شنبه 28 مهر 1397 - 14:33:18

زگیل پوستی چیست؟

 

درمان زگیل پوستی 

با عوامل بروز زگیل پوستی آشنا شوید

 

 

 

 

 

 

گاهی اتفاق می افتد، هنگامی که به پوست خود در آیینه نگاه می کنیم، متوجه برآمدگی هایی قرمز رنگ می شویم. این برآمدگی ها، همان "زگیل" نام دارند که بیشتر در بزرگسالان دیده می شوند. زگیل، بیشتر در بازو، گردن و پشت سر پدیدار می شود.  در این مقاله از سایت آرایشی رژلب قرار است، درباره نحوه درمان زگیل پوستی با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

زگیل پوستی چیست؟ و چرا به وجود می آید؟


زگیل از نظر متخصصین علم پزشکی، نوعی برچسب پوستی است. این برچسب های پوستی، بیشتر در دست، گردن و کشاله ران دیده می شوند و به نظر می رسد که باعث تحریک پوست و برآمدگی های روی لباس می شود. شاید اگر می دانستید که زگیل پوستی عاملی ژنتیکی دارد، والدین خود را سرزنش می کردید. علاوه بر عوامل وراثتی، چاقی عامل دیگر بروز زگیل پوستی است. زیرا بخش های مختلف پوست افراد چاق، اصطکاک و مالش بیشتری با یکدیگر دارند. زگیل پوستی در افراد چاق تا 50 سالگی رشد می کنند و رویش خود ادامه می دهند.

 

زگیل پوستی چه شکلی دارد؟


زگیل به صورت نوعی خال گوشتی روی پوست قرار می گیرد. زگیل ممکن است به صورت جدا یا جفت روی پوست ظاهر شود یا بصورت نقطه و بمب منفجرشده در همه جا پخش شود.

 

زگیل صورت

 


 

 

روش از بین بردن زگیل پوستی


در حالیکه زگیل پوستی کاملاً بی ضرر است؛ امّا در صورتی که احیاناً باعث خراشیده شدن زگیل پوستی شوید، ممکن است منجر به تحریک، التهاب و حتی خونریزی شوند. چسباندن چسب یا هرگونه ابزاری روی زگیل پوستی اشتباه است و ممکن است باعث عفونت شود. خوشبختانه از بین بردن زگیل پوستی کار سختی نیست. بیشتر پزشک ها با یک بیهوشی موضعی و با یک برش سریع توسط قیچی های مخصوص زگیل را از بین می برند. از جمله گزینه های دیگر برای از بین بردن زگیل پوستی منجمد کردن یا حتی سوزندان آن است. اگر متوجه شدید که زگیل پوستی شما مجدداً در حال رشد است، حتماً به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: