سه شنبه 29 آبان 1397 - 10:18:50

راه حلی جادویی برای از بین بردن سیاهی دور چشم


رفع سیاهی دور چشم با آرایش در شش مرحله

هشت درمان خانگی برای سیاهی دور چشم

 

 

 


آیا می دانید با چند راهکار ساده، تنها ظرف چند دقیقه می توانید، سیاهی دور چشم را از بین ببرید. به یاد داشته باشید، مهم نیست شما چقدر آرایش دارید، امّا حقیقت این است که هر چقدر پوست شما زیر آرایش بهتر باشد، آرایش شما بسیار زیباتر خواهد بود. از نکته های آرایشی و ترفندهای زیر استفاده کنید تا سیاهی دور چشم را از بین ببرید، در ضمن در این مقاله ما  راه حلی جادویی برای از بین بردن سیاهی دور چشم، به شما معرفی می کنیم تا برای همیشه از شر این معضل خلاص شوید. با رژلب  همراه باشید.

 

 

راه حل از بین بردن سیاهی دور چشم

 

 

 رفع سیاهی چشم موقع آرایش صورت

  مرحله اول: پف چشمها را از بین ببرید

اگر می خواهید، سیاهی دور چشم را از بین ببرید، اوّل باید به چشم های پف کرده بپردازید. از ماسک دور چشم برای ایجاد گردش خون در ناحیه اطراف چشم استفاده کنید (در این باره در سطور بعدی مقاله توضیح می دهیم). البته برای این کار شما می توانید، دو عدد پد آغشته با چای کافئین دار استفاده کنید، خواهید دید که پف چشم ها به راحتی از بین میروند. سپس از یک کرم دور چشم برای زیر آرایش استفاده کنید، مواظب باشید کرمی که استفاده می کنید، سریع جذب پوست شود تا وقتی از کانسیلر استفاده می کنید، به صورت لکه اثری بر جای نگذارد.

 

 مرحله دوم: پایه خوبی برای آرایش استفاده کنید

قبل از کانسیلر، از یک پایه مناسب برای صورتتان استفاده کنید. بر خلاف عقیده عوام، استفاده از پایه آرایش بهتر از کانسیلر زدن به تنهایی تاثیر دارد، زیرا با پایه مناسب و یک دست کردن توناژ پوست شما به مقدار کمتری کانسیلر برای محو کردن تیرگی ها احتیاج خواهید داشت. بدین ترتیب، پوشش قوی تری برای رفع سیاهی دور چشم دارید.

 

 مرحله سوم: از کانسیلر مناسب زیر چشم استفاده کنید

از کرم کانسیلر بهره ببرید، زیرا مرطوب کننده آن باعث پوشش دهی مناسب، برای پوست حساس زیر چشم می شود. از نوع سبک آن استفاده کنید، نه فشرده و سفت، ممکن است کانسیلر فشرده شده، نظر شما را بیشتر جلب کند و شما فکر کنید، پوشش مناسبتری خواهد داشت؛ امّا حقیقت این است که پس از استفاده از کانسیلر فشرده، خطوط سیاهی دور چشم نمایانتر میشود و نظر افراد بیشتر به دلیل آن خطوط به شما جلب می شود و ظاهری نامناسب ایجاد می کند. برای تهیه کانسیلر مناسب، چند راه وجود دارد. یکی از رنگ هایی که بیشتر توصیه می شود، صورتی با توناژ هلویی است، که تقریباً برای تمام پوست ها مناسب است به این دلیل که این رنگ می تواند، تیرگی آبی رنگ زیر چشم را خنثی کند و به خوبی آن را پنهان کند. رنگ های قرمز، نارنجی و زرد در مقابل آبی، سبز و بنفش پوشش دهی خوبی دارند و یکدیگر را در چرخه رنگها خنثی می کنند. همچنین، این رنگ ها پوست زیر چشم را به تعادل می رسانند و می توانند با توناژ کل صورت هماهنگ شوند.

 

 مرحله چهارم: کرم سیاهی دور چشم

مانند یک حرفه ای کانسیلر بزنید

گاهی اوقات شما درمیابید که تمام مدت به شکل نادرستی کانسیلر می زدید. اگر به شکل نیم دایره (هلال ماه) زیر چشم را کانسیلر میزنید، سخت در اشتباهید؛ زیرا اصلاً راه مناسبی برای از بین بردن سیاهی دور چشم نیست. به جای نیم دایره، شما باید یک مثلث زیر چشم با کانسیلر به وجود بیاورید و به آرامی روی آن ضربه زنید، دقت کنید کانسیلر را روی پوست نمالید؛ زیرا اثر پوشش دهی آن را از بین می برید، با ضربات کوتاه مثلث کانسیلر را زیر چشم پوشش دهید، با ایجاد این مثلث نور تابیده شده به پوست شما، زاویه دید را به گونه ای تغییر می دهد که دیگر اثری از سیاهی دور چشم شما مشاهده نخواهد شد.

 

 مرحله پنجم: چشمانتان را خوش حالت کنید

با یک مداد چشم بی رنگ در زیر چشم، می توانید حس شادابی و بیداری به چشمانتان دهید و توجه را از سیاهی دور چشم منحرف کنید.

 

 مرحله ششم: با پودر شفاف ظاهر خود را تغییر دهید

در آخر، از پودر شفاف با ضربات آرام و بدون مالش پوست برای فیکس کردن کانسیلر و پوست صورت استفاده کنید.تبریک می گوییم، شما سیاهی دور چشم را برای امروز از بین بردید! در آینده، برای سلامت خود وقت بگذارید و با رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب کافی، داشتن خواب کافی، می توانید یک روش زندگی سالم را در پیش بگیرید. همچنین، از عوامل استرس زا و آلرژی زا نیز دوری کنید تا سلامت خود را تضمین کنید. ادامه مطلب ما درباره درمان خانگی سیاهی دور چشم است، توصیه می کنیم این فرصت را از دست ندهید و مقاله ما را تا انتها دنبال کنید.
 

 

 

ماسک از بین بردن سیاهی دور چشم

 

 

 

 

 درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

سیاهی و گودی زیر چشم، می تواند علت های متفاوتی داشته باشد که مهمترین آنها نداشتن خواب کافی، عوامل وراثتی، افزایش سن، از بین رفتن انعطاف پوست، ناراحتی های کلیوی، تغذیه نامناسب و تجمع مایع زیر پوست است. برخی از درمان های گیاهی برای رفع سیاهی دور چشم به قرار زیر است: 

 

 درمان اول برای رفع سیاهی دور چشم

 گوجه فرنگی 

برای رفع سیاهی دور چشم، یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه مخلوط کنید . در انتها با کمک قلم موی تمییز آن را زیر چشم بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در روز به مدت دو تا سه هفته تکرار کنید. گوجه فرنگی به دلیل داشتن لیکوپن برای پوست بسیار مفید و به عنوان ماده ای برای محافظت از پوست شناخته شده است.

 

 درمان دوم برای رفع سیاهی دور چشم

 روغن بادام 

روغن بادام عموماً در بازار به دو شکل روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین موجود است. روغن بادام تلخ برای پوست و مصارف خوراکی کاربرد ندارد. برای سیاهی دور چشم باید از روغن بادام شیرین، استفاده کنید؛ چند قطره روغن بادام شیرین را روی نواحی تیره رنگ زیر چشم مالیده و صبح روز بعد صورت خود را بشویید. هر شب این کار را تا زمانیکه تیرگی زیر چشم شما رفع شود، تکرار کنید. بادام منبع بسیار خوبی از ویتامین E به شمار می رود، مصرف روغن آن روی پوست به عنوان نرم کننده طبیعی، باعث انعطاف پذیری و نرمی پوست خواهد شد.

 

 درمان سوم برای رفع سیاهی دور چشم

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی

سیب ‌زمینی خاصیت سفید کنندگی دارد و به روشن کردن حلقه ‌های سیاه دور چشم و از بین بردن پف چشم ‌ها کمک می‌ کند. برای رفع سیاهی دور چشم، یک یا دو سیب‌ زمینی خام را رنده کنید و آب آن را بگیرید. یک تکه پنبه را به آب سیب‌ زمینی آغشته کنید و آن را درست طوری روی حلقه‌ های دور چشم بگذارید که همه‌ قسمت‌ های تیره را پوشش دهد، اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه روی چشمتان بماند و سپس صورت‌ تان را با آب سرد بشویید و این کار را روزی یک یا دو بار در طول چند هفته، انجام دهید. می ‌توانید به جای گرفتن آب سیب ‌زمینی، خود سیب ‌زمینی را ببرید و آن را مستقیماً روی سیاهی دور چشم بگذارید. سیب زمینی خام را رنده کرده و آب آن را با فشار دادن بگیرید، دو تکه پنبه را در آب سیب زمینی خیسانده و آن ها را روی ناحیه تیره زیر چشم قرار دهید و مطمئن شوید که همه آن ناحیه را پوشش داده است. 10 دقیقه صبر کنید و سپس پوست را با آب سرد بشویید. این روش را دوبار در روز یا سه بار در هفته تکرار کنید. سیب زمینی سرشار از آنزیم، نشاسته و ویتامین C می باشد که همه این ها مواردی هستند که برای کاهش سیاهی دور چشم مؤثر شناخته شده اند.

 

 درمان چهارم برای رفع سیاهی دور چشم

برگ نعناع 

چند برگ نعناع تازه را له کرده و سپس آن را با چند قطره آب مخلوط کنید تا خمیری یکدست داشته باشید، از این ماده زیر چشم روی نواحی تیره بمالید و برای مدت 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید. هر شب قبل از خواب برای مدت یک هفته این کار را تکرار کنید. برگ های نعناع سرشار از ویتامین C هستند که برای کاهش سیاهی دور چشم و بهبود سلامت پوست کمک زیادی می کنند. البته برگ نعناع در بعضی از افراد، آلرژی زا بوده و سبب قرمزی پوست می شود، بهتر است، قبل از استفاده از این ماسک روی صورت آن را روی دست خود تست کنید. اگر مشکلی ایجاد نشد، می توانید آن را روی پوست خود بگذارید.

 

 درمان پنجم برای رفع سیاهی دور چشم

 شیر سرد 

برای رفع سیاهی دور چشم، یک تکه پنبه را داخل یک کاسه شیر سرد بیندازید، سپس آن را روی سیاهی دور چشم قرار دهید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب معمولی صورت خود را بشویید. برای مدت دو هفته این روش را هر روز یکبار انجام دهید. شیر حاوی اسید لاکتیک می باشد که به لطافت و استحکام پوست کمک می کند، این اسید همچنین برای رفع خطوط ریز و چین و چروک ها به کار می رود.

 

 درمان ششم برای رفع سیاهی دور چشم

بادام و شیر 

یک قاشق غذاخوری بادام خرد شده را با کمی شیر سرد مخلوط کنید تا ماده ای خمیر مانند بدست آورید. سپس این خمیر رابه مدت 10 دقیقه روی سیاهی دور چشم قرار داده و بعد از این مدت با آب سرد بشویید. هر روز این روش را تا رسیدن به نتیجه دلخواه تکرار کنید. همان طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم بادام حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشد که این ویتامین در درمان سیاهی دور چشم کمک بسیاری می کند.

 

 درمان هفتم برای رفع سیاهی دور چشم

 جوز هندی 

دو قاشق چایخوری پودر جوز هندی را با کمی شیر مخلوط کرده و شب هنگام خواب آن را روی نواحی سیاهی دور چشم قرار دهید و صبح روز بعد صورت خود را بشویید. این روش را هر شب تا رسیدن به نتیجه دلخواه تکرار کنید. جوز هندی به عنوان ماده ای که برای از بین بردن لک و تیرگی های پوست کاربرد دارد، شناخته شده است و این به خاطر داشتن ویتامین C و E موجود در آن است.

 

 درمان نهایی برای رفع سیاهی دور چشم

رفع سیاهی دور چشم با زردچوبه 

می‌توان زردچوبه را در انواع غذاها استفاده کرد، اما ابداع یک خانم در استفاده از زردچوبه بسیار جالب بود. یک زن که از سیاهی دور چشم رنج می‌ برد، می ‌گوید که تمام محصولات در بازار را امتحان کرده و به نتیجه مطلوب دست نیافته است. امّا ترکیب زردچوبه نظر او را تغییر داد. او از «خمیر زردچوبه» برای محو کردن تیرگی دور چشم ‌هایش استفاده کرد و نکته جالب اینجاست که در همان 5 روز اول جواب گرفت. او می ‌گوید که پس از مالیدن ترکیب زردچوبه به دور چشم ‌هایش، اول اجازه داد تا کمی بگذرد. سپس صورتش را با آب شسته و همان لحظه متوجه زنده ‌تر شدن پوستش شده است.

 

 

 

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی

 

 

 ماسک از بین بردن سیاهی دور چشم

خمیر زردچوبه

درست کردن خمیر زردچوبه، کافی است کمی پودر زردچوبه را با نصف قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری آب گوجه و کمی آرد مخلوط کنید. خمیر مورد نظر را  روی سیاهی دور چشم مالیده و به مدت 10 دقیقه در همین حالت بمانید.
روش بعدی شیر طلایی نام دارد.

 طرز تهیه شیر طلایی

شیر طلایی از دیرباز در یوگا مورد استفاده قرار می‌ گرفت. روش ساخت آن ساده بوده و کارایی فراوانی در درمان انگل، عفونت‌ های کلیوی، چروک پوست، عفونت مثانه، اسهال، سرماخوردگی، تب، دردهای ماهیچه‌ ای، برونشیت و سردرد دارد. مواد لازم برای ایجاد شیر طلایی عبارتند از:
نصف فنجان زردچوبه آسیاب شده
یک فنجان شیر
یک قاشق چایخوری عسل طبیعی
نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل طبیعی
یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه
کمی دارچین
قبل از هر چیز، شیر را جوشانده و دارچین را به آن اضافه کنید. سپس عسل، زردچوبه، فلفل سیاه و روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. سپس شیر را تا زمان جوش آمدن هم بزنید. فقط حواستان باشد که شیر جوش نیاید. شیر طلایی شما آماده مصرف است.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: