جمعه 11 آبان 1397 - 09:53:12

رفع خشکی پوست

 

هشت راهکار برای رفع خشکی پوست

درمان خانگی خشکی پوست

 

 


 

 

 زمان پوشیدن ژاکت های راحت، بوت های زیبا و هات چاکلت فرا رسیده، امّا لذت بردن از این چیزهای هیجان انگیز در فصل سرما بهایی دارد. خشکی پوست از جمله عوارض ناخوشایند فصل سرما است. خشکی پوست، امری طبیعی است که در دمای پایین پدیدار می شود. امّا شما می توانید با انجام برخی راهکارها، لطافت و زیبایی پوست خود را همانند فصول دیگر بدست بیاورید. ما در این مقاله از سایت آرایشی رژلب برای رفع خشکی پوست شما عزیزان نکاتی را گرد آوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

 

 

درمان خشکی پوست

 

 اولین راهکار برای رفع خشکی پوست: 

 پوست خود را نوازش دهید

برای مراقبت منظم و روزانه پوست، باید صبح و شب از مرطوب کننده استفاده کنید. برای فصل پاییز و زمستان از مرطوب کننده ای، قویتر و عمیقتر نسبت به فصول دیگر استفاده کنید؛ چون نیاز پوست شما نسبت به فصل تابستان متفاوت است. اگر همچنان احساس خشکی پوست می کنید از مرطوب کننده خانگی ماسک صورت یک یا دو روز در هفته (به اندازه نیاز پوستتان) استفاده کنید. در اینجا یک ماسک دوست داشتنی که درست کردن آن بسیار آسان است به شما معرفی میکنیم:
مواد لازم:
1/2 پیمانه آووکادوی کاملا رسیده و نرم
1/4 پیمانه عسل
آماده سازی:
آووکادوو را له کرده و در کاسه با عسل مخلوط می کنیم.
مخلوط آمداه شده را به صورت مالیده و پس از10 دقیقه  آن را با دستمال مرطوب پاک می کنیم.

 

 دومین راهکار برای رفع خشکی پوست: 

 روی پوست خود سرمایه گذاری کنید

دستگاه بخور تهیه کنید تا به خشکی هوایی که وسایل گرمایشی ایجاد می کنند، غلبه کنید. شما همچنین می توانید فیلتر آب برای دوش حمام خود خریداری کنید! این فیلتر باعث کمترخشک شدن پوست شما می شود و حتی باعث می شود که موهای شما سالم تر بماند، بنابراین یک خرید عالی است.

 سومین راهکار برای رفع خشکی پوست: 

 از آب داغ دوری کنید

از حمام، شستن صورت و دستها با آب داغ بپرهیزید. آب گرم خوب است، امّا آب داغ پوست را خشک می کند. همچنین وقت آن رسیده است که زمان حمام خود را کم کنید، هرچه حمام کردن طولانی تر باشد، خشکی پوست شما بیشتر می شود. اگر شما به شدیداً نیازمند یک حمام گرم و طولانی بعد از یک روز سرد هستید، حتماً مطمئن شوید که شامپو نرم کننده سر و بدن داشته باشید. اگر هنوز احساس می کنید، پوست شما زبر است از لوسیون بدن (لوسیون بلغور جو) استفاده کنید.

 

 چهارمین راهکار برای رفع خشکی پوست: 

 شب ها بیشتر از مرطوب کننده استفاده کنید

مهم نیست که شما چندبار از مرطوب کننده در طول روز استفاده می کنید، حقیقت این است که شما اجسام زیادی را در طول روز لمس می کنید که باعث می شود، دستان شما رطوبت زیادی از دست بدهد. تنها درمان این مشکل، مرطوب کردن دست ها به دفعات مکرر است. البته مطمئن شوید که دستانتان را در طول شب آماده کرده اید. قبل از خواب، از کرم مرطوب کننده فوق العاده قوی و یا وازلین به فراوانی استفاده کنید و با دستکش بخوابید. این امر باعث می شود، مرطوب کننده به عمق پوست شما در زمان استراحت نفوذ کند. همچنین شما می توانید از این کار برای خشکی های کف پا نیز استفاده کنید و با جوراب به خواب روید.

 

 پنجمین راهکار برای رفع خشکی پوست: 

 از مواد طبیعی استفاده کنید

آیا از روغن نارگیل برای زیبایی روزانه تان استفاده کرده اید؟ اگر هنوز این کار را نکرده اید، وقت آن است که شروع کنید. ده ها راه برای بکارگیری، روغن نارگیل وجود د ارد. عطر تازه و گرمسیری نارگیل، انتخاب خوبی برای این زمان از سال به حساب می آید. روغن نارگیل طبیعی، مرطوب کننده فوق العاده ای است. مواد ارگانیک، آبرسان ، و دیگر مواد دست نخورده را انتخاب کنید تا از کیفیت واقعی آنها مطمئن شوید.
گرچه روغن نارگیل یک انتخاب خوب است، امّا تنها آبرسان طبیعی ای نیست که شما پیدا می کنید. ماسک های صورت و بدن بسیار زیاد و متفاوتی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از مواد تشکیل دهنده ای که ممکن است در خانه داشته باشید، بتوانید آن را بسازید. موارد زیر درمان های" خانگی" مورد علاقه ما هستند:

 دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با یک اینچ (2.5 سانتیمتر) موز له شده و کاملاً رسیده به همراه سه قطره روغن کندر مخلوط می کنیم. سپس، با استفاده از قاشق و یا چنگال مواد را هم می زنیم و روی صورت تمیز، پخش می کنیم. بعد از 20 دقیقه صورت را می شوییم و در آخرکمی خشک کرده ومرطوب کننده می زنیم.
 دو قاشق غذا خوری ماست ساده را با یک قاشق غذا خوری عسل هم می زنیم. بعد دو قاشق غذاخوری بلغور پخته با محتویات داخل کپسول ویتامین E  مخلوط می کنیم. اجازه دهید، بلغور کمی خنک شود. سپس آن را به ماسک صورت اضافه کنید. صورت خود را با آب گرم صورت شسته و با یک حوله نرم آب اضافی آن را پاک کنید. حالا، این ماسک آبرسان را روی صورت بمالید و پس از 15 تا 20 دقیقه صورت را شسته و خشک کنید و مرطوب کننده مورد علاقه خود را استفاده کنید.
 مواد لازم این ماسک شامل: یک قاشق غذاخوری کره شی، روغن نارگیل و ژل آلوورا. تمام مواد را در یک کاسه باهم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. و بعد مخلوط را روی صورت با نوک انگشتان پخش کنید، از لمس کردن ناحیه چشم ها خودداری کنید. تا 15 دقیقه ماسک را روی صورت بگذارید و بعد آن را با آب نیمه گرم بشویید. 

 

 ششمین راهکار برای رفع خشکی پوست: 

 کیسه بکشید!

گاهی اوقات پوست شما ظاهراً خشک به نظر می رسد، زیرا یک لایه نازک از سلول های پوست مرده را نشان می دهد. زیاد جذاب به نظر نمی رسد! هفته ای یکبار کیسه بکشید تا سلول های مرده و خشک را از بین ببرید و اجازه دهید لایه روشنی از پوستتان بدرخشد. برای از بین بردن سلول های مرده محصولات خوب بسیاری در بازار موجود است. مانند: ترکیب شکر و قهوه به طوری که به شکل یک ماده سفت دربیاید.
توجه ویژه ای به دست ها، آرنج ها، زانوها، و کف پا داشته باشید؛ چون خشکی پوست سبب زبری پوست شده است. برای پاها شما ممکن است، بخواهید سنگ پا تهیه کنید و از آن در حمام استفاده کنید. کف پای شما در طول زمستان باید صاف، نرم و لطیف باشد.
حس بسیار خوبی خواهد بود، کیسه کشیدن یک فرآیند انرژی بخش است، با انجام این کار شما تجربه سپری کردن یک روز در چشمه آب معدنی را حس خواهید کرد.

 هفتمین راهکار برای رفع خشکی پوست: 

 از ورقه ورقه شدن پوستتان جلوگیری کنید

یک لایه از ژل آلوئه را روی پوستی که حالت ورقه ای و خشک پیدا کرده، قرار بدهید. با این کار پوستتان علاوه بر اینکه آبرسانی می شود، پوسته پوسته نیز نخواهد شد. ژل آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی نیز بسیار مفید است.

 

 هشتمین راهکار برای رفع خشکی پوست: 

  از پوست خود محافظت کنید

اگر ظرف ها را با دست می شویید، از دستکش پلاستیکی برای محافظت از پوستتان استفاده کنید. مواد شیمیایی قوی ای که در شوینده ها وجود دارد با ترکیب آب داغ، پوست را بسیار خشک می کند. با استفاده از دستکش مانیکور ناخن هایتان هم به مدت طولانی تری سالم می ماند! همچنین شما باید از ترکیباتی که در صابون، شامپو و لوسیون هایتان وجود دارند با خبر باشید. البته برای هر فرد یک محصول مناسب برای رفع خشکی پوست، وجود دارد که شما عزیزان با آزمایش و به تجربه متوجه خواهید شد که کدامیک از این مواد جواب دهی بیشتری روی پوست شما دارد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: