پنجشنبه 10 خرداد 1397 - 08:22:31

4 نوع ماسک خانگی با زردچوبه

ماسک زردچوبه برای لک صورت 

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای صورت 


زردچوبه این روزها  تبدیل به یک محصول محبوب در سرتا سر جهان شده است. این ادویه پرخاصیت سرشار از آنتی اکسیدان است و استفاده از آن در غذاهای مختلف توصیه میشود. اما امروز نمیخواهیم استفاده از آن در یک غذا را به شما آموزش دهیم بلکه قصد داریم چندین نوع ماسک پوستی خانگی با وسایل ساده که در خانه همه موجود است را به شما معرفی میکنیم. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب انواع مختلفی از ماسک مناسب پوست های مختلف، اعم از پوست چرب، پوست مختلط و پوست خشک و پوست نرمال را آموزش میدهیم.

 

وسایل مورد نیاز برای تمامی ماسک ها:
 

 یک لباس کهنه
 حوله
 براش
 کاسه تمیز

 

ماسک صورت مناسب پوست نرمال
ماسک روشن کننده پوست


 مواد مورد نیاز: زردچوبه، شیر، ماست و عسل


اگر پوست شما از نوع معمولی است (نه خشک و نه چرب) در این نوع ماسک میتوانید از ماست یا شیر استفاده کنید و هر دو به خوبی عمل میکنند. چند قاشق ماست یا شیر را با عسل با کیفیت و ارگانیک و نوک قاشق چایخوی زردچوبه مخلوط کنید و این مخلوط را به صورتتان بزنید. استفاده از این ماسک صورت علاوه بر روشن کردن پوست به علت وجود عسل در ترکیبات آن پوست شمارا مرطوب کرده و اگر مستعد جوش زدن باشید، از آن جلوگیری میکند.

 

ماسک صورت مناسب پوست چرب
ماسک پاک کننده پوست

 

 مواد مورد نیاز: آرد نخود چی، ماست کم چرب، زردچوبه


 این ماسک که با ترکیب چند قاشق ماست کم چرب و آرد نخودچی و یک چهارم قاشق چایخوری زورد چوبه درست میشود  خاصیت لایه برداری و پاک کنندگی عمیق برای پوست های چرب و مستعد جوش دارد. زرد چوبه به خودی خود خاصیت ضد آکنه دارد، ترکیب آن با ماست به پوست احساس خنکی و طراوت میدهید به علاوه آرد نخودچی هرگونه مواد اضافه را از روی پوستتان پاک کرده و با خاصیت لایه برداری ویژه ی خود، پوست های چرب را کاملا پاک میکند درعین حال که به علت ملایم بودن این مواد پوست شما ملتهب نخواهد شد.

 

ماسک صورت مناسب پوست های خشک
ماسک آبرسان پوست


 مواد مورد نیاز: زردچوبه، شیر، دوقطره روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن آرگان
 

اگر شما پوست خشک یدارید اکثر ماسک های پوستی به شما احساس خشکی بیشتری میدهند اما این ماسک کاملا برعکس آن عمل میکند. روغن و شیر موجود در این ماسک پوستتان را کاملا تغذیه کرده و آبرسانی میکند به علاوه زردچوبه پوست را روشن میکند. بعد از استفاده از این ماسک و آبکشی صورت حتما از مرطوب کننده پوست استفاده کنید و از تغییر پوستتان شگفت زده شوید.

 

 

4 مدل ماسک خانگی با زردچوبه 

ماسک صورت مناسب پوست های حساس

ماسک ضد التهاب 


 مواد موردنیاز: زدرچوبه، گلاب و خیاررنده شده

اگر پوست شما نسب به اکثر مواد شیمیایی حساس است و واکنش نشان میدهد این ماسک که حاوی گلاب و خیاراست با خاصیت خنک کنندگی فوق العاده ای دارد و پوست شما را نرم و لطیف میکند. این ماسک صورت خانگی منافذ باز پوست شما را میبندد. ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بزنیدو بعد با ملایمت با آب ولرم بشویید و اثر معجره آسای آن را ببینید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: