چهارشنبه 30 آبان 1397 - 12:16:17

11ترفند آرایشی برای خانم های مسن

 

آرایش خانمهای میانسال

آرایش صورت افراد مسن

 


 

 

 

هنگامی که شما 50 سالگی را رد میکنید، هدف شما از آرایش کردن نباید جوانتر نشان دادن خودتان باشد؛ بلکه آرایشتان باید طوری باشد که ویژگی ها و زیبایی های صورت شما به خوبی نشان داده شود و نقاط قوت و برجستگی صورت شما را دو چندان کند. یکی از این ترفند ها انتخاب، یک آرایش چشم مناسب است که چهره و صورت شما را جذاب کند. نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که عوض کردن روال آرایش شما میتواند، نگاه تازه تر و شاداب تری به شما بدهد. راه های زیبا شدن ربطی به سن و سال ندارد. چه 19 ساله باشید و چه 90 ساله، بهتر است به فکر زیبایی چهره و ظاهر خود باشید. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب ما می خواهیم، 11 ترفند آرایشی برای خانم های مسن را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

آرایش صورت برای سن بالا


 

 

 

 اولین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

از گریم های سنگین بپرهیزید

در دوره پیری آرایش های سبک، جلوه بهتری در ظاهر شما دارند. در کتاب "چگونه پیر نشان داده نشویم؟" آمده است که آرایش چشم میتواند، سن شما را تعیین کند و شما را پیر یا جوان نشان دهد. برای مثال: جراحی پلک، میتواند شما را جوان نشان دهد؛ همچنین کشیدن خط چشم پهن و سیاه و سایه های پررنگ، میتوانند سن شما را بالا ببرند. افتادگی پلک ها نیز، یکی دیگر از دلایل میانسال نشان دادن شماست. پس چطور میتوانیم یک آرایش چشم ساده و شیک بدون هیچ زرق و برقی داشته باشیم؟ اکثر خانم ها علاقه به رنگ ها و آرایش های جیغ، چندین نوع کرم و مژه و رژلب دارند. اگر در آرایش تازه کار و مبتدی هستید، بهتر است به فروشگاه های آرایشی روید و یا فیلم های آرایشی تماشا کنید. وقتی نوبت به انتخاب کانسیلر می رسد، بهتر است کانسیلرهای ضد پیری تهیه کنید تا خطوط مشخص پوست را پر کرده و لکه های تیره رنگ روی پوست را پنهان کنند. کانسیلر را به شکل مثلثی زیر چشم ها ، اطراف دهان و روی هر گونه لک تیره بزنید. با انگشت اشاره و سپس یا اسفنج های بیوتی بلندر (اسفنج های اشکی) ترکیب کنید. توجه کنید که به صورت ضربه ای ترکیب کنید و کرم را روی پوست نمالید! کرم پودر را همانند کانسیلر، کرم پودر ضد پیری انتخاب کنید و بهتر است، کرم پودر انتخابی شما خواص لیفت کننده و ضد چروک داشته باشد. پس از کرم پودر، آن را با پودر بی رنگ (translucent powder) ثابت کنید. هر نوع پودر بی رنگی می تواند، این کار را انجام دهد و آرایش شما را در سراسر روز ثابت، بدون چربی و مات نگاهدارد.


 

 دومین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

ویژگی های پوست و صورت خود را بشناسید

خانم های مسن، قبل از آرایش بهتر است به صورت خود در آینه نگاه کنند و با ویژگی ها صورت خود قبل از هرچیز آشنا شوند. بهتر است همیشه قدر ویژگی های پوست خودتان را بدانید تا اینکه آنها را زیر لوازم گریم و آرایشی بپوشانید. اگر مطمئن نیستید که بهترین ویژگی پوستی شما چیست، بهتر است به چند سال قبل رجوع کنید و به خاطر آورید که چه چیزی در پوست شما در دوران جوانی زیاد به چشم می آمد. آیا چشمانتان زیاد به چشم می آمد؟ پس بهتر است که با استفاده از بهترین مواد آرایشی و زیباترین رنگها چشم ها را زیبا کنید. همچنین بهترین رنگ را به عنوان رژلب انتخاب کنید و بزنید. برای آرایش لب ها و چشم ها، شما میتوانید مدل های مختلفی را امتحان کنید؛ چرا که این دو قسمت بسیار به چشم می آیند. اگر از رژلب استفاده میکنید، پس بهتر است، آرایش چشمانتان را کم کنید؛ امّا اگر عینک میزنید بهتر است که از رژلب های سبک استفاده کرده و از رژهای تیره و بسیار روشن، مانند: قهوه ای، انواع قرمز و زرشکی اجتناب کنید.

 

  

 سومین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

سایه چشم: هرچه کمتر بهتر

سایه را هرچه کمتر بزنید، روی پلک های شما زیباتر نشان داده میشود. برای پلک های افتاده از رنگ های روشن استفاده میکنیم. شما می توانید، سایه سفید را تنها زیر ابروها بزنید و روی پلک ها پرایمر بزنید؛ چرا که سایه شما را مسن تر نشان خواهد داد. بهتر است پلک ها را تمیز و ساده نگه دارید. رنگ های خنثی برای سایه در روز، انتخاب خوبی است. امّا برای شب به خصوص، اگر قرار به رفتن مراسم خاصی باشد، بهتر است از یک رنگ تیره استفاده کنید. همچنین برای پلکتان، خط چین اضافه کنید. سعی کنید، بیشتر از دو رنگ سایه استفاده نکنید و سایه را تا استخوان ابرو ادامه دهید.

 

 

 چهارمین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

 پرایمر: راز نگهداری بلند مدت

پرایمر، ماندگاری لوازم آرایشی را تغییر میدهد. فقط لازم است که قبل از هر عملیات آرایشی، کمی پرایمر بزنید. همچنین یک قطره از پرایمر را روی پلک هایتان بمالید تا ماندگاری سایه بالا رود و همچنین چربی پلک را جذب کند. پرایمر برای تقویت مژه ها و نگهداری ریمل هم، مفید است.

 

 

ارایش صورت برای سن بالا

 

  

  پنجمین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

سیاهی خط چشم

بهتر است از کشیدن خط چشم های مشکی و پررنگ و همچنین پهن، خودداری کنید. خط چشم هایی که نرم و رنگی هستند، عموماً رنگ دیگری به غیر از مشکی نیز دارند که میتوانند گزینه خوبی برای کشیدن خط چشم باشند. برای مثال: خط چشم قهوه ای مناسب برای پوست های روشن است و خط چشم مشکی برای کسانی که پوست تیره دارند، مناسب است. اگر از خط چشم مایع استفاده میکنید، بهتر است که لرزش دست نداشته باشید تا بتوانید یک خط چشم نازک و صاف روی پلکتان بکشید. خط چشم نازک برای بانوان مسن، مناسب تر است. بهتر است که برای پلک پایین از خط چشم مایع استفاده نکنید؛ چرا که خیلی غیر طبیعی به نظر میرسد. همچنین از کشیدن خط برای پلک پایین صرف نظر کنید؛ چرا که علاوه بر آنکه، چشم ها را ریزتر نشان می دهد، باعث می شود خطوط اطراف چشم توجه بیشتری به خود جلب کند. در عوض، خط پلک پایین را با یک خط چشم سفید و یا سایه سفید بکشید تا چشم ها بزرگتر به نظر برسند. بیشتر آرایشگران پیشنهاد میکنند، اگر مایلید که خط چشم برای پلک پایین داشته باشید؛ بهتر است که یک خط نازک با یک مداد نرم در خط مژه خود بکشید و با گوش پاکن یا نوک انگشت آن را پخش و محو کنید. راه دیگر این است که با یک براش سر نازک و یک سایه تیره یک خط زیر چشم خود بکشید که این روش بسیار طبیعی تر به نظر برسد. اگر چشم های کوچکی دارید، سعی کنید مداد را داخل چشمهایتان دیگر نکشید، گاهی اوقات اینکار باعث میشود، چشم ها از گوشه کوچک و تنگ به نظر برسند. بسیاری از خانم ها سراغ تاتو کردن خط چشم میروند و خودشان را از این مرحله راحت میکنند، امّا اگر از این روش استفاده میکنید به این موضوع فکر کنید که ممکن است مدل خط چشم تاتو کرده شما، قدیمی شود و دیگر نتوان کاری کرد.

 

 

  ششمین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

رنگ خود را بشناسید

بسیاری از ترفند ها را به یاد داشته باشید و بدانید که هر کدام مناسب چه فصلی هستند. اگر در پاییز هستید، میتوانید از رنگ های نارنجی، طلایی و قهوه ای استفاده کنید و برای زمستان رنگ سفید، بهترین رنگ است. همانطور که لباس ممکن است، شما را شاداب و سرحال یا بی حال نشان دهد. رنگ رژلب شما هم همین تأثیر را روی صورت و حس و حال شما میگذارد. برای انتخاب رنگ سایه، حتماً به رنگ چشمانتان توجه داشته باشید. اگر چشمان آبی دارید، از رنگ های خنثی مثل خاکستری، قهوه ای و مشکی و قهوه ای استفاده کنید. اگر دارای چشمانی با رنگ سبز هستید از رنگ های براق مثل طلایی یا حتی رنگ هایی نزدیک به بنفش انتخاب کنید. اگر دارای چشمان تیره و قهوه ای رنگ هستید، باید گفت که شما بسیار خوش شانس هستید، چرا که هر رنگی مناسب برای چشمان شماست. همچنین رنگ لباس هم تأثیر بالایی برای آرایش شما دارد، اگر شما چشمانی قهوه ای با رگه های سبز دارید، پس باید رنگ شما سبز باشد. همچنین رنگ قرمز، رنگی مناسب و زیبا برای چشمان قهوه ای است. در انتخاب ریمل با دقت باشید. بهتر است شما خانم های مسن از یک ریمل بلند کننده، استفاده کنید تا یک ریمل حجم دهنده. مژه های شما بلند باشند، بهتر است تا اینکه پر نشان داده شوند؛ چرا که ریمل های حجم دهنده مژه ها را کوتاه و همچنین حالت سیخ سیخ نشان میدهند. همچنین میتوانید برای رنگ ریمل هم فکر کنید، اگر تقریباً موهای روشن دارید، مثل بلوند یا خاکستری، ریمل قهوه ای، گزینه بهتری نسبت به مشکی است.

 

 

  هفتمین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

این نکات را رعایت کنید تا مژه های بهتری داشته باشید:

براش ریمل را مداوم داخل و خارج ریمل نکنید؛ چرا که ریمل را خشک میکند. اول مژه هایتان را فر دهید. سپس از پرایمر استفاده کنید. استفاده از پرایمر، باعث فر ماندن مژه ها میشود. همچنین مژه ها را به سمت بالا میبرد. هنگام زدن ریمل، مژه ها را بالا نگه دارید و از عقب به جلو حرکت کنید. براش ریمل را تا نوک مژه ها بیاورید و دوباره به سمت عقب و جلو حرکت کنید. برای اینکه مژه های قشنگ و مرتبی داشته باشید، این کارها را چندبار تکرار کنید، نگذارید که لایه اول ریمل خشک شود، اینکار را 3 یا 4 بار پی در پی انجام دهید. همچنین زدن ریمل برای مژه های پایین واجب نیست؛ چرا که ظاهر شما را مصنوعی نشان میدهد.

 

 

آرایش چشم افراد مسن

 

  

 

 

 هشتمین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

مژه های خود را بلند کنید

خیلی از خانم ها از اینکه مژه های بلند ندارند، ناراحت هستند. یکی از روش های مهم استفاده از فرمژه است. برای گرفتن نتیجه خوب، فرمژه خود را قبل از استفاده با سشوار گرم کنید. البته قبل از هرچیز جنس فلز آن را امتحان کنید. سپس بعد از فر کردن مژه ها ریمل خود را بزنید. اگر مژه های نازکی دارید، بهتر است که اکستنشن کنید و از مژه های زیبا برای چند هفته لذت ببرید. اگر قصد به چشم آمدن و خودنمایی دارید، برای مراسم های خاص از مژه های مصنوعی و یکسره استفاده کنید. از دو لایه ریمل روی مژه ها استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید، قبل از آن مژه ها را فر کنید. استفاده از دو لایه ریمل، مژه ها را بلندتر، چشم ها را درشت تر و جوانتر نشان خواهد داد.

 

 نهمین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

هرچه رژگونه کمتر، بهتر

برای پوست های سالخورده ، یک رژگونه سبک، به رنگ صورتی مناسب است. برای پوست های مسن، هرچه رژگونه کمتر باشد بهتراست. بنابراین تنها مقدار کمی از رژگونه را روی برآمدگی گونه ها بزنید و همان کفایت خواهد کرد.


 

 دهمین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

از قاب عینک مناسب انتخاب کنید

اکثر خانم های مسن عینک میزنند، حداقل برای مطالعه این کار را میکنند. سعی بر این داشته باشید که قاب عینک شما شیک و پسندیده باشد. انتخاب قاب مناسب، حداقل 10 سال از سن شما را کم میکند.

 

  یازدهمین ترفند آرایشی برای خانم های میانسال

سایه ارزان و گران

برای آرایش پوست های سالخورده، یکی از نبایدها، استفاده از سایه است. اکثر مواقع به دنبال پکیج های آرایشی هستیم تا با قیمت اقتصادی تر خرید بکنیم؛ امّا باید گفت هرقدر برای سایه پول میدهید، به همان اندازه نتیجه میگیرید. همه ی ما از سایه انتظار داریم که رنگدانه های قوی و پررنگی داشته باشند، همچنین دارای ماندگاری بالا باشند. پس خرید سایه خود را از داروخانه یا یک برند معتبر آرایشی انجام دهید.سعی کنید، 11 ترفند آرایشی برای خانم های مسن  را به خاطر داشته باشید؛ ولی به صورت کلی بهتر است، انواع مختلف رنگ ها را امتحان کنید تا بهترین را برای خود پیدا کنید. مهمترین قانونی که باید در هر صورت در کار خود در نظر بگیرید، این است: استفاده از مواد آرایشی برای پوست های مسن هرچه کمتر، بهتر! چرا که هرچه آرایش سنگین تر شود، چین و چروک ها بهتر خود را نشان می دهند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: