جمعه 02 شهریور 1397 - 16:14:26

روش صحیح حنا گذاشتن روی سر

آموزش حنا گذاششتن روی سر

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن مو با حنا

 



حنا گذاشتن از دیرباز یکی از محبوب ترین روش های رنگ کردن مو بوده است. حنا گذاشتن مو نه تنها رنگ زیبایی به موها میدهید بلکه با خواص فوق العاده خود مو را تقویت کرده و کف سر را تغذیه میکند. گذشتگان به این نکته آگاه بودند و چند بار در سال از حنا استفاده میکردند. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب روش استفاده از حنا برای رنگ کردن مو را آموزش میدهیم.
 


حنا چیست؟


حنا یک گیاه طبیعی است که خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی دارد. حنا همچنین پی اچ کف سر را تنظیم میکند. پودر حنا را باید در محل خنک و در از نور خورشید نگه داری کنید. نور خورشید خواص این گیاه را از بین میبرد. به هیچ وجه حنا را در یخچال نگهداری نکنید. حنا یکی از روش های محبوب رنگ کردن مو های سفید و خاکستری است. هر سه الی چهار هفته یکبار ترکیب حنا را روی موها قرار دهید تا علاوه برخلاصی از موهای سفید سلامت موهای خود را حفظ کنید.
 


استفاده از حنای سیاه برای رنگ کردن مو


بهترین حنا برای پوشش دادن کاملا سفیدی موها " حنای مشکی" است. البته حنای معمولی که مو را قرمز میکند هم از حنا های محبوب است و به خوبی میتواند موها را رنگ کنید. نتیجه رنگ حنا بسته به رنگ موی طبیعی متفاوت خواهد بود و از قرمز پر رنگ تا نارنجی متغیر است. هنگام استفاده از حنا باید احتیاط کنید تا به پوست برخورد نداشته باشد چون به سرعت به پوست رنگ میدهد.

بهترین راه برای استفاده از حنا با برس سر است .
مو های خود را با کلاه رنگ بپوشانید و اجازه دهید که حنا از 15 دقیقه تا 1 ساعت بسته به میزان رنگ دلخواه روی سر باقی بماند.
بعد از اتمام زمان مورد نظر مو ها را با آب گرم و شامپو به خوبی بشویید و سپس با نرم کننده مو مو ها را نرم کنید.

 


ترکیب حنا برای رنگ کردن مو

 


3 قاشق غذاخوری حنا طبیعی
نصف لیوان آب داغ
کاسه غیر فلزی
کلاه رنگ مو
دستکش
فرچه رنگ مو
نرم کننده مو

 

 

 

حنا برای تقویت مو

 

روش رنگ کردن مو با حنا


1 ابتدا آب را با مقداری پودر چای بجوشانید و اجازه دهید انقد آب تبخیر شود تا به نصف اندازه اولیه برسد. این آب بعد از صافی زدن باید با حنا ترکیب شود.
2 پودر حنا را با آب ترکی بکنید و اجازه دهید این مواد حد اقل 8 ساعت استراحت کنید. بهتر است این کار را در طول شب انجام دهید. میتوانید حنا را در ابتدا با آب ترکیب کنید و هنگام مصرف جوشانده چای و مقداری آبلیمو را به آن اضافه کنید.

3 ماسک حنا را روی سر بگذارید
ابتدا مو های خود را تقسیم کنید و با فرچه رنگ مو همه مو را به خوبی به مواد حنا آغشته کنید. و توجه کنید که حتما همه موهای سفید را به مواد آغشته کرده باشید.
سپس باید مو ها را با کلاه رنگ  بپوشانید و حدود 30 دقیقه صبر کنید.

4 شستن حنا از روی مو
بهتر است برای شستن حنا در حمام محلی برای نشستن پیدا کنید چون اینکار ممکن است مدتی زمان ببرد تا بتوانید حنا را کاملا از روی مو ها پاک کنید. اگر مو را با آب سرد بشویید علاوه بر تثبیت رنگ باعث درخشش مو نیز خواهید شد. بعد از پاک کردن حنا از مو، شامپو و نرم کننده بزنید و به خوبی سر را بشویید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 05 اسفند 1397 - 18:30:51
سلام ببخشی من حنا امیره قهوه ای گرفتم چجوری استفاده کنم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: