شنبه 12 آبان 1397 - 11:17:32

سایه زنی مو

 

چگونه موی خود را سایه بزنیم؟

جدیدترین مدل کوتاهی موی آقایان

 


 

سایه زنی مو یکی از جدیدترین مدل های کوتاهی مو برای آقایان است. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب ما به شما آموزش می دهیم که چگونه موهای خود را مدل سایه روشن کوتاه کنید. از آنجا که موها به سرعت رشد می کنند و هر 3 هفته یکبار به حالت اولیه برمی گردند، شما می توانید با یادگیری این روش، موهایتان را همانند یک آرایشگر حرفه ای کوتاه کنید. با ما همراه باشید.

 

 

 

 

سایه زنی مو

 

 چرا دوست داریم خودمان کوتاهی مو را به عهده بگیریم؟

    در مصرف پول صرفه جویی کنیم.
 
هر موقع دلمان بخواهد می توانیم، مویمان را کوتاه کنیم.

 لازم نیست نظرهای اجباری آرایشگرها را قبول کنیم.

 وقتمان به صحبت با آرایشگران تلف نمی شود.

 

همچنین آشنایی با نحوه کوتاهی مو، مهارتی مفید و پرکاربرد در زندگی شما و اطرافیانتان به حساب می آید. وقتی نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید، به سرعت می توانید، آنچه آرایشگرتان انجام می دهد را یاد بگیرید.
شما می توانید با یادگیری چند مرحله ساده، موهای خود را به راحتی با ماشین اصلاح کنید. همچنین برای کسانی که مایل نیستند دور سر خود را خالی و سفید کنند، آموزش های دیگری را تدارک دیده ایم. حتی اگر بصورت کامل نتوانید یاد بگیرید، حداقل 50% راه را رفته اید.

 

 لوازمی که برای سایه زنی مو نیاز داریم:

 

 مهمترین چیز برای سایه زنی، استفاده از لوازم مناسب برای کوتاهی مو است. اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند، قیچی است، امّا باید گفت کوتاهی مو با قیچی کارتان را سخت می کند. لوازمی که برای سایه زنی مو احتیاج دارید، عبارتند از:


  ماشین اصلاح با کیفیتی خوب همراه با سری و تیغ در اندازه های مختلف 

  قیچی مخصوص موهای پرپشت (اگر موهای زیاد و پرپشتی دارید)

  تیغ

  دو آینه

  شانه

  یک روپوش مخصوص برای اصلاح


همچنین یک جاروبرقی نزدیک دست خود بگذارید تا به سرعت مویی که اطرافتان ریخته است را جارو کنید.

 

  برای سایه زنی و کوتاهی موی آقایان دو نوع ماشین وجود دارد:


1. دارای کارآیی آسان


این مدل ماشین، مدل بی سیم و شارژی است که به راحتی می توانید آن را حمل کنید و هر جا که مایل هستنید آن را همراه خود داشته باشید. همچنین بعضی از مدل های ماشین اصلاح، بصورت جاروبرقی عمل می کنند و موها را داخل خود جمع می کنند. بطور معمول سری ها و تیغ های این نوع دستگاه از پلاستیک ساخته شده و باید بعد از چند سال آنها را عوض کنید. همچنین این مدل، تیغه های خاص خود را دارد و باقی تیغه های استاندارد، مناسب با این دستگاه نمی باشد.


2. استفاده از ماشین های اتومات با سری های چرخشی

 

 نکته ای که برای نسخه های معمولی این دستگاه قابل ذکر است، این است که کوتاهی مو با این دستگاه، کار بسیار سخت و دشواری است و ممکن است هر آن، موی خود را خراب کنیم. به گفته یکی از مشتریان: "کار کردن با دستگاه هایی که برای کوتاهی مو توسط خود ما تعبیه شده، بسیار آسان تر نسبت به دستگاه های معمولی است، این دستگاه به راحتی مدل موی دلخواه شما را اصلاح می کند."

دستگاه های پیشرفته دیگری هستند که به عنوان یک پکیج کامل کوتاهی مو شناخته می شوند، دارای سری هایی مثل: تیغ، قیچی در سایزها و مدل های مختلف هستند. همچنین این مدل، دارای عمر باتری طولانی است و یکی دیگر از ویژگی های مهم این دستگاه، داشتن مخزن برای جمع کردن مو هنگام اصلاح است. شما می توانید پس از اتمام کار مو را خالی کنید و مخزن را بشویید.
برای شروع کار باید جلوی یک آینه بزرگ بایستید تا به کوتاهی مو مسلط باشید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که یک پریز برق نزدیک آینه باشد. به همین خاطر بهتر است، ماشین های شارژی و بی سیم خریداری کنید.

 


کوتاهی مو را شروع کنید


حتماً قبل از کوتاهی مو، مدلی که می خواهید را انتخاب کنید و با دقیق درباره جزییات آن بیندیشید. سپس تیغ ها و سری های لازم را نزدیک خود بگذارید. اگر اولین بار است که این کار را انجام می دهید، بهتر است یک الگو از مدل مویی که می خواهید، رو به روی خود قراردهید و طبق آن پیش روید. به عنوان گام اول از قسمت های بلندتر شروع کنید؛ چرا که اگر لایه های مو بلند باشند، می توانیم آن را کوتاه کنیم، امّا قسمت کوتاه شده را نمی توان بلند کرد.
حتماً فرم صورتتان را نسبت به مدلی که می خواهید کوتاه کنید در نظر بگیرید. اگر صورت گردی دارید، مدل مویی انتخاب کنید که صورتتان را کشیده تر نشان دهد. اگر صورت قلبی شکل دارید، مدل مویی انتخاب کنید که گونه های شما را برجسته نشان دهد. برای صورت های مربعی شکل، مدل موی چتری یا حالت دار، گزینه مناسبی است. امّا صورت هایی که حالت بیضی دارند، خوش شانس ترین به حساب می آیند؛ چون اکثر مدل های مو به این فرم از صورت می آید.
حتماً لازم نیست، مویتان را طبق تخیلات خود کوتاه کنید. بهتر است، قبل از شروع کار چند مدل در مجله های مد و فشن ببینید و یا چند سایت را چک کنید تا با مدل های زیادی آشنا شوید. سایت هایی که مخصوص محصولات مو هستند، می توانند کمک شایان توجهی کنند. بهتر است قبل از کوتاهی مو با تمام راه و روش های سایه زنی آشنا شوید. در مورد میزان بلندی و کوتاهی مو، زاویه های کوتاهی مو، لایه های مو و لوازم کوتاهی مو مطلب بخوانید و با این موضوعات آشنا شوید.


برای کوتاهی مو آماده باشید


در ابتدا یک تصویر ذهنی از مدلی که می خواهید داشته باشید و هر آنچه که در طول کوتاهی مو نیاز دارید را آماده کنید.
مو را قبل از کوتاهی بشویید، بهتر است با نرم کننده مویتان را بشویید تا اگر گره ای وجود داشت، هنگام شانه کردن به راحتی باز شود. اگر موی صافی دارید، مو را خیس کنید و با قیچی و تیغ شروع به کوتاهی کنید. امّا کسانی که موی فر دارند، بهتر است، کمی صبر کنند تا موهایشان کمی خشک شود، کوتاهی موی فر و حالت دار را در حالت نمدار انجام دهید به این دلیل که موی فر وقتی خیس باشد، بلندی و کوتاهی خود را دقیق نشان نمی دهد.
قبل از کوتاهی مو، حتماً به خوبی با ماشین اصلاح آشنا شوید. برای کوتاه کردن مو باید از جهت مخالف رشد مو شروع کنید، البته این روش برای هرکس متفاوت است و بستگی به رویش موی سر دارد.
اگر رشد موی بالایی دارید، بهتر است اول از قسمتی که موی بلندی دارد، شروع کنید. سپس به سراغ قسمت های کوتاه تر بروید.
هنگام کوتاهی مو بهتر است، هر از گاهی آن را مرطوب و نمدار کنید تا کوتاهی برایتان راحتتر شود. پس از اینکه قسمت اصلی مو انجام شد و قالب مدل کوتاهی در آمد به سراغ بغل های سر و پشت و جلوی موها بروید؛ امّا حتما اول از پشت موها، کار را شروع کنید.


چگونه بغل های مو را کوتاه کنیم؟


برای کوتاهی موی این قسمت بهتر است که حتماً یک طرف را به طور کامل کوتاه کنید. سپس به سراغ قسمت دیگر بروید. بعضی از آرایشگران، بدون توقف، هر دو طرف را کوتاه می کنند. این مدل کوتاه کردن ممکن است، باعث شود که شما اندازه کوتاهی را  فراموش کنید و باعث خراب کردن مدل مو شوید.
بعضی از قسمت های سر، موی کوتاه تری دارند؛ مثل: موهای اطراف گوش و خط ریش. برای این قسمت ها از یک سری مناسب استفاده کنید تا اندازه کوتاهی مو با باقی قسمت های سر یکسان باشد.


چگونه پشت سر را کوتاه کنیم؟


قسمت پشت سر همیشه شما را گول می زند، این اتفاق وقتی از یک آینه اضافی استفاده می کنید، معمولاً پیش می آید. اگر بتوانید از کسی برای انجام این کار استفاده کنید یا از او بخواهید فقط برای شما مرتبش کند، عالی است؛ اما به هر حال برای کوتاهی این قسمت، می توانید دست چپ را بصورت افقی پشت گردنتان بگذارید و از آن به عنوان یک راهنما استفاده کنید. سپس ماشین اصلاح را نسبت به مویی که موازی با دستتان است، بکشید و مو را کوتاه کنید. همچنین می توانید این قسمت را سایه دهید. برای این کار از سری مناسب استفاده کنید.
برای کوتاهی پشت مو، گوش کردن به صدای ماشین نکته مهمی است، این موضوع به شما کمک خواهد کرد که کجا و کدام قسمت نیازمند کوتاهی بیشتر است. اگر آینه نداشتید از موبایل خود به عنوان آینه دوم استفاده کنید. از کوتاهی فیلم بگیرید تا قسمت هایی که نیاز دارند دوباره کوتاه شوند را پیدا کنید.


چگونه جلوی سر را کوتاه کنیم؟


جلوی سر تنها قسمت بلند در کوتاهی مو به حساب می آید، بنابراین باید سری مناسب انتخاب کنید تا بتوانید کوتاهی یکسان و متناسبی با بقیه قسمت ها داشته باشید. می توانید به عنوان راهنما از شانه استفاده کنید. اگر قسمتی از موهای جلوی سرتان نیاز به کوتاهی کمی دارد، بهتر است آن را با کلیپس از باقی موها جدا نگه دارید. از عقب به سمت جلو حرکت کنید و یک قیچی مناسب با طول موها انتخاب کنید. اگر موهای پرپشت دارید و تارهای موهایتان ضخیم است از قیچی مخصوص برای این کار استفاده کنید تا موها به راحتی کوتاه شوند. همچنین گوشه ها را با دقت و مناسب با جلوی سر کوتاه کنید.


چگونه سایه زنی را انجام دهیم؟


به استثنای تعدادی مدل موی ساده، بقیه مدل ها از بغل دارای چند سایز کوتاهی هستند که در این مدل ها نباید فاصله بین دو قسمت معلوم باشد. به این روش سایه روشن مو می گویند. برای سایه زدن مو دو گزینه دارد. اولین گزینه برای موهای بلند است. این مدل بسیار آسان و ساده است و باید موها به فاصله 4/1 یا 2/1 از یکدیگر کوتاه شوند. کاری که باید انجام دهید این است به آرامی ماشین را از هر قسمت که سایه می اندازید، بلند کنید و به سراغ قسمت بعدی روید. این کار را خیلی آرام انجام دهید و مطمئن باشید که خطی که بین دو سایز می افتد مشخص نباشد.
 آرایشگران برای اینکار از چندین سری و سایز مختلف استفاده می کنند. اگر دوست دارید از این روش استفاده کنید، بهتر است از دوستی کمک بگیرید. با سری بلند تر موها را کوتاه کنید. سپس از سری کوتاه تر بین موها خط بیندازید و بعد طبق یک خط صاف با سری های کوچکتر این خط را محو کنید و سایه بندازید.


مراحل نهایی سایه زنی مو


لازم به خط انداختن نیست، امّا اگر قصد این کار را دارید از سری صاف کننده استفاده کنید. می توانید موها را با کلیپس جدا کنید و قسمت به قسمت موها طبق خط رویش خود کوتاه کنید. اگر موی صورت دارید، حتماً آن را  اصلاح کنید. مهمترین قاعده در اصلاح خط ریش، متقارن بودن آن است. حواستان به قسمت های کمانی گوش باشد، درست است که خیلی زیاد نیستند امّا جلوه خوبی هم ندارند.
می توانید برای این کار، یک کمربند یا یک پلاستیک دور گردنتان ببندید و با سری صاف کننده خط، هلال پشت گردن و کناره ها را صاف کنید.


مدل دادن به مو


برای برش های کوتاه از مقدار کمی ژل برای حالت دادن موها اضافه کنید، موها را به سمت بالا حالت دهید، همچنین بهتر است بگذارید، موها به حالت طبیعی خشک شوند. اگر از سشوار برای خشک کردن موها استفاده می کنید، حتماً روی درجه کم بگذارید و از موها 6 اینچ دورتر بگیرید.


نتیجه


با یادگیری سایه زنی مو می توانید در مخارج خود صرفه جویی کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: