چهارشنبه 07 شهریور 1397 - 10:17:56

تفاوت انواع مختلف رنگ مو

 

رنگ مو موقت چیست؟

تفاوت رنگ مو موقت و دائم

در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب در رابطه با تفاوت انواع رنگ مو ها صحبت خواهیم کرد و اینکه چه رنگ مویی برای پوشاندن سفیدی مو رنگ کردن موی آقایان مناسب تر است و عملکرد این گونه رنگ ها چگونه است.

 



رنگ موقت


رنگ‌ موها انواع متفاوتی دارند که رنگ موی موقت یکی از آنهاست. این رنگ‌ها فقط به اندازه یک بار شامپو زدن موها دوام می‌آورند و به آسانی با یک بار حمام رفتن از روی سطح موها پاک می‌شوند. رنگ های موقت برای ایجاد هاله های رنگی استفاده میشود. مولکول های این رنگ ها غلاف دور مو را میپوشاند. به دلیل عدم وجود آمونیاک یا میزان کمی آمونیاک این رنگ ها ایجاد حساسیت نمیکند. لوسیون رنگ کننده و حالت دهنده، کف های رنگی، ژل ها، کرم های رنگ کننده، اسپری های رنگ یو شامپو های رنگی جزو رنگ های موقت هستند.

 

 


رنگ موی نیمه موقت


رنگ موی نیمه موقت شامل تونرها و رنگساژها بوده و این نوع از رنگ‌ها تا لایه دوم مو وارد می شوند زیر کوتیکول قرار میگیرند یعنی در مکانی درست بین کوتیکول و پوسته. این رنگها برای 5 الی 6 بار شامپو نمودن سر ماندگاری دارند. این رنگ ها داخل پولک مو نفوذ میکند اما توانایی ترکیب با مولکول های طبیعی مو را ندارد و نمیتوانند نفوذ زیادی به لایه کورتکس داشته باشند. رنگ ها ی نیمه موقت دارای مولکول های ریز و زبر هستند و در حالت طبیعی موها تغییر ایجاد نمیکند و فقط به لایه بیرونی مو اضافه میگردند. واریاسیون ها، بعضی از شامپو ها، رنگ ها ی تون آن تون که در ظروف پلاستیکی به صورت آماده وجود دارد با آب یا بدون آب، مستقیما روی موها مصرف میشود جزو رنگ های پلاستیکی به حساب می آیند. این رنگ ها کاربرد آسانی داشته اما قابلیت روشن کردن مو را ندارند و فقط سفیدی های مو را میپوشانند.

 


رنگ موی موقت رقیق


در این نوع از رنگ مو پراکسیدهای ضعیف شده به رنگ اضافه شده‌اند که  حاوی اسید ضعیفی هستند که باعث افزایش قدرت جذب رنگ‌ توسط مو می ‌شوند. این نوع از رنگ مو برای 24 بار شامپو کردن بر روی سر ماندگاری دارند.

 


رنگ موی دائم


وقتی رنگ موهای دائمی‌ با مواد فعال کننده مخلوط شوند، باعث باز شدن کوتیکول مو شده و اجازه می‌دهند رنگدانه‌های موجود در رنگ، وارد ساقه‌ی مو شده، رنگ اصلی مو را دستکاری کرده و رنگدانه‌هایی را وارد مو کنند که قبلا وجود نداشتند.

 

 

رنگ موی مناسب برای رنگ کردن سفیدی موی آقایان

 


دکلره

 


دکلره یا دکلراسیون به عملی گفته می شود که نتیجه ی آن پراکنده کردن و خارج کردن رنگ‌دانه‌های طبیعی مو ( منظور موی رنگ نشده است ) از ساختار مو بوده و رنگ مو را روشن می شود.



منحنی هایلایت

منحنی هایلایت،  میزان روشن شدن رنگدانه‌های مو را در طول مرحله رنگ کردن و یا روشن کردن مو نشان می دهد.  این منحنی می‌تواند به شما کمک کند تا به  نتایج بهتری در طول فرایند روشن کردن مو دست یابید. همچنین ممکن است به شما  کمک کند که قبل از رنگساژ کردن و یا قبل از دکلره مو انتخاب بهتری داشته باشید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 08 شهریور 1397 - 09:22:26
مرسی از مطالب مفید وپرفایده تون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: