چهارشنبه 23 آبان 1397 - 17:32:58

از تاریخچه رژلب تا بهترین مارک رژلب

 

 

 

برای خرید بهترین رژلب، مقاله زیر را حتماً بخوانید

همه آنچه لازم است درباره رژلب بدانید

 

 

 

 

یادتان می آید موقعی که بچه تر بودیم، چطور با استفاده از اسمارتیز برای خودمان رژلب می کشیدیم و به لب های مان رنگ قرمز و نارنجی یا صورتی و قهوه ای می دادیم. یادتان می آید چقدر دوست داشتیم، رژلب های مامان هایمان را بزنیم و جلوی آینه خودمان را آرایش کنیم. خیلی از ما هنوز هم، یکی از علاقمندی هایمان، زدن رژلب است. در مقاله امروز قرار است از تاریخچه رژلب تا بهترین مارک رژلب با شما صحبت کنیم.

 

 

 

مدل رژلب دخترانه


 

رژلب چیست؟

رژلب یا ماتیک یک فراورده آرایشی است که حاوی مواد رنگی، قهوه، روغن، موم و نرم‌ کننده پوست است که برای مالیدن رنگ و بافت بر روی لب‌ها به‌کار می‌رود .انواع گوناگونی از رژلب در بازارها وجود دارند.

 

 تاریخچه رژلب

 

رژلبی که این روزها جزء لاینفک آرایش خانم ها به حساب می آید، چیزی نیست که به تازگی خانم ها آن را یافته باشد. قدمت استفاده از رژلب به حدود 5000 سال پیش باز می گردد. محققان معتقدند در گذشته زنان بین النهرین، اولین افرادی بودند که از رژلب استفاده می کردند. بر اساس رسم و رسوم های دیرینه آن ها، رژلب از جواهرات نیمه گرانبها و خرد شده، ساخته می شده. در تمدن کهن دره سند، رژلب علاوه بر لب ها، برای زیبا ساختن سایر اندام نیز، کاربرد داشته است.
مصریان باستان رنگ قرمز را از قارچی به نام فوکوس الگین به دست آورده و به آن 0.01% یُد و مقداری بُرُم اضافه کردند. کلئوپاترا از سوسک های کارمین که باعث ایجاد بیماری های جدی می شد برای درست کردن رژلب هایی با رنگ قرمز پر رنگ و از مورچه ها برای ماندگاری آن استفاده می کرد. اما با گذر زمان رژلب ها دستخوش تغییرات بسیاری شدند. برای مثال جهت براق شدن و جلوه بیشتر لب ها در ساخت آن ها از ماده به دست آمده از فلس ماهی استفاده شد.
در دوران طلایی اسلام، متخصص آرایش و زیبایی مشهوری به نام ابوالقاسم زهراوی، رژلب جامد و معطری ساخت که در قالبی فشرده طراحی شده بود. پس از آن در قرون وسطی، کلیسا، مصرف رژلب را ممنوع اعلام کرد. چرا که کشیشان، استفاده از رژلب را تجسمی از تصویر شیطان می دانستند. در قرن شانزدهم میلادی بار دیگر در اروپا، استفاده از رژلب رایج شد. به دنبال آن در دوران ملکه الیزابت اول، لب های قرمز رنگ و صورت کاملاً سفید تبدیل به یک مُد شد. در آن زمان رژلب از ترکیب موم و لکه های قرمز گیاهان تهیه می شد و استفاده از رژلب منحصراً به بانوانی از طبقه اجتماعی بالا و بازیگران اختصاص پیدا کرد.
در پایان قرن نوزدهم میلادی، شرکت آرایشی فرانسوی، گرلن، شروع به تولید رژلب کرد. همینطور در سال 1884 میلادی اولین رژلب تجاری توسط عطرسازان فرانسوی در پاریس تولید شد. این محصولات که در ورق های ابریشمی پیچیده شده بودند، تهیه شده از چربی گوزن، موم و روغن کرچک بودند.
در اواسط قرن بیستم، رژلب در رنگ های متفاوتی به بازار عرضه شد و سپس با پایان جنگ جهانی، تولید رژلب در میان دیگر لوازم های آرایشی با سرعت بیشتری گسترش پیدا کرد.
امروزه رژلب از مواد مختلفی تولید می شود و در حال حاضر در ساخت آن از مواد ارگانیکی، همچون: روغن کرچک، موم و سایر روغن های مختلف طبیعی استفاده می شود.

 

 

 

رنگ رژلب سال

 

 

 

 

 چرا یادگیری اصول استفاده از رژلب ضروری است؟

در حالی که نداشتن رژلب بخصوص در پوست های سفید و روشن باعث بی روح و رمق شدن صورت  آنها می شود. زدن رژلب می تواند، جذابیت و گیرایی خاصی به ظاهر شما بدهد. زدن رژلب با وجودیکه نسبت به آرایش بقیه اجزاء صورت زمان کمتری می برد، امّا استفاده از آن می تواند، زیبایی شما را دو چندان کند. بخاطر همین، اگر برخی از روزها، برای رفتن به سر کار یا مهمانی و... وقت زیادی ندارید، تنها با کشیدن یک رژلب خوشرنگ قرمز می توانید، صورت خود را زیباتر کنید. البته برای خانم هایی که دوست دارند، آرایششان محو تر باشد می توانند از رژلب مات یا کالباسی استفاده کنند. نکات مهمی درباره استفاده صحیح از رژلب وجود دارد، برخی از این نکات شامل:

 

  از رژلب مات بدرستی استفاده کنید:


برخی از خانم ها زدن رژلب مات را دوست دارند، امّا طرز استفاده درست ان را نمی دانند. برای همین لب های شان خشکیده و پژمرده به نظر می رسد. برای جلوگیری از خشکیده شدن لب، پیش از زدن رژلب مات، کمی چاپ استیک یا ویتامینه لب بزنید تا لب هایتان از خشکی دربیاید، کمی صبر کنید تا ویتامینه روی لب هایتان تأثیر بگذارد، سپس رژلب خود را بزنید.

 

  خط لب زیاد نکشید


با وجودی که کشیدن خط لب، کمک زیادی به حجم دهی و زیباتر کردن رژلب می کند؛ امّا کشیدن بیش از حد خط لب، باعث می شود لب های شما غیر طبیعی جلوه کنند یا حس کنید این لب ها دیگر به خودتان تعلق ندارند!!! هماهنگی خط لب با رژلب نیز، اهمیت دارد. بطور مثال: هرگز از خط لب قهوه ای پر را برای رژلب صورتی استفاده نکنید. معمولاً بهترین رنگ برای خط لب، رنگی است که چند درجه تیره تر از رژلب شما باشد.

 

 در انتخاب رنگ رژلب دقت بیشتری به خرج دهید

 

رنگ های مختلف و هیجان انگیز زیادی برای رژلب وجود دارد؛ منتها شما باید در خرید رژلب دقت عمل داشته باشید. اگر پوستی با توناژ زرد دارید، دنبال رنگ های گرم تر باشید و اگر پوستتان متمایل به صورتی است، به دنبال رژلب هایی با توناژ رنگ آبی و بنفش باشید.
اگر پوست گندمی دارید، باید بگوییم شانس با شما یار است؛ زیرا می توانید هر رنگی از رژلب روی لب های شما زیبا به نظر می آید؛ در حالی که پوست های روشن باید از زدن رژلب خیلی روشن یا با ته رنگ زیادی زرد پرهیز کنند. در مورد پوست های تیره تر از هر رنگ خیلی روشن یا بی حال روی لب ها خودداری کنید. اصولاً رنگ های پررنگ تر طبیعی تر و جذاب تر به نظر می رسند.

 

 

 برای حجم دهی به لب هایتان، کافیست رژلب مناسب بخرید

 


رژلب می تواند لب های شما را کوچک تر یا بزرگ تر کند. این موضوع، بستگی به این دارد که چه رنگی برای رژلب خود استفاده می کنید. رنگ های تیره و مات، اصولاً  لب ها را نازک تر نشان می دهند؛ درحالی که رنگ های روشن، براق یا اکلیلی لب ها را پر تر جلوه می دهند.

 

 

 طرز زدن رژلب

 

برای زدن رژلب به شکلی حرفه ای مراحل زیر را دنبال کنید:
با یک مداد همرنگ لب یا رژلب‌تان کار را شروع کنید؛ اول خط بالایی لب را پررنگ کنید.
خط بالایی لب را کمی به سمت داخل گســترش دهیــد تا لب‌ها حالتی یکنواخت پیدا کنند.
حالا با همان مداد خط پایین لب را پررنگ کنید.
خط را کمی پهن‌تر بکشید تا حالت لب کاملا خود را نشان دهد.
در نهایت تمام جاهای خالی لب را با مداد پررنگ و رنگ لب را کامل یکنواخت کنید.

 

بهترین مارک رژلب

 

 

 

 10 مارک رژلب برتر


حفظ زیبایی و ماندگاری رژلب، به مارکی که می خریم، بستگی دارد. برخی از مارک های رژلب در بازار حتی قادرند، لب ها را حجیم تر نشان دهند. یا با داشتن موادی چون روغن جوجوبا، باعث نرمی و حفظ سلامت لب ها شوند. برندهای شناخته شده و پر طرفدار رژلب به قرار زیر هستند:

 

 اولین مارک رژلب برتر

رژلب color Riche لورآل

برند لورآل، یکی از پرطرفدارترین برندهای لوازم آرایش در میان خانم ها است. رژلب لورآل، با رنگ دانه های طبیعی، قادر است، رنگی جذاب و گیرا به لب های شما بدهد. این رژلب حاوی، ویتامین E و امگا 3 است که باعث جلوگیری از خشکی پوست لب شده و به عنوان یک محافظ برای پوست لب عمل می کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این رژلب ماندگاری بالای آن است که دفعات تجدید آرایش لب را به حداقل می رساند. رژلب صورتی کالر ریچ لورآل یکی از بهترین و پرطرفدار ترین رنگ های رژلب این برند است. قیمت رژلب لورآل سری color rich، 73000 تومان می باشد.

 

 دومین مارک رژلب برتر

رژلب مخملی Creamy Matte میبلین

میبلین که ارتباط مستقیمی با صنعت مد و فشن دارد، توانسته در میان 10 مارک رژلب برتر قرار گیرد. بنابراین کاملاً طبیعی است که صاحبان این کمپانی بتوانند در زمینه لوازم آرایشی، حرف اول را بزنند. رژلب مخملی Creamy Matte میبلین، پوششی زیبا، جذاب و مرموز روی پوست لب ایجاد می کند. در هنگام استفاده از این رژلب، ساختار لطیف آن را حس خواهید کرد. قیمت رژلب مات میبلین در بازار 42000 تومان می باشد.

 

 سومین مارک رژلب برتر

رژلب این لی

رژلب این لی با داشتن 18 رنگ کاملاً طبیعی و خالص، انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی است که به دنبال تنوع زیاد رنگ برای آرایش صورت خود هستند. علاوه بر تنوع بالایی که این مارک رژلب دارد، مواد مرطوب کننده موجود در آن، تأثیر به سزایی در بالاتر بردن کیفیت این محصول دارد. قیمت این رژلب مات در بازار 31500 تومان می باشد.

 

 چهارمین مارک رژلب برتر

رژلب Color Stylist اوریفلیم – Very Burgundy

رژلب Color Stylist اوریفلیم با ترکیباتی مانند: روغن های گیاهی، شی باتر، روغن جوجوبا و روغن آووکادو و مواد مؤثر دیگر در واقع علاوه بر زیبایی لب ها، خاصیت درمانی نیز دارند. از رژلب Color Stylist اوریفلیم هم می توانید برای آرایش لب استفاده کنید و هم برای حفظ سلامت، تغذیه و محافظت پوست لب. این رژلب با بافت سبک خود، پوششی کاملاً یکنواخت روی لب ایجاد می کند.

 

 پنجمین مارک رژلب برتر

رژلب مدادی رولون

اگر طرفداران رژلب مدادی هستید، رژلب مدادی رولون، بهترین گزینه برای خرید است. رژلب مدادی رولون، کارایی بسیار ساده و آسانی دارد. رنگ های بسیار زنده و شاد، رژلب مدادی رولون، کار خرید شما را راحت تر می کند. استفاده از اینرژلب،  احساس هیجان و نشاط را برای شما به ارمغان خواهد آورد. قیمت رژلب رولون در بازار 42000 تومان می باشد.

 

 ششمین مارک رژلب برتر

رژلب مات دبورا

رژلب مات دبورا با ترکیبات ضد حساسیت خود، می تواند گزینه مناسبی برای خانم هایی باشد که پوستی حساس دارند. رژلب مات دبورا حساسیت پوستی را به حداقل می رساند. بافت مات و مخملی این رژلب در کنار رنگ های زیبای آن، یک آرایش خاص و جذاب را برای شما به ارمغان می آورد. شاید برند دبورا در میان برندهای جهانی چندان مطرح نباشد؛ امّا در میان خانم هایی ایرانی، طرفداران بسیاری دارد. قیمت رژلب دبورا از پایه 80000 تومان آغاز می شود.

 

 هفتمین مارک رژلب برتر

رژلب دوماسی

رژلب دوماسی دارای توناژ رنگی متنوع و خاصی است. به همین خاطر توانسته در ردیف، 10 مارک رژلب برتر قرار گیرد. رژلب دوماسی توانسته از تیره ترین تا روشن ترین رنگ رژ را در پالت رنگ های خود بگنجاند. این رژلب با داشتن روغن جوجوبا و شی‌باتر است، می تواند به نرمی و لطافت پوست لب بیفزاید. وجود ویتامین E در ترکیبات این رژلب از خشکی پوست لب جلوگیری می‌کند. قیمت رژلب دوماسی در بازار 24500 تومان می باشد.

 

 هشتمین مارک رژلب برتر

رژلب مات هارمونیک کنویس

رژلب هارمونیک کنویس با فرمولاسیون بسیار متفاوت خود و استفاده از روغن های بادام و کرچک و ویتامین  E سلامت لب های شما را تضمین می کند. بافت سبک و ماندگاری بالا از مزایای رژلب هارمونیک کنویس است. قیمت رژلب کنویس در بازار 14000 تومان می باشد.

 

 نهمین مارک رژلب برتر

رژلب مات مارال

رژلب مات مارال با رنگ های بسیار زیبا، جذاب و متنوع می تواند، حس خوبی از یک انتخاب خوب و آگاهانه به شما بدهد. این رژلب نیز حاوی ویتامین E و روغن گیاهی شی باتر است که ضامن سلامت پوست حساس و ظریف لب ها هستند. قیمت رژلب ویتامینه مارال در بازار 15000 تومان می باشد.

 

 دهمین مارک رژلب برتر

رژلب مایع مات Vivid Matte میبلین

اگر از طرفداران رژلب مایع هستید و می خواهید رنگی زنده و رویایی را روی لب های خود ایجاد کنید. رژلب مایع مات Vivid Matte میبلین را به شما پیشنهاد می کنیم. بافت این رژلب از رنگی غلیظ تشکیل شده است که پوشش بسیار زیادی روی لب ها ایجاد می کند. اگر لب های شما دچار مشکل یا نقص شده باشد، رژلب مایع مات Vivid Matte میبلین تمام این نواقص را پوشش خواهد داد. قیمت رژلب مایع مات میبلین در بازار 54000 تومان می باشد.

 

 نکاتی مهم درباره استفاده از رژلب

برای دوام بیشتر رژلب آن را در یخچال نگه دارید تا دیرتر فاسد شود.
هرگز از پالت های تستر رژلب روی لب خود امتحان نکنید، زیرا غیربهداشتی بوده و ممکن است باعث ایجاد بیماری شود.
برای تست رژلب، آن را روی نوک انگشت خود تست کنید؛ چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزدیک‌تر است.
برای پاک کردن رژلب روی لباس، کمی گلیسیرین روی لکه رژلب بزنید و بعد آن را مانند باقی لباس‌هایتان بشویید.

مطالبی که شما عزیزان مطالعه فرمودید، از تاریخچه رژلب تا بهترین مارک رژلب بود که امیدواریم توانسته باشیم، اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: