یکشنبه 07 مرداد 1397 - 08:28:08

همه چیز در مورد اسکالپ سر

 

میکرو اسکالپ یا هاشور کف سر

شبیه سازی موی سر با میکرو اسکالپ

 

زمانی که حرف از ریزش و رویش مجدد مو باشد افراد بسیاری گوش به زنگ میشوند. از یک طرف ادعاهای بسیاری برای درمان و معجره مجدد رویش مو وجود دارد. در این بین افرادی هستند که به علت ریزش آندروژنیک یا طاسی مردانه آپشن های زیادی پیش روی خود ندارند. میکرو اسکالپ یا فولیکولار میکروپیگمنتیشن  روشی است که میتوان با آن بخشی از طاسی و کم مویی را پوشاند. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب تمام نکاتی که باید در مورد اسکالپ میکروپیگمنتیشن بدانید را توضیح داده ایم.

 

میکرو اسکالپ چیست؟

برای اسکالپ سر با استفاده از یک سوزن تاتوی مخصوص نقطه هایی شبیه به فولیکول مو روی سر ایجاد میکنند. این کار با توجه به نیاز مراجع میتواند اشکال متفاوتی داشته باشد مثلا برای پر کردن کف سر افراد کم مو، کشیدن خط رویش، پوشش خط زخم و شکستگی های سر یا ابرو به کار میرود.

 

برای میکرو اسکالپ از چه جوهری استفاده میشود؟

جوهر های بسیار زیادی برای این کار در بازار وجود دارد. البته این نکته مهمی است جوهر میکروپیگمنتیشن اسکالپ با جوهر تاتوی ابرو متفاوت است. جوهر میکروپیگمنتیشن اسکالپ برای کف سر و موها ضرری ندارد و اکثرا حاوی مواد گیاهی و طبیعی است.

 

آیا یک تاتو آرتیست میتواند میکرو اسکالپ انجام دهد؟

انجام میکروپیگمنتیشن اسکالپ نیازمند گذراندن دوره های ویژه همین کار است. متخصص  میکروپیگمنتیشن اسکالپ باید نحوه رویش مو، جهت خواب مو، ضخامت مو در هر قسمت سر بداند. بهتر است این کار توسط پزشک متخصص ریزش مویی که دوره این کار را دیده انجام شود. این کار باید در یک کلینیک پزشکی یا زیبایی معتبر انجام شود. پیش از انجام کار باید به ناحیه مورد نظر کرم بی حسی زده شود.

 

آیا میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن اسکالپ یک چیز است؟

جواب این سوال منفی است. اگرچه هر دو ی این روش ها با استفاده از سوزن جوهر را وارد پوست کرده و اشکالی شبیه به مو روی پوست میکشند اما تکنیک اجرای میکروپیگمنتیشن اسکالپ بسیار پرتر و حجیم تر از میکروبلیدینگ ابرو است.

 

شبیه سازی موی سر با میکرو اسکالپ 

 

میزان درد میکروپیگمنتیشن اسکالپ چقدر است؟

این کار تقریبا دردناک نیست اما ممکن است برخی از بیماران اندکی اذیت کند. معمولا نیاز به مصرف هیچ نوع دارویی پیش و پس از انجام میکرو اسکالپ نیست.

اسکالپ یک روش نیمه پایدار آرایشی است که نتیجه آن بین 3 تا 5 سال باقی میماند.

بعد از انجام کاشت مو همچنان میتوانید میکرو اسکالپ انجام دهید و موضع هایی که هنوز در بین مو ها خالی است رابا استفاده از این روش پر کنید.

مهمترین نکته این روش این است که نتیجه بعد از انجام یک جلسه محسوس است و برای کسانی که روش های زیادی را برای بازگرداندن موی طبیعی خود امتحان کرده اند رضایت بخش خواهد بود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: