شنبه 27 مرداد 1397 - 09:18:44

آموزش کار با قیچی آرایشگری

نحوه کار کردن با قیچی آرایشگری

تمام نکات در مورد قیچی، کوتاهی و شانه های اصلاح


در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب نحوه صحیح گرفتن قیچی در دست آموزش داده میشود و انواع شانه ها و تفاوتهای آنها توضیح داده میشود.

 

آموزش کار با قیچی آرایشگری


برخی از افراد آرایشگر تصور میکنند که قیچی را به هر نحوی در دست بگیرند، میتوانند کار انجام دهند در حالیکه این تفکر اشتباه است. قیچی باید به نحوی در دست گرفته شود که بتوان کات و کوتاهی را بطور کامل و دقیق انجام داد.
قیچی به نحوی در دست باید مهار شود که فقط یک تیغه به صورت متحرک باشد و تیغه دیگر باید ثابت باشد. به این حالت میتوان برش را بطور دقیق و کامل انجام داد. این که دو تیغه قیچی بطور همزمان حرکت کنند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 

 

 

آموزش نحوه کار با قیچی آرایشگری

 


زمانیکه میخواهید کار را با قیچی انجام دهید، باید برش قیچی مقداری  به سمت عقب حرکت کند و سپس برش دیگر را آغاز کند. مخصوصا این حرکت در تکنیک لای انگشتی بالای سر بیشتر استفاده میشود که حرکت مقداری به سمت عقب صورت میگیرد و بعد به سمت جلو حرکت میکند و برش بعدی را انجام میدهد.

 

آموزش استفاده از قیچی آرایشگری و پیتاژ

 

 


  برای انجام کار کوپ باید قیچی مناسبی داشته باشیم و قیچی به اندازه دست فرد باشد. قیچی را بر اساس اندازه دستمان انتخاب میکنیم.
انگشت انگشتری در داخل حلقه قیچی که دم دار است، قرار میگیرد و انگشت کوچک روی دم قیچی قرار گرفته و آن را مهار میکند.انگشت سبابه بر روی انگشت انگشتری و بالای حلقه قرار میگیرد به طوریکه بتواند حلقه قیچی را مهار کند. انگشت اشاره روی ستون قیچی که به تیغه متصل است، میخوابد و باعث میشود که قیچی به هیچ عنوان حرکت نکند.قسمتی که پیچ قیچی بر روی آن قرار دارد روی بند دوم انگشت اشاره قرار میگیرد. در تصویر نحوه قرار گرفتن انگشتان بر روی قیچی را ملاحظه میکنید.

روش کار با قیچی آرایشگری


  در این حالت قیچی در دست ما دارای زاویه 45 درجه است. یعنی قیچی در دستمان به حالت اریب است. دقت داشته باشید که زاویه قیچی در دست ما 45 درجه است که در عکس از زوایای مختلف مشاهده میکنید.
دقت کنید که در هر پوزیشنی که قرار داشته باشید، نحوه صحیح در دست گرفتن قیچی به این حالت است. در این حالت انگشت شست در داخل قیچی قرار میگیرد. اگر انگشت شست بیش از حد در داخل قیچی فرو برده شود، این زاویه 45 درجه به هم میخورد و سرعت کار نیز بسیار کم میشود و تعادل تیغه ثابت و متحرک نیز برهم میخورد در حقیقت انگشت شست قسمت داخل حلقه را فقط لمس میکند و خیلی فرو نمیرود.


زمانیکه قیچی را به این صورت در دست بگیرید، کار کردن بسیار راحتتر خواهد بود. زمانیکه قیچی را بطور صحیح در دست میگیرید، ضربه ای که قیچی میزند باید به صورتی باشد که حلقه تیغه پایین ثابت و حلقه تیغه بالا متحرک باشد.
 وقتی کار کوتاهی را توسط قیچی انجام میدهید، حرکت قیچی باید ریتم داشته باشد. تیغه قیچی به اندازه 35 درجه باید باز شود. و این میزان باید ثابت باشد یعنی یکبار 35 درجه و یکبار 15 درجه و یکبار 45 درجه نباشد. بطور کلی دهانه قیچی باید هر بار به یک اندازه ثابت باز شود و یک ریتم ثابت داشته باشد. که این کار فقط با تکرار و تمرین قابل انجام است.

 

همه چیز در مورد شانه های اصلاح مو


شانه هایی که برای کار کوتاهی استفاده میشود متنوع هستند و هر کدام کارایی خود را دارند. جهت انجام یک کوتاهی خوب، اندازه قیچی باید مناسب باشد. شانه هایی که استفاده میشود باید دسته گیری خوبی داشته باشد. اندازه دندانه های شانه باید مناسب باشد و همچنین یک قسمت خالی بنام قسمت دسته گیری داشته باشد.
در قسمتهایی که مو را لایه لایه برمیداریم اندازه شانه باید تغییرکند. در قسمتهایی که استفاده از شانه بلند دشوار است باید از شانه های کوچکتر استفاده نمود. در شانه کوتاهتر دو قسمت دیده میشود. یک قسمت دارای دندانه های ریزتر و یک قسمت  دارای دندانه های درشت تر است و نیز یک قسمت برای دسته گیری دارد.
 در قسمتهایی که نیاز هست تا موها با دقت بیشتری جدا شوند از قسمت دندانه ریز استفاده میشود و در قسمتهایی که نیاز به دقت میلیمتری نمیباشد از سمت دانه درشت استفاده میکنیم.
برای موهای وز از سمت دانه درشت شانه استفاده میکنیم. در افرادی که موی فر یا وز دارند اگر از دندانه های ریز شانه استفاده کنیم، موها کشیده میشود و ممکن است فرد اذیت شود و از طرف دیگر در دسته گیری هم مشکل خواهیم داشت. دقت کنید که در قسمت دانه ریز، در ابتدای شانه دندانه ای وجود دارد که نسبت به سایر دندانه ها ضخیم تر است. نوک این دندانه باید تیز باشد. در برخی از شانه ها فاصله دندانه ها در بخش دانه درشت زیاد است که توصیه میشود از این گونه شانه ها استفاده نکنید زیرا در هنگام دسته گیری از بین دستانتان رها میشود و بطور دقیق در دستتان نمی آید.
برای انجام یک کوپ حرفه ای، حتما باید لوازم و ابزار مورد استفاده، مناسب و حرفه ای باشند. بنابراین جهت انجام یک کوتاهی زیبا و شکیل در ابتدا باید قیچی را به نحو صحیح در دست گرفت و از نوع مناسب شانه جهت کار کوتاهی استفاده نمود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: