگشت شصت و اشاره قرار داده و کوتیکل را مرتب کنید.

7- در این مرحله کرم دست یا لوسیون مخصوص آن را روی هر دو دست مالیده و آن را به خوبی روی پوست و ناخن ها ماساژ دهید. در صورتی که پوست خشکی دارید، بهتر از یک مرطوب کننده استفاده کنید. پس از آن حداقل نیم ساعت صبر کرده و سپس دست و ناخن های خود را در زیر آب برده و یا با شوینده های مختلف بشویید.

8- قبل از لاک زدن باید مراحل زیر را انجام دهید:
بیس کُت را روی ناخن ها زده و با این کار علاوه بر تامین سلامت ناخن ها، ماندگاری لاک روی آن ها را بالا ببرید.

 دقت داشته باشید که بسته به لاک مورد نظرتان بین دو تا سه بار باید لاک را روی ناخن ها بزنید تا نتیجه مناسب به دست آید.
 اطراف ناخن را تمیز کنید تا لاک اطراف ناخن دیده نشود.

 

نکته:
دقت داشته باشید که استفاده از مرطوب کننده برای حفظ سلامت ناخن ها اهمیت زیادی دارید. پس بهتر است همان طور که پوست صورت خود مرطوب کننده می زنید، روی دست و ناخن ها نیز روزی دوبار مرطوب کننده بزنید تا سلامت و زیبایی آن ها تامین شود.

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: