شنبه 09 تیر 1397 - 11:00:04

10 درمان خانگی زگیل

 

از بین بردن زگیل و میخچه

چگونه زگیل را درمان کنیم

 

 

زگیل چیست؟

زگیل در حقیقت نوعی توده خوش خیم پوستی است که بر اثر ویروس به وجود می آید. ویروس پاپیلوم سطح رویی پوست را آلوده میکند و باعث میشود که سلول های پوستی آن ناحیه به صورت مکرر تکثیر شود و زگیل را شکل دهد. ابتلا به این ویروس از طرق پوست است. ممکن است که پوستتان زخم بوده باشد و به فردی مبتلا دست بزنید و به این ویروس آلوده شوید. به علاوه با اشتراک حوله، موچین یا وسایل بهداشتی شخصی با فرد مبتلا به ویروس زگیل ممکن است مبتلا شوید. در این مقاله از سایت آرایشگری با تمام نکات مربوط به زگیل و میخچه, علت، راه های پیشگیری و درمان آن آشنا میشویم.

 

امکان ابتلای همه افراد به زگیل وجود دارد اما کودکان و نوجوانان افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در برابر این ویروس ضعیف تر هستند .

زگیل در اشکال مختلفی در نقاط مختلف بدن ظاهر میشود که از جمله آن شامل :

زگیل معمولی

این نوع زگیل بیشتر روی دست به وجود می آید. سفت است و گنبدی شکل است و رنگ آن قهوه ای یا خاکستری است.

 

زگیل کف پا

این نوع زگیل به میخچه پا معروف است که به شدت سفت و زمخت است رنگ آن بیشتر تیره است و ممکن است موقع راه رفتن دردناک باشد.

 

زگیل صاف

این نوع زگیل اغلب روی صورت، ساق دست و پا به وجود می آید که بسیار کوچک  است و سطحی صاف دارد. رنگ این زگیل از زرد روشن تا قهوه و صورتی متغیر است.

 

زگیل رشته ای

این نوع زگیل اغلب روی صورت به وجود می آید و در اطراف دهان، چانه و بینی ظاهر میشود. زگیل رشته ای هم رنگ پوست صورت است و از درون آن دانه های شاخی شکل بیرون میزند.

 

زگیل زیر ناخن

این نوع زگیل مطابق اسمش در اطراف ناخن ظاهر میشود.

 

درمان میخچه

 

10  درمان طبیعی برا از بین بردن زگیل و میخچه

درمان های متعددی برای زگیل وجود دارد که از جمله آن جراحی سر پایی، فریز کردن و تکنیک های پزشکی دیگر است. در عین حال برای پیشگیری از ابتلا به زگیل بدون کفش راه نروید، بهداشت شخصی را رعایت کنید و از دست زدن به زگیل های خودتان یا شخص دیگر به شدت بپرهیزید.

 

1. تقویت سیستم ایمنی

 همانطور که پیش از این ذکر شد ویروس عامل به وجود آمدن زگیل است و بر همین اساس سکس از بهترین راه های از بین بردن زگیل تقویت سیستم اسمنی در جهت مبارزه با ویروس زگیل است. یکی از نکات قابل توجه این است که زگیل اغلب در مواقعی که سیستم ایمنی به دلیل بیماری، شوک و خستگی مفرط ضعیف میشود شکل میگیرد بنابراین در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن باید  ساعت خواب خود را تنظیم کنید و حد اکثر تا ساعت 12 شب بخوابید و صبح نیز ساعت 7 صبح بیدار شوید، به صورت مرتب ورزش کنید و همچنین از خوراکی های تقویت کننده سیستم ایمنی مانند شاه بلوط، برگ زیتون، ویتامین C، روی، زردچوبه استفاده کنید.

 

2. از انتشار و افزایش زگیل بپرهیزید

همانگونه که زگیل از فردی به فرد دیگر منتقل میشود میتواند از یک نقطه بدن به نقطه دیگر منتقل شود. اگر به زگیلتان دست بزنید بلافاصله قبل از شستن دست نقطه ی دیگری در بدن را لمس کنید امکان دارد که ویروس زگیل را ناخواسته منتشر کنید . شاهد رویش زگیل های جدید در این مکان ها باشید. بنابر این پس از هر بار درست زدن به زگیل دست ها را با آب و صابون به خوبی بشویید.

 

3. آناناس

روزی چند مرتبه آناناس تازه را مستقیما به زگیل صورت بمالید. اسید ها و آنزیم های موجود در آناناس میتواند زگیل را از بین ببرد.

 

4. سیر

 سیر تازه را رنده کنید و با مقدار کمی آب ترکیب کنید و مستقیما روی زگیل قرار دهید روی آن یک باند یا گاز کوچک قرار دهید. این کار را چند مرتبه در طول روز تکرار کنید. خاصیت ضد ویروسی قوی سیر بعد از مدتی زگیل را از بین میبرد.

 

5. بیکینگ پودر

بیکینگ پودر را با روغن کرچک ترکیب کنید تا به ترکیب خمیر مانندی برسید. این خمیر را در طول شب روی زگیل ها بگذارید و با یک گاز  یا باند تمیز بپیچید. این کار را هر شب تکرار کنید تا به مرور به صورت کامل زگیل از بین برود.

 

6. ویتامین

یک عدد قرص ویتامین C را کاملا پودر کنید و با آب ترکیب سپس این ترکیب را روی زگیل قرار دهید و با باند یا گاز تمیز ببندید. همین کار را میتواند با کپسول ویتامین E نیز انجام دهید.

 

7. آسپیرین

قرص آسپرین را مانند قرص ویتامین پودر کنید و با مقدار کمی آب ترکیب کنید. سپس با باند یا گاز تمیز ببنیدی و در طول شب با آن بخوابید. این کار را هر شب تکرار کنید تا زگیل از بین برود.

 

8. روغن درخت چای

روغن درخت چای را مستقیما به محل زگیل بمالید و با باند ببندید. این کار را هر روز تکرار کنید. میتوانید روغن درخت چای را با میخک ترکیب کنید تا تاثیر و سرعت عملکرد آن افزایش پیدا کند.

 

9. موم زنیور عسل

روزی چند مرتبه موم زنبور عسل را به محل زگیل بمایلد و شب موم را روی زگیل قرار داده با باند ببندید. این کار را هر شب تکرار کنید.

 

10. آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا را به صورت تازه خریداری کنید. برگ آن را ببرید و ژل آلوئه ورا را جدا کنید. ژل را مستقیما به زگیل بزنید. ژل آوئه ورا حاوی اسید مالیک است. اگر به گیاه تازه آلوئه ورا دسترسی نداشتید میتوانید از ژل آلوئه ورا که در داروخانه ها به صورت آماده موجود است استفاده کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

مطالب سایتون خیلی خوب بود ممنون
به سایت ما هم سر بزنید
http://mehrradiology.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d9%88%d9%86%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ba%d8%b1%d8%a8-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: