یکشنبه 26 بهمن 1393 - 21:47:37

12 استفاده مفید از روغن نارگیل در زیبایی

یافتن یک محصول خوب زیبایی مانند یافتن یک دوست خوب می باشد. روغن نارگیل که ماده ای کاملا طبیعی بوده و در همه جا قابل دسترسی می باشد ، همین دوست خوب است. از دارا بودن  اثر طبیعی ضد آفتاب سوختگی تا کمک به آبرسانی کردن موها همه از خواص طبیعی روغن نارگیل می باشد.

در اینجا به 12 مورد از کاربردهای شناخته شده و موثر روغن نارگیل در زیبایی اشاره شده است.

1.حدود 20 دقیقه در روز روغن نارگیل را در دهان خود بمالید.( ترجیحا در آغاز روز، و قبل از مسواک زدن دندان ها). این کار به سم زدایی بدن و سفید شدن دندان ها کمک می کند.

2.نرم کردن کوتیکول: لایه های شاخی پوست( کوتیکول ) احتیاج به نرم شدن دارند و روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه ها می باشد. روزی دوبار دستها و انگشتان خود را با وغن نارگیل چرب کنید، مخصوصا اگر در طول روز دستهای خود  را زیاد می شویید.

3.انتهای موها: خانم هایی که مرتبا موهایشان را رنگ می کنند و انتهای موهایشان زبر و خشن شده است، استفاده روزانه از مقداری روغن نارگیل در انتهای موها به خشکی و آسیب دیدگی موها کمک کرده و رطوبت لازم را به موها می رساند.

4.لایه بردار بدن: با مخلوط نمودن روغن نارگیل و شکر، می توانید بدن خود را لایه برداری نموده و پوستی صاف و براق داشته باشید.

5.داخل بینی: اگر آبریزش بینی یا آلرژی دارید ، فقط کافیست کمی روغن نارگیل را داخل بینی مالش دهید تا از این عارضه رهایی یابید.

6.چرب لب: برای آبرسانی و نرم کردن لبها ، می توانید در طول شب به لب ها روغن نارگیل بزنید و نتیجه آن را فردا صبح ببینید.

7.پاک کننده آرایش: روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش مخصوصا آرایش چشم ها  بسیار مناسب می باشد. فقط هنگام روی چشم ها مراقب باشید روغن داخل چشم ها نشود.

8.جایگزین مناسب کرم های اصلاح: بجای استفاده از کرم های اصلاح ، روغن نارگیل را به صورت بمالید و سپس صورت را اصلاح نمایید.  این روغن به ویژه برای پوست های حساس مناسب می باشد. به علاوه، اصلاح نیز آسانتر می شود.

9.جلوگیری از چروک: با استفاده از روغن نارگیل در اطراف چشم ها از ایجاد چروک و پف زیر چشم پیشگیری نمایید.

10.درمان آکنه: روغن نارگیل را به مدت 15 دقیق روی آکنه گذاشته ، و سپس با آب گرم بشویید.از هیچ ماده شوینده ای در هنگام شستشو استفاده نکنید. اجزاء آنتی باکتریال موجود در روغن نارگیل به از بین بردن آکنه کمک فراوانی می نماید.

11. کمک به رشد موها: روغن نارگیل را به قسمت هایی که دچار کم مویی و ریزش مو شده اند بمالید تا به رشد مجدد موها کمک نماید.

12. درمان آفتاب سوختگی: روغن نارگیل به عنوان یک کرم ضد آفتاب بسیار عالی عمل نموده و اثرات آفتاب سوختگی پوست را نیز به خوبی کاهش می دهد.   


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: