چهارشنبه 29 فروردین 1397 - 12:51:25

چگونه آرایشگاه تاسیس کنیم؟

تاسیس آرایشگاه زنانه
چگونگی تاسیس سالن زیبایی


چگونه آرایشگاه تاسیس کنیم؟

هدف نهایی بسیاری از آرایشگران باز کردن آرایشگاه شخصی خود بوده و برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند. البته مشابه راه اندازی هر کار جدید دیگری، راه اندازی یک آرایشگاه کار دشواری است و برای انجام آن ابتدا باید مقدماتی چیده شود. در این مقاله  از سایت آرایشگری رژلب،  چگونه آرایشگاه تاسیس کنیم؟ بررسی می شود.

 

شغل آرایشگری به عنوان یک تجارت

تاسیس آرایشگاه نیاز به درک مناسب از این موضوع داشته و آرایشگر باید آمادگی سرمایه گذاری یا صرف هزینه های غیرقابل پیش بینی در آینده را داشته باشد. به علاوه کسی که به دنبال تاسیس آرایشگاه است، باید محل مناسب این کار را نیز در نظر داشته و توانایی تهیه وسایل مناسب برای آرایشگری را داشته باشد.

 

مهارت آرایشگر در آرایشگاه

تنها یک آرایشگر که سال ها تجربه کسب کرده و از طریق مهارت های خود توانسته مشتری جذب کند، می تواند آرایشگاه باز کند. این به این معنی است که درست است که شغل آرایشگری تجارت پردرآمدی است ولی یک فرد عادی نمی تواند دست به انجام آن بزند. در واقع هنگامی که کسی تصمیم به راه اندازی آرایشگاه گرفت، باید همه مهارت های لازم برای این کار را داشته و هیچ نگرانی در مورد این موضوع نداشته باشد. همچنین باید مشتری های وفاداری نیز وجود داشته باشند تا سرمایه گذاری و شروع این کار ممکن شود. برای این موضوع بهتر است قبل از تاسیس آرایشگاه، برآوردی از هزینه های آرایشگری را جمع آوری کرده و محاسبه کنید که برای شروع حداقل به چه میزان مشتری نیاز دارید تا ضرر نکنید.

 

تاسیس سالن زیبایی

 

 

تجارت  و آرایشگاه

علاوه بر داشتن مهارت در آرایشگری، داشتن مهارت های اجتماعی برای بازاریابی و گسترش کار نیز یکی از ضرورت های تاسیس آرایشگاه است. به علاوه فردی که تصمیم به انجام این کار دارد، باید تا حدی با راز و رمز تجارت آشنا باشد تا بتواند اقدام به تاسیس آرایشگاه کند.

 

تاسیس آرایشگاه قانونی 

برای این که تجارت شما کاملا قانونی باشد، باید جوازها و پروانه های مناسب تاسیس آرایشگاه را تهیه کنید و در صورت نیاز به مدرک یا گواهینامه خاصی از یک مکان، ابتدا آن گواهینامه را دریافت کنید و سپس اقدام راه اندازی آرایشگاه کنید. همچنین در برخی موارد سالن زیبایی شما باید دارای بیمه های مختلف باشد تا اجازه کار داشته باشد. بنابراین قبل از هرچیز از جزئیات کار آگاه شوید و هر کدام از آن ها را انجام دهید.

 

استانداردهای لازم برای تاسیس آرایشگاه

برای کسب جواز و برای شروع فعالیت باید امکاناتی در سالن زیبایی شما وجود داشته باشد. این امکانات به صورت استانداردهایی مشخص شده اند که در هر شهر یا کشور متفاوت اند. البته به طور کلی هر آرایشگاه در هر شهر یا کشوری باید دارای موارد زیر باشد:


 یک محل مستقل و مناسب برای کار
 سند مالکیت یا اجاره نامه
 گواهینامه و جواز شهری برای شروع فعالیت

 

لوازم مورد نیاز یک آرایشگاه


 وجود شیر آب سرد و گرم
 دستشویی
 آب نوشیدنی
 داشتن صندلی مناسب
 تهویه مناسب و رعایت اصول ایمنی
کابینت های در دار که وسایل مختلف در آن ها نگه داری شود
و ...

بسته به محل و شهری که آرایشگاه تان در آن قرار دارد، استانداردها و وسایل مورد نیاز برای کسب جواز و شروع فعالیت متفاوت است. اما مهم ترین چیز داشتن برق، سیستم سرمایشی و گرمایشی و تامین وسایل راحتی برای خود و مشتریان آرایشگاه است.

 

استخدام آرایشگر در آرایشگاه

به عنوان یک قانون کلی، کسی که نتواند خود به تنهایی از پس اجاره سالن زیبایی و هزینه های آب و برق برآید، نباید آرایشگاه تاسیس کند. بنابراین نباید استخدام آرایشگران مختلف را به عنوان یک راه حل برای تامین هزینه ها در نظر گرفت.
اما در صورتی که تصمیم به همکاری با دیگر آرایشگران گرفته باشید، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد:

کمیسیون/حقوق ماهیانه/ حقوق روزانه یا هفتگی آرایشگر


در صورتی که تصمیم به استخدام آرایشگران دیگر را دارید، ابتدا باید در مورد حقوق آن ها تصمیم بگیرید و در نظر داشته باشید که چه نوع سیستم حقوقی هم به نفع شما و هم به نفع آرایشگرانی است که تصمیم دارند با شما کار کنند.
به خاطر داشته باشید که در روشی که شما به آرایشگران کمیسیون و یا حقوق می دهید، کنترل آن ها و مشتری ها با شما بوده و بخشی از وقت خود را باید صرف این کار کنید.

 

اجاره صندلی در آرایشگاه

در صورتی که می خواهید وقت بیشتری برای کار و مشتری های خود داشته باشید، می توانید از این روش استفاده کنید. در این روش شما بخشی از سالن زیبایی یا یک صندلی در آرایشگاه را به آرایشگر اجاره داده و به غیر از دریافت اجاره مسئولیت دیگری نسبت به یکدیگر ندارید.

 

کمیسیون و اجاره صندلی در آرایشگاه

این روش در بین بسیاری از آرایشگران محبوبیت دارد و در آن آرایشگران می توانند در مورد آینده کاری خود برنامه بهتری داشته و علاوه بر جذب مشتری برای خود برای سالن نیز مشتری جذب کنند. البته در مورد این موضوع سالن دار و آرایشگر باید به تفاهم رسیده و قوانینی وضع کنند که منافع هر دو آن ها را تامین کند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: