دوشنبه 20 بهمن 1393 - 21:52:19

چطور از شر غبغب خلاص شویم

ممکن است تمامی ترفند ها برای پنهان کردن غبغب مانند پوشیدن لباس های یقه دار، بستن شال یا روسری را به کار برده باشید.

به هر حال نمی توان منکر وجود آن شد. یک لایه چربی اضافی زیر چانه که اغلب بخاطر اضافه وزن ایجاد می شود. گاهی اوقات هم بخاطر افزایش سن یا ژنتیک این حالت پدید می آید.

علاوه بر عمل جراحی های پرهزینه و دردناک، راههای درمانی خانگی ارزان و بدون دردی نیز برای از بین بردن غبغب وجود دارد. لازم به گفتن نیست که در درجه اول نیاز به رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن دارید.

در اینجا 10 راه برای خلاص شدن از غبغب توصیه می شود.

1.آدامس بدون قند

برای رهایی یافتن از غبغب، باید به طور مداوم ماهیچه های صورت و بخصوص ماهیچه های فک پایین در حرکت باشند.یکی از بهترین راه ها برای اینکار جویدن آدامس بدون قند می باشد. آدامس بدون قند به سلامت دندان و لثه شما نیز کمک می ناید.

2. کره کاکائو

مصرف مرتب کره کاکائو، به کشش پوست شما کمک نموده و به شما کمک می کند تا از وجود غبغب رهایی یابید. یک قاشق غذاخوری کره کاکائو را در مایکروفر کمی گرم کنید.  سپس به آرامی آن را روی پوست گردن و غبغب ماساژ دهید. روزی دوبار این کار را تکرار کنید،صبح ها  قبل از دوش گرفتن و شب ها قبل از رفتن به رختخواب.

3.روغن جوانه گندم

ماساژ گردن با روغن جوانه گندم به طور مرتب یکی دیگر از راه های موثر برای خلاص شدن از غبغب می باشد. روغن جوانه گندم حاوی ویتامین E بوده و به سفت شدن پوست کمک می نماید. قبل از رفتن به رختخواب به آرامی از سمت بالابه پایین گردن را به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید. و اجازه دهید تا صبح روی پوست شما باقی بماند.

4.سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ نیز با دارا بودن خاصیت سفت کندگی پوست به از بین بردن غبغب کمک می نماید.

یک سفیده تخم مرغ را  یک قاشق شیر ، عسل، و آب لیمو بزنید. چند قطره اسانس نعناع اضافه کنید. آن را به مدت نیم ساعت روی گردن بمالید  و پس با آب ولرم بشویید. این کار را روزی یکبار انجام دهید.

5.گیلیسیرین

یک قاشق غذاخوری گیلیسیرین را با نصف قاشق غذاخوری سولفات منیزیم و چند قطره اسانس نعناع مخلوط کنید. با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی غبغب بمالید و پس از چند دقیقه با آب سرد بشویید. این کار را سه تا پنج بار در هفته انجام دهید.

6.ورزش چانه

ورزش چانه به کشش و حرکت صورت، گردن و ماهیچه های فک کمک نموده و در نتیجه غبغب را از بین می برد.

در حالیکه ستون فقرات را کاملا صاف نگه داشته اید، به آرامی سر خود را کج کنید تا جایی که صورتتان به سمت سقف قرار بگیرد. 5 ثانیه در این حالت بمانید و سپس طرف دیگر صورت این کار را انجام دهید. 5 تا 10 با این کار را تکرار نمایید.

ورزش دیگر اینکه ب آرامی سر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس مخالف آن را انجام دهید. فراموش نکنید در تمامی حالات ستون فقراتتان صاف باشد. این کار را 5 تا 10 بار تکرار کنید. سه تا پنج بار در هفته این ورزش را انجام دهید.

7.چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان بوده و سخت و ساز بدن را تسریع می نماید.  با روزی یک فنجان چای سبز شروع کنید. و تا چهار فنجان ادامه دهید. چای سبز را می توانید در طعم های مختلف تهیه نمایید.

8.ویتامینE

افزایش مصرف روزانه ویتامین E ، قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و علاوه بر سلامت عمومی پوست، غبغب را نیز از بین می برد. ویتامین E در بسیاری از منابع غذایی مانند سبزیجات برگ سبز، روغن جوانه گندم، محصولات لبنی، برنج قهوه ای، جو، حبوبات، آجیل و دانه ها، لوبیا، سویا، بادام زمینی وجگر یافت می شود. همچنین می توانید به طور روزانه از یک قرص مکمل ویتامین E استفاده نمایید.

9. ماساژ شیر

ماساژ شیر نیز می تواند برای سفت کردن پوست اطراف چانه به کار رود. بعلاوه پوست شما را صاف و نرم نگه می دارد. شیر را روی چانه بمالید، چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار نمایید.  گزینه دیگر استفاده از مخلوط شیر و عسل می باشد.

10. خربزه

خربزه نیز تا حد زیادی به سفت شدن پوست و از بین رفتن غبغب کمک می نماید. آب خربزه را بگیرید. با استفاده ازیک پنبه آن را به گردن و غبغب بمالید. 15 تا 25 قیقه آن را روی پوست باقی گذارید. برای نتیجه بهتر می توانید از ترکیب آب خربزه با آب سیب نیز استفاده کنید.

همچنین خوردن خربزه به خاطر دارا بودن آب فراوان به دفع سموم بدن شما کمک کرده و از وزن شما می کاهد.

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: