پنجشنبه 11 مرداد 1397 - 09:42:16

علت و درمان پوسته پوسته شدن دست

 

ترک خوردن کف دست

چرا کف دست پوسته پوسته میشود؟

 

 

این اتفاق نگران کننده ای نیست و سر انگشتان ما اغلب در برابر شرایط محیطی به شکل پوسته پوسته شدن واکنش نشان میدهند. اما در برخی شرایط خاص پوسته پوسته شدن دست ها میتواند علامت مشکل دیگری باشد. اگر مشکل پوستی شما با درمان های معمول خانگی بهبود پیدا نکرد و شرایط آن به وخامت گذاشت باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک با کف علت دقیق پوسته پوسته شدن دست درمان های موجود را انجام میدهد. برای یافتن علت و درمان پوسته پوسته شدن دست این مقاله از سایت آرایشگری رژلب را دنبال کنید.

 

پوسته پوسته شدن دست به علت عوامل محیطی

عوامل محیطی یکی از مهمترین عوامل موثر بر پوست است که متاسفانه ما کنترلی روی آن نداریم. با این حال ما میتوانیم خودمان را کمتر در معرض این عوامل قرار دهیم. در ادامه به این نکته میپردازیم که عوامل محیطی چگونه و چرا روی پوست چنین تاثیری دارند.

 

پوست خشک

یکی از مهمترین فاکتور های تعیین کننده در پوسته پوسته شدن دست ها جنس پوست است. پوست خشک مستعد پوسته پوسته شدن است. در فصول سرد سال که آب و هوا خشک تر است باید از پوست خشک جدی تر مراقبت کنید. قبل از استفاده از صابون و مواد شوینده حتما مطمئن شوید که مناسب پوست خشک طراحی شده است.

سایر نشانه های خشکی پوست شامل:

خارش

ترک خوردن  پوست

پوست قرمز یا خاکستری

احساس کشیدگی یا سفتی پوست

درمان این مشکل ساده است کافی است صابون خود را عوض کنید و خود را در معرض مواد شوینده قوی قرار ندهید همچنین مرتبا دست های خود را مرطوب کنید.

 

علل پوسته پوسته شدن دست و پا

 

شستن بیش از حد دست ها

شست و شوی بیش از اندازه دست میتواند منجر به پوسته پوسته شدن دست شود. همیشه فقط در مواقع لزوم دست ها را بشویید برای مثال بعد از دست شویی و قبل از غذا خوردن . مراقب باشید که حتما از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و بعد از هربار شستن، دست ها را مرطوب کنید.

 

استفاده از مواد شیمیایی

برخی از محصولات مراقبت پوست و شوینده ها حاوی مواد شیمایی قوی است که میتواند به پوست صدمه بزند. برخی از این محصولات شامل:

پماد و محصولات آنتی باکتریال

عطر ها

مواد نگهدارنده مانند فرمالئید

ایزوتیازولینون ها

کوکامیدوپروپیل بتائین

 

اگر واکنش پوست شما به ماده خاصی زیاد بود بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا آلرژی بدن شما را شناسایی کند و در صورت لزوم از دارو استفاده کند.

سایر عوامل محیطی شامل :

آفتاب سوختگی

استفاده از آب داغ

عادت به مکیدن انگشت ها

 

درمان پوسته پوسته شدن دست

برای درمان پوسته پوسه شدن دست ها ابتدا باید از شستن زیاددست و اصابت آن با مواد شیمیایی و شوینده های قوی تا حد امکان جلوگیری کنید.

هر شب قبل از خواب دست های خود را به روغن نارگیل یا روغن زیتون آغشته کنید و در کیسه یا پارچه قرار دهید و تا صبح ببندید و صبح دستان خود را با آب ولرم بشویید این کار را هر شب تا رسیدن به نتیجه ادامه دهید.

کرم دست حاوی ویتامین A خریداری کنید و همواره همراه خود داشته باشید و هر چند ساعت یکبار دست را چرب کنید.

با پوسته های دست ور نروید آن را نکشید یا خراش ندهید.

با ژل آلوئه ورا و روغن زیتون و روغن بادام یک ماسک دست خانگی درست کنید و روزی یکبار به مدت 30 دقیقه روی نقاطی که پوسته پوسته شده قرار دهید.

غذاهای سرشار از ویتامین و اسید های چرب مفید بخورید تا سرعت بازسازی پوست بالاتر برود

میتوانید از درمان های کلینیکی مانند پارافین تراپی برای بهبود ترک و خشکی عمیق پوست استفاده کنید.

مقداری عسل طبیعی را با ماست ترکیب کنید و روی دست بگذارید نیم ساعت صبر کنید و سپس دست را بشویید.

در برابر آفتاب شدید و سرمای شدید حتما از دستکش لطیف و مناسب استفاده کنید.

دست خود را به محیط های کثیف و پرگرد و خاک نزنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: