یکشنبه 10 اسفند 1393 - 00:27:15

چطور می توان در منزل لایه بردار اسید گلیکولیک درست کرد

اسید گلیکولیک ، محصولی طبیعی از شکر نیشکر و یکی از اعضاء خانواده آلفاهیدروکسی یا AHA می باشد، که مصرف موضعی داشته و به عنوان یک لایه بردار شیمیایی ملایم عمل نموده و قادر به نفوذ به لایه های سطحی پوست و شل کردن آنها به منظور از بین بردن سلول های مرده پوست می باشد. با گذشت زمان، استفاده مداوم از اسید گلیکولیک علائم سطحی و خطوط ریز را محو می نماید. به دلیل داشتن این کیفیت، ماده ای رایج در محصولات مراقبت پوستی ضد پیری به حساب می آید.

این اسید بخاطر تاثیر خشک کنندگی و توانایی تمیز نگاه داشتن منافذ پوست ، برای درمان آکنه نیز به کار می روند. اگرچه محصولات  اسید گلیکولیک متعدد ی در بازار موجود می باشد، اما انتخاب محصولات خانگی لایه بردار اسید گلیکولیک بسیار مقرون به صرفه تر می باشد که با استفاده از شکر نیشکر و مواد تشکیل دهنده ی دیگری که در خانه یافت می شوند به آسانی قابل تهیه در منزل می باشند.

مواد لازم:

¼ فنجان شکر نیشکر سفید

آب لیمو

قاشق

کاسه

کرم مرطوب کننده صورت

مرحله 1

شکر نیشکر را داخل ظرفی بریزید. از شکر دانه درشت استفاده نکنید چرا که ممکن است سبب خراش پوست شما شود.

مرحله 2

آب لیموی تازه را به آن اضافه نموده و هم بزنید تا مخلوط شما حالت خمیر به خود بگیرد. آب لیمو حاوی اسید سیتریک می باشد که نوع دیگری از AHA است. مخلوط آن با شکر نیشکر ، تاثیر لایه برداری آن را افزایش می دهد.

مرحله 3

با نوک انگشتان خمیر را برداشته ،به قسمت T صورت و گونه ها  بمالید.

مرحله 4

مخلوط را با حرکات دایره ای انگشتان  کاملا در تمام قسمتهای صورت پخش کنید. از بینی شروع کنید و تا خط رویش مو مواد را به صورت بمالید. مراقب باشید مواد با چشم تماس پیدا نکند.

مرحله 5

پس از گذشت 10 دقیقه، لایه بردار را با آب ولرم بشویید.

مرحله 6

پس از شستشوی پوست ، از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید تا از پوست شما در برابر تاثیرات خشک کنندگی اسید گلیکولیک محافظت نماید.

هشدار

·        لایه بردار اسید گلیکولیک ممکن است سبب  سوزش مختصر پوست ، قرمزی و کمی التهاب گردد. اگر چنین واکنش هایی  شدت یافت را ، از ادامه ی لایه برداری دست بکشید.

·        طبق گزارش FDA ، اسید گلیکولیک ممکن است سبب حساس شدن پوست شده و خطر آفتاب سوختگی را تا یک هفته پس از درمان افزایش دهد.  از یک کرم ضدآفتاب یا مرطوب کننده ی حاوی SPF  استفاده نمایید تا از پوست شما در برابر آسیب های آفتاب جلو گیری نماید.

نکات

·        این لایه بردار صورت را به طور روزانه مورد استفاده قرار دهید، تا به مرور زمان پوست شما صاف و تمیز شود.

·        مخلوط شکر نیشکر و آب لیمو را می توان به مدت 4 روز داخل یخچال نگهداری نمود.

·        اگر پوست شما حساس می باشد، بجای آب لیمو از آب معمولی استفاده کنید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: