سه شنبه 01 آبان 1397 - 09:19:33

مراحل رشد مژه

 

 

آشنایی با چرخه رشد مژه 

رشد مژه در چند مرحله صورت می گیرد؟

 

 

 

 مژه همانند موی قسمت های دیگر بدن رشد و نمو دارد. رشد مژه در طی مراحل متفاوتی رخ می دهد. در این مقاله از سایت رژ لب  قرار است، شما را با مراحل رشد مژه آشنا کنیم تا با آگاهی از این موضوع از طاسی و ریزش مژههایتان جلوگیری کنید. با ما همراه باشید.

 

 

 

مراحل رشد مژه

 


 

اصولاً رشد مژه در سه مرحله صورت می گیرد:

مرحله اول رشد مژه:

آناژن
در مرحله آناژن ریشه مژه به فولیکول متصل است، یعنی دقیقاً قسمتی که مژه از آن تغذیه می کند و خون را به عنوان مواد مغذی دریافت می کند.

 

مرحله دوم رشد مژه:

کاتاژن
در این مرحله مژه تغذیه و مواد مغذی دریافت نمی کند و فولیکول ها، شروع به از بین رفتن و فروپاشی می کنند.

 

مرحله سوم رشد مژه:

تلوژن
تقریباً از روز 30 تا 90 چرخه رشد، مژه در مرحله تلوژن یا استراحت قرار می گیرد. در این مرحله مو آماده جدا شدن و ریختن می شود. به طور معمول شما روزی 3 تا 5 مژه از دست می دهید. البته یک اکستنشن کار مجرب، می تواند با انجام اکستنشن باعث ماندگاری مژه شود. در این شرایط مژه می تواند تا 6 الی 14 میلی متر رشد کند. البته انجام اکستنشن درست یکی از تاثیرگذارترین مسئله هاست.
مژه یک اندازه همیشه مناسب نیست. یک اکستنشن کار حرفه ای این را به خوبی می داند که چگونه مژه ها را با اندازه های مختلف را در کنار هم قرار دهد. فر بودن، بلند بودن و ضخامت مژه همه به انتخاب مشتری و کار کسی که اکستنشن انجام می دهد بستگی  دارد.
کسانی که ترجیح می دهند از مژه فر را برای اکستنشن استفاده کنند، نگاه طبیعی تری خواهند داشت. همچنین اثر فر بودن مژه را زمانی متوجه خواهید شد که چشم ها باز باشند. قطر و اندازه مژه باید به درستی انجام شود تا از این جهت خیالمان راحت باشد که تارهای اکستنشن شده وزن و فشار اضافی روی فولیکول ها وارد نمی کنند. یکی از اشتباهات رایج این است که از تارهای کلفت و ضخیم برای پر نشان دادن مژه استفاده می کنیم؛ امّا این در حالیست که به مژه آسیب وارد می کنیم. در شرایط طبیعی، اندازه و قطر حقیقی مژه باید بین 8 تا 10 میلیمتر باشد. این اندازه استاندارد برای ساختار و ضخامت مژه است. انجام صحیح اکستنشن مژه یکی از راه های موفق شدن و جذب مشتری در این زمینه است. 

 

بهر روی پس از آشنایی با مراحل رشد مژه، ممکن است بتوانید پیش از ریزش آن برای رشد سریع تر یا پرپشت کردن آن اقدام کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 19 تیر 1398 - 01:56:48
چه نوع مارک رمیلی خوبه خوا هش میکنم بگید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: