شنبه 12 آبان 1397 - 12:22:10

مراقبت از موی اکستنشن

 

آیا می توان با موی اکستنشن به راحتی خوابید؟

با روش مراقبت از انواع اکستنشن آشنا شوید

 

 

 

اگر تصمیم دارید که ظاهرتان را عوض کنید و ظاهری جدید به خود دهید، باید یک سری نکات را رعایت کنید. وقتی موهایتان را اکستنشن می کنید، یک سری باید و نبایدها در زمینه مراقبت از موی اکستنشن، مخصوصاً هنگام خواب وجود دارد که برای حفظ سلامت و ماندگاری آن باید رعایت کنید. این بسیار مهم است که بتوانیم، اکستنشن را به خوبی نگهداری کنیم. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب ما درباره مراقبت از انواع اکستنشن مو با شما صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

اکستنشن مو

 

 

  

 اکستنشن کلیپسی

اکستنشن کلیپسی، یکی از اکستنشن های معمولی است که زیاد توصیه نمی شود که با این مدل بخوابید، چون احتمال شکستن کلیپس ها بسیار زیاد است. دلیل دیگر این است که شاخه های مو درهم گیر می کنند و مو بهم ریخته می شود. حتی ممکن است، لای موهای طبیعی خودتان گیر کنند و صبح وارد دردسر بزرگی شوید تا بتوانید موها را از هم جدا کنید. وصل و جدا کردن این اکستنشن کار بسیار ساده ای است، پس نیازی نیست با آنها به خواب رویم. بهتر است آن را از سر جدا کنیم و صبح آن را مجدداً وصل کنیم.

 

 موی اکستنشن یک سره

این مدل کاملاً شبیه مدل های کلیپسی است، فقط برای وصل کردن جای کلیپس از سیم یا کش استفاده شده و به راحتی روی سر وصل می شود. این مدل یکسره است و تعداد شاخه های موی زیادی دارد. بهتر است قبل از خواب آن را از سر باز کنید تا صبح با موهای گره خورده رو به رو نشوید.

 

 اکستنشن با کراتین

اکستنشن با کراتین، یکی از مدل های پرطرفدار است که هیچگونه آسیبی حین خوابیدن به آن وارد نمی شود. این راه به عنوان اکستنشن با دوام و طولانی مدت بکار می آید. با اکستنشن کراتین می توانید با خیال راحت به خواب بروید، فقط ممکن است، تعداد ناچیزی از موهایتان بریزد.

 

 اکستنشن نواری

این مدل، همانند مدل کراتین بوده که می توان با خیال راحت با آن خوابید. فقط مطمئن شوید که از اکستنشن های با کیفیت این مدل استفاده کنید.

 

 اکستنشن چسبی

اکستنشن چسبی، بدون تأثیرپذیری از گرما، روی سر نصب می شود و‌ به راحتی می توان با آن خوابید. تا یکماه حتی پس از خوابیدن، به این مدل اکستنشن صدمه ای وارد نمی شود. پس از یکماه می توان، نوار آن را ترمیم کرد.

 

 اکستنشن گره ای و حلقه ای

با این مدل اکستنشن هم می توان، به راحتی خوابید. فقط اکستنشن گره ای نیاز به ترمیم دارد، چون ممکن است موهای طبیعی از حلقه ها و گره ها جدا شوند.

 

 اکستنشن با دوخت

با اکستنشن دوخته شده هم میتوان راحت خوابید، بدون اینکه شما چیزی در خواب حس کنید. امّا این مسئله، بستگی به نوع دوختتان دارد.

 

 اکستنشن با کلاه گیس

کلاه گیس ها جزء اکستنشن به حساب نمی آیند، درست است که روی سر خیلی راحت به نظر می آیند، امّا بهتر است که آنها را قبل از خواب از روی سر بردارید. اگر کلاه گیس ها دوختنی هستند. بنابراین خیالتان از این بابت راحت باشد، چون به عنوان موی دائمی روی سر قرار می گیرند. امّا اکستنشن های چسبی، بهتر است قبل از خواب از روی سر جدا شوند.

 

 نکاتی برای خوابیدن با اکستنشن

ما با معرفی انواع اکستنشن راه های زیادی را به شما دوستان معرفی کردیم. امّا این قسمت مخصوص کسانی است که اکستنشن با کراتین یا دوخت را روی سر خود دارند. اولین نکته مهمی که باید قبل از خواب انجام دهید این است که موها را به آرامی شانه کنید. اگر موها گره خورده، قبل از شانه زدن کمی به موها نرم کننده یا گره بازکن بزنید. دلیل شانه زدن موها این است شما صبح به راحتی از خواب بلند شوید و با موهای درهم و برهم مواجهه نشوید، چرا که گره خوردن موها باعث می شود، تارهای اکستنشن از همدیگر جدا شود و باعث ریزش مو می شود.
 
 موی خود را ببافید

اولین و ساده ترین راه، بافتن موهاست. این راه خیلی مهم و مفید است، با این کار شما از آسیب دیدن موهایتان تا حد زیادی جلوگیری خواهید کرد. میتوانید موهایتان را دو یا سه شاخه ببافید. هرچه موها سفت تر بافته شوند، حالت زیباتری به خود می گیرند.

  مویتان را داخل یک روسری ابریشمی قرار دهید

اگر دوست ندارید که موهایتان خراب شود و یا به بالش برخورد نکند، می توانید موهایتان را داخل یک روسری ابریشمی قرار دهید. حتماً توجه داشته باشید که از روسری ابریشمی یا ساتن استفاده کنید؛ چرا روسری نخی رطوبت سر را جذب می کند و باعث آسیب زدن به موها می شود. همچنین می توانید از یک رو بالشی ساتن یا ابریشم استفاده کنید. موهای خود را قبل از خواب بشویید و سپس روسری را به صورت یک مثلث روی سر ببندید. بعد از اینکه روسری را روی سر بستید، می توانید با استفاده از چند سنجاق آن را روی سر فیکس کنید تا هنگام خواب از روی سرتان باز نشود. امّا این روش بیشتر برای اکستنشن های دوختی بکار می آید.

  استفاده از کلاه خواب

می توانید از کلاه خواب استفاده کنید، امّا سعی کنید، کلاهی که انتخاب می کنید از جنس ابریشم باشد تا به رطوبت موهایتان آسیب نزند. این روش برای اکستنشن دوخت و کراتین مؤثر است. لازم نیست که همانند روسری کلاه را سفت، روی صورت قرار دهید، بلکه تنها به حالت ساده آن را روی سر قرار دهید.


  دم اسبی بستن

اگر قصد دارید که با موهای فر شده از خواب بیدار شوید، به راحتی موهای خود را بپیچانید و تاب دهید. سپس  آن را دم اسبی ببندید. صبح موهایتان فر و حالت دار خواهد بود. همچنین این روش از جدا شدن و از بین رفتن شاخه های مو جلوگیری می کند.

بهر حال مراقبت از موی اکستنشن، نیازمند شناخت و آگاهی از موارد مختلفی است که امیدواریم با خواندن این مقاله با برخی از آنها آشنا شده باشید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: