جمعه 20 اردیبهشت 1398 - 09:42:11

آموزش وکس صورت

آموزش وکس صورت

بهترین برند وکس صورت چیست؟

 

آموزش وکس صورت در خانه

 

موی زائد روی صورت برای همه ما آزار دهنده است؛ به همین دلیل بسیاری از خانم ها همواره در تلاش هستند تا موهای صورت خود را با روش های مختلف از بین ببرند. برداشتن موهای صورت معمولا از طریق روش هایی همچون شیو، بند و وکس، صورت می گیرد. در بین این روش ها، وکس صورت ماندگاری بیشتری دارد و موها پس از انجام آن دیرتر رشد می کنند. در ادامه مطلب پیش رو قصد داریم به آموزش وکس صورت در خانه بپردازیم. با ما همراه باشید.


وکس صورت چیست؟


یکی از روش های از بین بردن موهای صورت، اصلاح با وکس است که دارای فواید و معایب مخصوص به خود می باشد. روش از بین بردن موهای صورت با استفاده از وکس به این شکل است که ابتدا تکه ای پارافین را درون دستگاه گرم کننده مخصوص قرار می دهند تا آب شود. سپس به وسیله یک کاردک، لایه نازکی از آن را روی پوست کشیده و پس از خشک شدن، آن را در خلاف جهت رویش موها می کشیم. پارافین به صورت ورقه ای جدا شده و موها را از روی پوست بر می دارد.


آموزش وکس صورت


وکسینگ صورت نیاز به آماده سازی قبل از انجام آن دارد که در ادامه به تفصیل راجع به آن خواهیم پرداخت.

وسایل مورد نیاز برای وکس صورت

• هیتر
• وکس
• آبسلانگ
• پد آرایشی
• پاک کننده پوست قبل از وکسینگ
• اسپری خشک کننده وکس
• پاک کننده پوست بعد از وکسینگ
• لوسیون بعد از وکسینگ

 

لوازم وکس صورت در خانه

 

روش گرم کردن وکس

برای گرم کردن وکس کافیست مقدار مورد نیاز از آن را به داخل هیتر بریزید. درجه هیتر را تنظیم کرده و پس از گذشت 20 دقیقه، می توان از آن استفاده کرد.

غلظت و دمای وکس

غلظت وکس باید به گونه ای باشد که پس از قرار دادن آبسلانگ در مواد و چرخاندن آن، هیچ ماده ای از آن چکه نکند. توجه کنید که اگر وکس خیلی شل باشد، بدین معنیست که بیش از حد گرم شده و پوست را می سوزاند. اگر وکس خیلی غلیظ باشد نیز بدین معنیست که بیش از حد سرد بوده و کارایی لازم را نخواهد داشت.

روش وکسینگ صورت

برای وکسینگ صورت ابتدا پوست را پاکسازی می کنیم تا عاری از هر گونه آلودگی شده و پس از وکس دچار جوش و التهاب نشود. سپس مقداری از مواد را با استفاده از آبسلانگ بر می داریم و به صورت عمودی روی یک ناحیه از صورت می زنیم. چند حرکت دورانی روی وکس انجام می دهیم تا مواد به خوبی روی موها پخش شده و آن ها را از ریشه جدا کند. دقت کنید که لبه های وکس روی ناحیه صورت باید ضخیم باشند تا زمان بلند کردن آن، هیچ ماده ای روی پوست باقی نماند.
پس از این که مواد وکس را روی صورت قرار دادیم، اسپری خشک کننده را روی آن می زنیم. می توان مدت زمانی را صبر کرد تا مواد به طور طبیعی روی پوست خشک شوند. اما استفاده از اسپری خشک کننده این مدت زمان را کاهش محسوسی می دهد. سپس با یک دست پوست را می کشیم و با دست دیگر، وکس را در خلاف جهت رویش موها بلند می کنیم تا از ریشه در بیایند.
برای از بین بردن باقی مانده مواد وکس از روی صورت، مقداری از محلول پس از وکسینگ را روی پد آرایشی اسپری کرده و روی پوست می کشیم. سپس کمی از لوسیون مخصوص وکس صورت را روی پوست زده و با استفاده از پد یا پنبه تمیز روی پوست می کشیم.


محاسن و معایب اصلاح صورت با وکس

 

از مزایای روش اصلاح صورت با وکس می توان به کم درد بودن آن اشاره کرد. همچنین، به دلیل خاصیت پاکسازی و لایه برداری پوست که دارد، پوست های لک دار را شفاف و نرم می کند. امروزه به همین دلایلی که ذکر کردیم، اکثر خانم ها بیشتر ترجیح می دهند به جای استفاده از روش بند انداختن، با استفاده از روش وکس نسبت به اصلاح صورت خود اقدام کنند.
عیب اصلاح صورت با شمع یا وکس این است که به دلیل کششی که روی پوست ایجاد می کند، موجب شل شدن پوست مخصوصا در خانم های مسن می شود. به همین خاطر، بهتر است خانم های مسن از این روش برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده نکنند.
علاوه بر این، خانم هایی که پوست صورت نازکی دارند و مویرگ های ظریف پوست شان به راحتی قابل مشاهده می باشد نیز بهتر است از روش اصلاح صورت با شمع استفاده نکنند. برخی افراد از جوش هایی که پس از انجام اصلاح صورت به وسیله وکس می زنند، گلایه دارند. قابل ذکر است که ژل مخصوصی حاوی عصاره جلبک دریایی وجود دارد که جهت پیشگیری از بروز جوش، بعد از اصلاح با وکس مورد استفاده قرار می گیرد. این ژل خاصیت خنک کنندگی نیز دارد که ضد التهاب خواهد بود.

 

آموزش وکس صورت در خانه


اگر به دنبال یک موم وکس خوب هستید، پیشنهاد وب سایت رژلب به شما موم های گیاهی زوم آپ است. در ادامه شما را با این برند بیشتر آشنا خواهیم کرد.
امروزه موم های گیاهی بسیاری وارد بازار شده اند که علاوه بر از بین بردن موهای زائد، خواص بسیاری برای پوست نیز دارند. در ادامه با انواع موم های گیاهی و خواص آن ها آشنا خواهید شد.

موم عسلی

غنی شده با موم طبیعی عسل و انواع روغن های گیاهی با رنگ عسلی و کاملا طبیعی که خاصیت مرطوب کنندگی بالایی داشته و رطوبت لازم را برای پوست فراهم می کند . دمای پایین آن اجازه استفاده از این محصول را برای افرادی که دارای مشکلات گردش خون می باشند داده است. یکی از بهترین برندهایی که موم عسلی را با بالاترین کیفیت و اصالت روانه بازار می کند، زوم آپ است. وکس های عسلی زوم آپ علاوه بر از بین بردن موهای زائد، پوست را آبرسانی کرده و در ترمیم آن بسیار موثر واقع می شوند.

موم آلوئه ورا

تهیه شده از روغن های گیاهی از جمله آلوورا که دارای اثرات مرطوب کنندگی و ضد پیری است و مانع خشکی و ترک خوردگی پوست می گردد. یک پیشنهاد خوب برای حذف موهای زائد با ضخامت بالا در مناطق حساس بدن می باشد. اگر به دنبال یک وکس آلوئه ورا خوب می گردید که از بروز التهاب در پوست شما جلوگیری کند، پیشنهاد رژلب به شما برند زوم آپ است. تا زمانی که از موم آلوئه ورا زوم آپ استفاده می کنید، این اطمینان خاطر را خواهید داشت که پوست شما پس از انجام اپیلاسیون، ملتهب نخواهد شد.

موم زیتونی

موم طبیعی غنی شده از روغن زیتون و اکسید تیتانیوم با فرمولی ویژه که مورد توجه حرفه ای ها می باشد.
آنتی اکسیدان های موجود در این روغن به ترمیم پوست آسیب دیده کمک کرده از طرفی دی اکسید تیتانیوم ماده موثری برای التیام پوستهای آسیب دیده است.

موم رز

غنی شده از صمغ طبیعی درخت کاج و تیتانیوم دی اکسید که شامل مواد گیاهی مغذی و ویتامینهای D ، E ، A می باشد.
این محصول دارای حداکثر چسبندگی بوده و به راحتی موهای ریز را حذف کرده و دارای خاصیت لایه برداری عالی از پوست همراه با عطری ملایم و دلنشین می باشد.

موم طلایی

روغن های گیاهی به کار رفته در این محصولات بافتی نرم را ایجاد کرده ، اپیلاسیون راحت و بدون سوزش را میسر می سازد. ترکیب خاص این گروه پس از مصرف سبب درخشندگی و زیبایی پوست می گردد و از این رو مورد علاقه مصرف کنندگان می باشد.

موم نقره ای

ترکیبی متفاوت و موثر که برای حذف موهای ضخیم در مناطق حساس بدن یک پیشنهاد عالی می باشد میزان چسبندگی مناسب این موم ، نرمی و درخشندگی جا مانده از اپیلاسیون آنرا مورد توجه مصرف کنندگان قرار داده است.

موم زغال اکتیو

غنی شده از موم طبیعی و رزین که دارای خواص ترمیمی و آرام بخشی به پوست می باشند. از طرفی زغال اکتیو موجود در این محصول آن را برای مصرف کنندگان متمایز نموده است. زغال موجود در این محصول با لکه برداری از سطح پوست و برداشتن لایه خشک و مرده پوستسبب رشد پوست جدید و درخشان و سفید شدن آن می گردد. خاصیت موم های ذغالی این است که می توان از آن به عنوان اسکراب و لایه بردار پوست نیز استفاده کرد. وکس های ذغالی زوم آپ این قابلیت را دارند که علاوه بر از بین بردن موهای زائد، سلول های مرده پوست را نیز برطرف کنند.

موم کاکائو

در این محصول ویژه از پودر کاکائو استفاده گردیده است که غنی از آهن، کلسیم و ویتامین های B1 ، E ، C ، D است که به صورت یک عامل مرطوب کننده برای پوست می باشند. بوی تند کاکائو در هنگام استفاده از این محصول همراه با اپیلاسیون نرم و موثر احساس دلنشینی را به جا خواهد گذاشت.

 

 

آشنایی با وکس صورت زوم آپ

 

نکاتی که باید برای وکس صورت در خانه به آن ها دقت کنید

 

اگر قصد دارید وکسینگ را خودتان به تنهایی در منزل انجام دهید، نکاتی وجود دارند که بهتر است برای نتیجه بهتر آن ها را رعایت نمایید:

بگذارید موها به اندازه کافی رشد کنند

پیش از انجام وکسینگ، دقت داشته باشید که اگر موها به اندازه خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشند، نتیجه کار چندان رضایت بخش نخواهد بود. علاوه بر این، اندازه موهای هر ناحیه از صورت و میزان حساسیت آن نیز متفاوت است که توجه به این موضوع حائز اهمیت می باشد. به طور مثال، پوست اطراف لب و چشم معمولا از حساسیت بالایی برخوردار است و وکس در این محل ها نیاز به دقت بالایی دارد. با اندکی تمرین، اندازه موها برای انجام هر چه بهتر وکسینگ دستتان خواهد آمد.

پوست را لایه برداری کنید

قبل از وکس صورت، بهتر است که پوست خود را از لایه های مرده پاکسازی کنید. البته این کار را یک روز قبل از زمان وکسینگ انجام دهید تا پوست در مقابل التهاب و تحریک مقاوم شده باشد.

موها را در جهت درست وکس کنید

سعی کنید مانند وکسینگ کارهای ماهر، موم یا وکس را در جهت رویش موها بمالید و اطراف آن را کمی ضخیم تر بگذارید. سپس کمی صبر کنید که خشک شود و به خوبی روی پوست بنشیند و آن را درجهت مخالف رویش موها، بکشید. می توانید پوست ناحیه مورد نظر را با دست دیگر محکم نگه دارید تا موها آسان تر کنده شوند.

بعد از وکسینگ از مرطوب کننده استفاده کنید

یکی از بخش های مهم وکس صورت در خانه که اکثر خانم ها نسبت به آن بی تفاوت هستند، مرطوب سازی پوست است. می توانید کمی روغن بچه یا کرم مرطوب کننده روی پوست بمالید تا خشکی آن برطرف شده و مواد موم باقی مانده برداشته شود. البته لوسیون ها و اسپری های مخصوص بعد از وکس صورت نیز به بازار آمده اند که در صورت تمایل می توانید نسبت به تهیه آن ها اقدام نمایید.

 

نکات وکس صورت در خانه

 

بهترین مارک موم و وکس

 

زوم آپ یکی از برندهای شناخته شده و پر آوازه در حوزه تولید و فروش انواع موم های اپیلاسیون است. شما می توانید انواع موم های گیاهی و خشابی و همچنین موم های سکه ای را با بالاترین کیفیت خریداری و مصرف کنید. جهت خرید تکی و عمده محصولات زوم آپ می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل کنید:

 

 

 


در مطلب آموزش وکس صورت در خانه به بررسی تمام جوانب این کار پرداختیم. بسیاری از کاربران این سوال را پرسیده بودند که چگونه می توان از شر جوش ها و التهاب های بعد از وکس صورت در امان بود. ما در این مقاله یک سری محصولات بهداشتی از قبیل لوسیون و اسپری های قبل و بعد از وکسینگ را به شما معرفی کرده ایم که احتمال بروز هر گونه آکنه و قرمزی را به طور محسوسی کاهش می دهد. همچنین، یکی از برندهای معروف تولید وکس را نیز به شما معرفی کردیم که استفاده از آن می تواند شما را از هرگونه حساسیت بعد از اصلاح در امان نگه دارد. چنانچه هر گونه سوال یا پیشنهادی درباره وکس صورت در خانه داشتید، می توانید آن را از قسمت نظرات در میان بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ گوی شما خواهند بود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: