یکشنبه 13 خرداد 1397 - 09:02:23

5 خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای مو


فواید آلوئه ورا برای مو
تاثیر آلوئه ورا در رشد مو

 

 

در مصر باستان آلوئه ورا را گیاهی مقدس بر میشمردند و از آن برای درمان بیماری های مختلفی استفاده میکردند. آنها معتقد بودند که این گیاه هزاردرمان قادر است تمام مشکلات پوست و مو را حل کند. شاید این تعریف به نظرتان اندگی غلو آمیز بیاید اما تحقیقات جدید نشان داده که این باور تا حد زیادی صحصح است و گیاه آلوئه ورا تاثیرات بی نظیری بر مو و پوست کف سر دارد و میتواند بیماری های مربوط به مو درمان کرده یا از آن پیشگیری کند. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب بخشی از خواص شگف انگیز آلوئه ورا برای مو را ذکر کرده ایم که در ادامه میخوانید.

 

1. تحریک رشد مو

 

 تحقیقات دانشگاه هاوایی نشان داد آلوئه ورا بر کاهش ریزش مو و رویش مو موثر است. آلوئه ورا حاوی آنزیمهایی است که به رشد مو کمک میکند. آنزیم پروتئولیتیک میتواند پوست کف سر را برای رویش مجدد مو تحریک کند. این آنزیم با با تحریک سلول های پوستی که راه فولیکول های مو را مسدود کرده اند و جلوی رسیدن مواد مغذی به مو را نمیدهند باز میکند. آلوئه ورا با بازکردن راه مو و کنار زدن پوست های مرده و تنظیم پی اچ کف سر و از بین بردن چربی هایی که جلوی رشد مو را گرفته اند به رشد و رویش موی جدید کمک کند.

 

2. کاهش خارش سر


آلوئه ورا حاوی موادی است که خارش و تحریکات پوستی را کاهش داده و خشکی سر را از بین میبرد. خارش سر میتواند ناشی از بیماری های پوستی مثل اگزما یا پسوریاز باشد. پسوریاز یک بیماری خود ایمنی است که بدن بیمار بیشرازحد سلول پوستی تولید میکند. آنزیم های موجود در آلوئه ورا میتواند جلوی تولید بیش از حد سلول پوستی را در این بیماری بگیرد و به علاوه پوست کف سر را نرم کرده و آبرسانی کند.
آلوئه ورا همچین با کاهش التهاب، قرمزی و پوسته پوسته شدن مو، به کاهش سایر علائم بیماری پسوریاز نیز کمک شایانی میکند. طی مطالعه ای که در آن بیماران مبتلا به پسوریاز تحت درمان با آلوئه ورا قرار گرفتند بیشت زا 80 در صد بیماران علائم بهبود و درمان را نشان دادند.
هنگام رنگ کردن یا روشن کردن مو هم بهتر است که از رنگ هایی استفاده کنید که حاوی آلوئه ورا است تا از شدن آسیب به مو کاسته شده و در عین حال از التهاب و قرمزی پوست سر کاسته شود.

 

3.ضد التهاب


یکی از خواص باستانی آلوئه ورا کاهش قرمزی و التهاب خارج و داخل بدن است. از گیاه آلوئه ورا از زمان های بسیار دور برای درمان زخم و خراشیدگی استفاده میکردند و بر این باور بودند که التهاب و باکتری را از بین میبرد. موادی که در الوئه ورا وجود دارد و باعث کاهش التهابات پوستی میشود "کیناز" نام دارد که یک آنزیم آنتی باکتریال است. همچنین "اسید سالیسیلیک"  که عملکردی شبیه آسپرین دارد و ضد التهاب، تورم و آنتی باکتریال است.

 

 

درمان شوره سر با آلوئه ورا 

 

4. درمان شوره سر


به خاطر خواص آنزیمی که در بالا توضیح دادیم که سلول های مرده پوست را از بین میبرد این گیاه هزار درمان، میتواند شوره سر را هم از بین ببرد. شوره سر در اثر عوامل متعددی به وجود می آید، اما یک از شایعترین علل شوره سر وجود قارچ چربی خواری به نام "مالاسزیا" در سر است. همانطور که در بالا ذکر شد آلوئه ورا علاوه بر خواص ضد التهاب داری خواص ضد میکروب و قارچ است. قارچ ها د رمحیط اسیدی رشد و نمو میابند آلوئه ورا با نرمال کردن پی اچ سر اسیدیدته کف سر را کاهش داده و محیط زندگی و تولید مثل قارچ را ازبین میبرد. برای اینکه برای همیشه راه نفوذ قارج و باکتری را به سرتان ببنید بهتر است که شامپوی حاوی آلوئه ورا خریداری کرده و به طور مرتب از آن استفاده کنید.

 

5.خاصیت نرم کننده گی مو و کف سر


آلوئه ورا نرم کننده طبیعی موست که تاثیر شگفت انگیزی دارد. ژلی که در گیاه آلوئه ورا وجود دارد به صورت طبیعی خاصیتی شبیه به کتیرا دارد و موها را نرم کرده و حالت میدهد. ثابت شده است که پوست کف سر میتواند تا 7 لایه خواص آلوئه ورا را جذب کند. از آنجایی که کف سر خیلی بیشتر از مو قدرتن جذب کنندگی دارد، میتواند مقدار بیشتری از مواد مفید موجود در آلوئه ورا را جذب کند و همین امر باعث میشود که استقامت موی شما افزایش یابد. بنابر این برای حالت دادن و نرم کردن هر نوع مویی به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آلوئه ورا هستند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: