جمعه 05 مرداد 1397 - 11:00:46

صاف کردن دائمی مو

صاف کردن مو های مجعد

بهترین راه صاف کردن موهای فر و وز

 

 

صاف کردن مو روش های متعددی دارد که آرایشگر باید با توجه به نوع مو، مشکلات آن و خواسته مشتری یکی از این روش ها که برای مو موثر ترین نتیجه را در بر دارد انتخاب کند در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب تمام نکاتی که باید در مورد صاف کردن مو بدانید را بررسی میکنیم.

 

قبل از صاف کردن مو باید به چند نکته توجه کنیم

1.  با چه نوع مویی روبرو هستیم؟ فر و مجعد طبیعی، رنگ شده، دکلره شده یا آسیب دیده

2.  آیا با توجه به شرایط فعلی مو میتوان از مواد صافی برای آن استفاده نمود؟

3.  در نهایت چه کاری برای صاف تر کردن مو میتوانیم انجام دهیم؟

 

گاهی فردی که به آرایشگر مراجعه میکند بدون دانستن اینکه هر یک از روش های صافی مو چه کارکردی دارد درخواستی را مطرح میکند و آرایشگر طبق خواسته مشتری کار را انجام میدهد. روش های متعددی برای صافی مو وجود دارد اعم از ریبانیدیگ، المنت و البته کراتین تراپی که در ادامه نکات مربوط به هر یک را میخوانید.

 

کراتین تراپی روشی برای صاف کردن مو نیست

 

در اکثر ویدیو های شبکه های مجازی صحنه ای که بعد از کراتین تراپی به نمایش در می آید مویی صاف و لخت است و این شبهه را در ذهن ایجاد میکند که کراتین تراپی میتواند مو را صاف کند.

در حقیقت به هیچ وجه اینگونه نیست. موی طبیعی انسان از کراتین تشکیل شده است. بر اثر استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و براشینگ، پیوند های پروتئینی مو که حاوی پروتئین کراتین است آسیب میبیند. این آسیب خود را در شکل های مختلفی اعم از شکننده و خرد شدن مو، حالت کشسانی و.. نشان میدهد. در این موقع وقتی فرد از چنین مشکلاتی رنج میبرد، آرایشگر میتواند با استفاده از مواد مختلف ترمیمی مو اعم از کراتین، بوتاکس، هیدروژن یا بوتاژن مو را ترمیم کند و بافت های آسیب دیده مو را ترمیم کند. این کار به هیچ وجه مو را صاف نمیکند و اگر موی طبیعی شما فر باشد بعد از اولین شست و شو مو مجددا به حالت طبیعی برمیگردد. فقط مشکلات مو بعد از این کار مرتفع میشود.

 

صاف کردن دائمی موی مردان

 

تفاوت ریباندینگ و المنت

حال سوال اساسی این است که مو را با چه روشی باید صاف کرد؟

اگر فردی با موی فر و مجعد به شما مراجعه کرد باید در ابتدا موهای او را بررسی کنید. برای مو های طبیعی و رنگ و دکلره نشده میتوانید از مواد ریباندینگ استفاده کنید. ریباندینگ حاوی مواد شیمیایی است و تاثیر آن بهتر، عمیق تر و طولانی مدت تر است.

اما اگر فردی که به شما مراجعه میکند موهای دکلره شده دارد، در گام اول باید تشخیص بدهید مو ها سالم است یا آسیب دیده. برای این کار ابتدا مو ها را کاملا خیس کنید سپس تست کشیدن مو را انجام دهید اگر مو شل باشد و کش بیاید در حقیقت دکلره به مو آسیب زده است و نمیتوانید این مو را به هیچ روشی صاف کنید و بهترین کار برای چنین مویی کراتین تراپی و سایر درمان های فوق الذکر است. اما اگر مو سالم باشد و با کشیدن اتفاقی نیوفتد میتوانید با استفاده از مواد المنت مو را صاف کنید. المنت حاوی مواد معدنی است، به مو آسیب چندانی نمیزند و البته ماندگاری آن کمتر از ریباندینگ است.

ریباندیگ و المنت پل های گوگردی مو را میشکنند و باعث صافی مو میشوند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی در صورت صافی مو (با ریباندینگ یا المنت) ریشه موی جدید مجددا فر رشد میکند و نیاز به ترمیم دارد.

بهتر است در صورتی که مراجع از مواد شیمیایی استفاده میکند یا عادت به براشینگ مو دارد هر 2 ماه یکبار صافی او را ترمیم کنید.

 

کارشناس کار با مواد و رنگ و مش خانم نوروزی

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: