دوشنبه 26 شهریور 1397 - 15:11:22

بخور دادن صورت و پاکسازی پوست

فواید بخور صورت
پاکسازی پوست با بخور صورت



بخور دادن صورت یکی از بهترین روش های درمانی برای افرادی است که پوست با منافذ باز دارند یا جوش سرسیاه و جوش زیر پوستی دارند. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب با این شیوه پاکسازی پوست بیشتر اشنا میشویم.
 


بخور دادن صورت چه تاثیری دارد؟


به صورت کلی بخور دادن صورت دو هدف کلی را دنبال میکند
1)    نرم کردن منافذ باز پوست و بیرون کشیدن آلودگی ها توسط بخار آب و پاک کردن عمقی منافذ پوست از تمام آلودگی ها
2)    گرما موجب تعریق میشود، همین عرق کردن باعق دفع سموم میشود و مشکلات پوستی را از عمق به سطح پوست می آورد.

این دو مقدمه ایست برای اینکه پوست کاملا پاکیزه شود و برای پذیرش کرم و مواد مغذی پوست آماده شود. باز شدن منافذ پوست اجازه میدهد که پوست مواد فعال ماند رتینول و آنتی اکسیدان ها را به خوبی جذب کند.


 

مضرات بخور دادن صورت


اگرچه بخار دادن پوست و قرار دادن صورت در معرض بخار آب میتواند آرامش بخش باشد و در ضمن از بین بردن جوش های پوست و ریموو کردن جوشهای زیر پوستی و آلودگی ها را راحت تر کند در برخی مواقع مشکلاتی نیز ایجاد میکند.

زمانی که حرارات به صورت مستقیم بع پوست میخورد عروق خونی گشاد تر شده و جریان خون زیر پوست افزایش میابد و اگر مستعد التهاب پوستی باشید این کار میتواند پوست را ملتهب تر و حساس تر کند و مشکلات پوستی  و بیماری هایی مانند روزاسه را بدتر کند.
در صورتی که پوست ی مستعد خشک شدن باشد بخار ناشی از آب داغ میتواند چربی و رطوبت بیشتری را از پوست بیرون بکشد و باعث خشکی پوست شود.

 

 

مزایا و معایب بخور دادن صورت


نکات نهایی در مورد بخور دادن صورت و پاکسازی پوست


به همین دلیل بخور دادن پوست یک کار تخصصی است و باید تحت نظر تکنسین فیشیال و پوست انجام شود تا ابتدا با تشخیص نوع پوست و مشکلات پوستی احتیاج شما به بخور را تخمین بزند و سپس با توجه به نیاز فرد از بخور گرم یا سرد و به مدت زمان مورد نیاز استفاده کند.

اگر پوست شما حساس است یا از مشکلاتی نظیر روزاسه رنج میبرید بهتر است از بخور دادن صورت صرف نظر کنید. برای پاکسازی این پوست ها میتوان از مواد استاندارد پاک کننده که برای پاکسازی پوست های فوق حساس ساخته شده اند و با ملایمت صورت را پاکسازی میکنند استفاده کرد.

 

مقاله از دکتر رضایی مدرس کلاس های مراقبت پوستی

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

جمعه 12 بهمن 1397 - 21:16:10
عالی
جمعه 30 شهریور 1397 - 07:39:00
سلام
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: