دوشنبه 21 خرداد 1397 - 12:47:35

پاک کردن آرایش دائم

پاک کردن تاتو 

روش پاک کردن میکروپیگمنتیشن

 

 

تاتو، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدیگ نوعی آرایش دائم هستند که افراد بسیاری بسته به نیاز یا حتی علاقه خود اقدام به انجام آن در نقاط مختلف صورت و بدن میکنند. گاهی به دلایل مختلف اعم از تغییر مد، تغییر علاقه شخصی افراد، مخلافت خانواده یا ورود به حرفه ای که مناسبتی با داشتن تاتو ندارد، افراد تصمصم میگیرند که آرایش دائم خود را پاک کنند. دراین مقاله از سایت آرایشگری رژ لب تمام نکاتی که لازم است در مورد پاک کردن آرایش دائم بدانید ذکر شده است.


نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پاک کردن آرایش دائم و تاتو با لیزر نیازمند داشتن تبحر است و این تنها با تجربه بدست نمی آید . شخصی که این کار را انجام میدهد باید از طرف سازمان بهداشت مدرک داشته باشد بنابراین بهتر است که این کار در مطب و تحت نظارت یا توسط پزشک انجام شود. برخلاف تاتو کردن که کاری هنری است و علیرغم ظرافت و دقت تنها با یک گواهی ساده قابل انجام است. پاک کردن آرایش دائم نیاز به مجوز های معتبر تری دارد.

روش های پاک کردن آرایش دائم


سه راه برای پاک کردن یا کمرنگ کردن آرایش دائم و تاتو وجود دارد. روش موضعی، پاک کردن بدون لیزر و لیزر. هریک از این روش ها در شرایط خاصی قابل اجرا هستند و ویژگی های مختص به خودشان را دارند که در ادامه خواهیم خواند.

 

1. پاک کردن آرایش دائم به روش موضعی


محلول ها و کرم های زیادی در بازار وجود دارند که ادعا میکنند میتوانند تاتو را پاک کنند. اما هیچ تحقیق علمی مبنی بر صحت این ادعا وجود ندارد و این کرم ها نمیتوانند به آن لایه از پوست که جوهر تاتو در آن گذاشته شده نفوذ کنند وآن را از بین ببرند. اگر چه برخی مطالعات نشان داده اند که استفاده مداوم از برخی از مارک های معتبر این کرم ها به مدت 28 الی 30 روز میتواند به مرور موجب کمرنگ شدن رنگدانه های تاتو شود. با این حال این آزمایش 6 ساعت بعد از انجام تاتو روی پوست آغاز شده و عملا در بیشتر مواقع در حالت واقعی اینگونه نیست.
جدای از درمان با لیزر مواد موضعی وجود دارند که میتوانند به مرور رنگدانه های تاتو را کمرنگ کنند به این شرط که کمتر از 6 ماه از انجام تاتو گذشته باشد ( این روش برای تاتو های قدیمی کاربرد ندارد)


2. پاک کردن آرایش دائم بدون لیزر


این روش توسط متخصصان تاتو انجام میشود و انواع مختلفی دارد. این کار دقیقا مانند تاتو کردن با نفوذ به عمق پوست انجام میشود با این تفاوت که اینبار به جای جوهر یک ترکیب حذف کننده جوهر به پوست وارد میشود این ترکیب میتواند نمک یا اسید گلیکولیک یا مواد دیگری باشد که به همین منظور در بازار موجود است.  هر یک جلسه انجام این کار، تقریبا معادل دو ماه پاک کردن موضعی تاتو اثر گذار است. این روش برای زمان هاییست که دسترسی به لیزر وجود ندارد یا مولکولهای جوهر پوست بسیار بزرگ هستند. اما نکته منفی این روش به جا ماندن اسکارهمچنین طولانی تر بودن دوره درمان زخم نسبت به درمان با لیزر است چرا که دراین روش اپیدرم پوست صدمه میبیند.

 

پاک کردن آرایش دائم با لیزر

 

3. پاک کردن آرایش دائم با لیزر


لیزر محبوب ترین روش پاک کردن آرایش دائم در سرتاسر جهان است. توصیه ما این است که تاتو هایی که عمر آن کمتر از 6 ماه است را با لیزر پاک نکنید به این دلیل که تاباندن لیزر به تاتو هایی که جدیدا انجام شده اند باعث تمرکز بیشتر جوهر در پوست میشود، برای پاک کردن این جوهر ها نیاز به شدت و جلسات لیزر بیشتری است. انجام جلسات بیشتر لیزر به پوست صدمات جدی وارد میکند. حتی اگر شدت دستگاه را پایین بیاورند بازهم مولکول های جوهر با تابش لیزر بیشتر متمرکز میشوند. درمان با شدت بیشتر عمق و شدت جای زخم پوست را بیشترخواهد کرد. البته موادی که برای آرایش دائم استفاده میشوند با مواد تاتو متفاوت است و اثرات کمتری به جا میگذارد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: