دوشنبه 29 آذر 1395 - 15:18:00

ماساژ

ماساژ درمانی چیست؟

فواید ماساژ

 

تاریخچه ماساژ

با سیری در تاریخ متوجه می شویم که ماساژدرتمام ملل وفرهنگ های مختلف مرسوم بوده است .درمیان ملل واقوامی که در گذشته از ماساژبه شکل وسیع تری استفاده می کردند،می توان از مصری ها ،یونانیان ،چینی ها وژاپنی ها نام برد.وهمینطور از بین دانشمندان واطباءقدیمی که از تکنیک های ماساژ استفاده می کردند می توان به ابوعلی سینا و بقراط اشاره کرد.

بقراط به  نتایج سودمند مالش و ماساژدر تامین و باز گرداندن نیروی عضلانی افراد ناتوان تا حدی پی برد وبرای درمان بعضی از عوارض مفصلی و عضلانی از این روشها استفاده نمود.

امروزه نیز ماساژبا اهداف مختلف ریلکسی و درمانی  به شکل وسیع و گسترده ای استفاده می شود.

 

تعریف ماساژ

کلمه ماساژ از کلمه یونانی ( massein ) گرفته شده که به معنای مالیدن ومربوط به یک لغت لاتین به معنای دست گرفته شده است.ولی بطور کلی ماساژ عبارت است از یک سری حرکات منظم،مرتب و اصولی که روی بافت های بدن به منظور اهداف خاصی بکار می رود.

 

تاثیرات فیزیو لوژی ماساژ

 

تاثیر بر سیستم گردش خون :ماساژ باعث کمک به گردش خون و لنف از اندامها و عضلات به قلب می شود.

تاثیر بر عضلات و مفاصل :ماساژ باعث بهبود خاصیت ارتجاعی تارهای عضلانی شده،به انقباض عضله کمک میکند  و باعث افزایش مقدار اکسیژن موجود در عضله شده ، همچنین موجب بهبود جریان اکسیداسیون و احیاء و نبز بهبود عملکرد جذب مواد غذایی در فیبرهای عضلانی می شود.همچنین ماساژ باعث بهبود جریان گردش خون مفاصل و بافت های اطراف آن شده و موجب تسریع در جذب تراوشات مفصلی(مایع سینویال) گردیده و تقویت کپسول مفصلی و لیگامنت های مفاصل و نیز بهبود تحرک مفاصل را بهمراه دارد. 

تاثیر بر روی درد :یکی ازبیشترین فواید ماساژ کاهش درداست، ماساژ با کمک به تخلیه  مواد زاید در بافت ها ،موجب کاهش درد و ناراحتی می شود.

تاثیرات روحی ماساژ :با توجه به وجود استرس ها و هیجان های ناشی از زندگی روزمره که یک امر طبیعی بشمار می آید،عضلات خسته و سفت  میشوند ، قرار گرفتن در محلی ساکت و آرام و دراز کشیدن بر روی تخت راحت و برخورد ملایم و آرام ماسور همگی باعث ایجاد آرامش در فرد می شوند.

تاثیرات بر پوست :بهبود گردش خون,باز شدن مجاری غدد چربی و عروقی,بهبود تنفس پوستی و عملکرد تراوش,بهبود خاصیت الاستیکی و ارتجاعی پوست,از بین رفتن چسبندگی های مزمن,جوان سازی و احیاء پوست,پیشگیری و بهبود کک و مک ولک,از بین بردن سلولهای شاخی پوست,شادابی و طراوت پوست

 

انواع ماساژ

 

 هزاران نوع ماساژدردنیا وجود دارد که باسلیقه هاونیاز های مردم مطابقت دارد .ولی ما در این جا به تعدادی از آنها اشاره میکنیم ودر مقالات بعدی فواید هر کدام ونحوه انجام آنها را ارایه میدهیم.

 

ماساژهای ملایم:ماساژریلکسی-ماساژآیورودیک-ماساژ سنگهای داغ-,ماساژکالیفرنیایی و.........

ماساژهای درمانی:ماساژتایلندی-ماساژیومی هو-ماساژوتسو-ماساژشیاتسو-ماساژ ورزشی-انواع ماساژفشاری-ماساژسوۀدی ....

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: