یکشنبه 11 آذر 1397 - 14:52:52

از "فر جادویی" بابلیس تا صاف کردن مو با اتو مو


با انواع اتو مو و بابلیس آشنا شوید

بهترین مارک اتو مو و بابلیس چیست؟

 

 


 

 

من موهای نرم و صافی دارم که همیشه موقع رفتن به مهمانی و مراسم های مختلف، احساس میکنم، موهایم کم پشت تر و کم حجم تر از بقیه به نظر میرسد. البته موهای من، واقعاً کم پشت نیست و طبق نظر دکتری که به تازگی به آن مراجعه کرده ام، تنها مسئله نازک بودن تار موهایم هست که این باعث شده، موهایم کم پشت یا کم حجم به نظر بیاید. برای رفع این مشکل تصمیم گرفتم، درباره اتو مو و بابلیس تحقیقات کاملی انجام دهم تا در مهمانی ها یا حتی در خانه، احساس بهتری نسبت به موهایم داشته باشم و شکل ایده آل موهایم را پیدا کنم. مقاله امروز من، پس از تحقیقات کامل از کتاب های آرایشگری زنانه نوشته شده. با رژلب همراه باشید.

 

 

اتو موی خوب


 

 

 

 انواع بابلیس


اصولاً بابلیس، همه سایزی داره و بابلیس ها میتونن تک کاره (مخروطی) یا چندکاره باشن که این گزینه دوم برای مصرف حرفه ای هاست. یکبار که موهایم خیس بود و برای رفتن به مهمانی عجله داشتم، از بابلیس استفاده کردم، در نگاه اول موهایم به نظر شل و وارفته می رسید، ولی با خودم گفتم شاید خیلی هم بد نیست، امّا نتیجه اصلی، زمانی معلوم شد که به مهمانی رسیدم، از موهای فر شده و موّاجم چیزی باقی نمانده بود و تنها یک شلختگی و بی نظمی غیر منتظره، به ظاهرم می داد.


نکته: برای استفاده از بابلیس، حتماً باید موهایتان را خشک کنید. برای تثبیت حالت مو، در پایان کار از اسپری فیکس کننده، استفاده نمایید.

 بابلیس مخروطی

بابلیس مخروطی، مخصوص تازه کارها در شینیون مو هست. این بابلیس با سری مخروطی شکل به راحتی، موهای شما را فر میکند.

 

 بابلیس چندکاره

اتو مو بابلیس

بابلیس چندکاره، یکی از بابلیس های هیجان انگیزه که احساس میکنم، هم برای من که موی صافی دارم کاربرد داره و هم برای موهای فر. علت این موضوع، اینه که در یک شینیون، بعضی قسمت از موها نیاز به صاف شدن و قسمت های دیگه نیاز به فر دارن، که این بابلیس چندکاره میتونه خیلی مفید باشه. اگه براتون، انجام این کار خیلی نا آشنا و عجیب به نظر میاد، توصیه می کنم، فیلم های آموزشی ما درباره شینیون رو با دقت ببنید تا موضوع براتون روشن بشه.

مطالب مرتبط:  

آموزش تصویری شینیون با بابلیس

 

 

 بابلیس چندکاره با برس پلاستیکی


این مدل بابلیس هم یکی از مدل های مورد علاقه من هست، چون خیلی خوب میتونه، موهای نرم من رو شلوغ تر نشون بده، اگر دوست دارید، شیطنت ظاهرتان، بارزتر از همیشه باشه، مدل موی شلوغ را حتماً با این بابلیس چندکاره امتحان کنید. علاوه بر مدل موی شلوغ با این بابلیس، می توانید فرم پر و مصری به موهایتان بدهید.


نکته: بابلیس کوچک، موهای لخت و صاف را به حالت لوله ای و فر در می آورد و بابلیس متوسط و بزرگ، برای منظم کردن فر موهای مجعد و فر استفاده می شود.

 

 بهترین نوع بابلیس


به نظر من انتخاب بهترین نوع بابلیس، بستگی به جنس موها داره، بابلیس با بخار، بدون بخار با برس حرارتی، جزء مدل های مختلف بابلیس هستن. به نظر من، استفاده از بابلیس با بخار کمی ترسناک هست، چون ممکنه گاهی با حرارت بابلیس، گردن و یا پوست سر بسوزه. البته اگه موهای شما خشک یا مجعد هست، چاره ای جز استفاده از بابلیس بخار ندارید. بابلیس با پایه فلز و یا بدون برس پلاستیکی که در بازار هست، برای مصرف سالن هاست. بابلیس چندکاره با برس پلاستیکی برای استفاده شخصی هست. من موقع بکارگیری بابلیس از مواد حالت دهنده مو، استفاده نمی کنم، چون ممکنه که مواد حالت دهنده به بدنه بابلیس بچسبد، بنابراین از نوک مو یا ریشه مو با توجه به مدل بابلیس، شروع به پیچیدن مو می کنم. امّا شما چنان چه مجبور به استفاده از مواد هستید از بابلیس سرامیکی استفاده کنید. برای این کار کمی اسپری ملایم حالت دهنده یا ژل ملایم به موها بزنید و سپس موها را بپیچید و حلقه های مو را به حالت دلخواه درآورید.

 

 

 

اتو مو و بابلیس

 

 

 

 

 بابلیس موهای بلند


اگه موهای شما بلند هست و هنور نمی دونین که چطور با بابلیس، بهترین مدل رو انتخاب کنید. برای شما یکی از مدل های مورد علاقه ام رو انتخاب کردم که موها در این مدل، حالت موّاج داره:


اول: موها را لایه لایه سشوار کنید. بعد از اتمام براشینگ، موها را تقسیم بندی کرده و یک لایه از قسمت صدفی سر در دست بگیرید. بسته به نوع مو و مدل مورد نظرتان، نوک یا ریشه ی موها را در بابلیس گرفته و بپیچانید. کمی مکث کنید و سپس آرام بابلیس را به صورت لوله ای از داخل موها درآورید. در انتها برای تثبیت حالت مو، کمی اسپری به موهایتان بزنید. برای زیباتر کردن موهایتان، می توانید کمی از گیره های تزیینی و ... استفاده کنید.

 

 "فر جادویی" بابلیس


این مدل بابلیس برای حلقه ای کردن موهاست. موی حلقه ای نسبت به موی موّاج نیاز به فر خوردگی بیشتری دارد. برای همین، نیاز به ترفندهای بیشتری دارید:


برای این کار، ابتدا موها را با کش بسته و لایه لایه موها را دور بابلیس بپیچید. بابلیس را نزدیک ریشه گرفته، دسته متحرک بابلیس را باز کنید و موها را دور لوله بابلیس پیچیده و سپس دسته را ببندید. دقت کنید، سعی کنید زمان نگهداری موها در بابلیس را دقیق تر معلوم کنید تا موهایی که از دستگاه بابلیس بیرون می آید، شل و وارفته نباشد. بعد از حالت گرفتن موها بابلیس را آرام و به صورت مستقیم از موها بیرون بکشید با سنجاق کوچک یا سنجاق مویی فرها را ثابت کنید. به همین ترتیب تمامی موها را حالت دهید و در انتها از فیکساتور استفاده کنید.

 

 رعایت نکات مهم در مورد استفاده از بابلیس

  • اگر می خواهید، اندازه فرها یکسان باشد، فشار دست و زمان نگهداری موها در دستگاه را تغییر ندهید.
  • برای اینکه موها بی حالت نشود یا حالت شکستگی به خود نگیرد؛ مواظب باشید، حین پیچیدن مو، آن را بیش از حد نکشید. موهای رنگ شده و موهای نرم، حین پیچیدن نیاز به کشش کمتری دارند.
  • اگر میخواهید، موهایتان فر ریز داشته باشد، باید از بابلیس مخصوص فر ریز استفاده کنید و بالعکس.
  • تمامی موها، حتی تارهای نازک را در دستگاه قرار دهید تا موهایتان حالتی وز یا نامنظم به خود نگیرد.

 

 حالت دادن نوک موها به وسیله بابلیس به رو یا زیر


حالا دو گزینه برای حالت دادن به موها داریم که هرکدام طرفداران خاص خود را دارد. گزینه اول، مختص کسانی است که دوست دارند موها را به سمت زیر حالت دهند، که البته کار راحت تر را انتخاب کرده اند؛ چون موها در این مدل سریع تر حالت می گیرد. البته بد نیست بدانید که این مدل مو، دیگر این روزها طرفدار چندانی ندارد و به اصطلاح از "مد افتاده" است. مدل محبوب من، بابلیس کردن لایه به لایه مو از رو است. چون موهایم پرپشت تر از قبل می شوند و حالتی خارق العاده به خود می گیرند. خب حالا آماده اید تا چند ترفند برای حالت دادن نوک مو را به آن اضافه کنم. پس یادداشت کنید:

 برای حالت دادن به نوک موهایی که به صورت لایه لایه کوپ شده است، پس از سشوار کشیدن موها را تقسیم بندی کرده و از رو به پایین بکشید و به صورت لغزان میله را باز کنید.

 سپس موها را زیر دسته متحرک گذاشته و ببندید. لایه های نازکی از مو را گرفته و بابلیس را رو گذاشته و با یک پیچ ملایم، کمی مکث کرده و سپس از داخل بابلیس، موها را بیرون بکشید و به حالت دلخواه درآورید.

 برای لخت و صاف کردن موها، اول آنها را تقسیم بندی کنید.

 بابلیس را نزدیک ریشه گرفته و تا نوک موها بکشید، سپس نوک موها را به زیر یا به رو حالت دهید.

 

 قیمت بابلیس

قیمت انواع بابلیس

از اونجایی که بابلیس ها مدل های مختلفی دارند، بنابراین دارای قیمت های متنوعی هم هستن. قیمت یک بابلیس ارزان از 150هزار تومان شروع میشه و تا 700 هزار تومان، ادامه داره.

 

 

 

برس حرارتی مو

 

 

 

 اتو کشیدن مو

خب درسته که من موهای نرم و صافی دارم، امّا دوست داشتم، کسانیکه موهای فر یا مجعدی دارند، مانند من به مدل موی دلخواهشان دست یابند، برای همین تحقیقاتم رو درباره حالت دهی به موها در کتاب "آرایشگر زنانه مو" ادامه دادم. این بخش از مطالب من برای مو فرفری ها نوشته شده:

 صاف کردن سریع موهای فر با اتو مو 

اگر زمان کمی دارید و میخواهید هرچه سریع تر، موهای فر خود را از ژولیدگی نجات دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

اول موها را شامپو کنید و از نرم کننده استفاده نمایید. با حوله آب موها را گرفته و مقداری سرم مو به آن بزنید. سپس با استفاده از سشوار 90% آب موها را بگیرید. از پشت سر موها را تقسیم بندی کرده و لایه لایه، اتوکشی کنید. مواظب باشید موها کشیده نشود. اتوی برقی را روی موها از بالا به پایین سُر داده و بدون توقف به کار خود ادامه دهید. برای هر لایه مو، 2 الی 3 بار اتوکشی انجام دهید. برای محافظت از دستتان از شانه نسوز استفاده کنید. بدین ترتیب، همه موهایتان را در کوتاه ترین زمان ممکن، صاف کرده اید.

 انواع اتو مو

-اتو موی سرامیکی چندکاره برای استفاده شخصی و اتوهای چندکاره سرامیکی حرفه ای، برای سالن های مراقبت و زیبایی می باشد. همچنین اتو موی سرامیکی گرد و تخت دوکاره برای سالن ها و اتو موی معمولی در سایزهای مختلف برای استفاده سالن و شخصی طراحی شده است.

اتو مو، دارای مدل و سایزهای مختلف است و صفحات اتو می تواند معمولی یا سرامیکی باشد.
درجه حرارت اتو مو روی آن تعبیه شدهاست، روی بعضی از اتو موها اشکال مختلفی ترسیم شده  که برای کارهای تزیینی از این دکمه ها استفاده می شود. حالا نوبت به کاربرد هر اتو مو می رسد:
-اتوی تخت بدون شانه، برای بوکل کاغذی موها است.
- اتوی گرد برای فرم دادن ساقه مو، مخصوصاً نوک موها بکار می رود. دو طرف صفحه اتو موی گرد، انحنا داشته و کمک می کند که موها به راحتی فرم بگیرد.
- اتوی تخت شانه دار برای لخت و ابریشمی کردن موها بعد از براشینگ استفاده می شود.
اتو موی بخار، معمولاً برای موهای آسیب دیده، خشک و زبر مناسب است. اتو موی بخار، دارای مخزن آب است که بخار از روی صفحات سرامیکی آن خارج می شود.
اتوهای متوسط تخت سرامیکی، برای بوکل های مرتب و محکم بکار می روند.


نکته: انواع اتو موی بزرگ برای صاف کردن موهای بلند است و اتو موهای نازک یا اتوهای تخت سرامیکی برای سیخ سیخ کردن موهای کوتاه، مناسب ترند.

 

 آموزش فر کردن مو با اتو

اتو موی نازک برای فر دادن و پیچاندن مو، بکار می روند. روش انجام این فر مو به صورت زیر است:

لایه نازکی از موها را جدا کرده و کمی اسپری بزنید. موها را از نوک اتو مو، مانند بابلیس لای اتو گذاشته و دو لبه اتو را ببندید، سپس اتو را به دور خودش بپیچید. کمی منتظر بمانید و سپس موها را از دستگاه جدا نمایید.

 

 ویو کردن مو با اتو

اتوهای مدل ویو، دارای ویو درشت و ریز بوده و به صورت پرس مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از ویو کافیست، لایه ای از مو را داخل دستگاه گذاشته و مکث کنید. اتو موی پرس با اشکال پروانه ای ، قلبی ، گل و ... در بازار موجود است.

 

 یک مدل شینیون موی فانتزی

این مدل مو که در حقیقت، مدلی بینابین براشینگ و شینیون است، یکی از مدلهای مورد علاقه من به حساب میاد، چون بدون اینکه نیاز به مهارت و تخصص، آرایشگری داشته باشم، می تونم اون رو به بهترین شکل دربیارم. برای انجام این مدل موی فانتزی مراحل زیر را دنبال کنید:
-در مدل موی فانتزی قسمتی از موها صاف و قسمتی از آن حالت سیخ سیخ دارد که این بستگی به خود شما یا فرم صورتتان دارد که کدام قسمت ها را دوست دارید صاف نگهدارید و کدام قسمتها را فر کنید. ابتدا باید موها را سشوار کنید، سپس حالت هایی که دوست دارید تیز یا به اصطلاح سیخ سیخ شود را کمی اسپری ملایم بزنید. موها را چندین بار اتو کشیده تا نوک موها به حالت دلخواه درآید. قسمت های دیگر موها را می توانیم به حالت صاف و به داخل حالت دهیم.

 

 قیمت اتو مو ارزان

اگر به دنبال اتو موی ارزان هستید، باید بگوییم خوشبختانه، برندهای مختلفی، اتو مو با قیمت مناسب در بازار ارائه می دهند. که ارزانترین قیمت اتو مو 15000 تومان است.

 

 بهترین اتو مو

اتو مو پرومکس

 اتو موی حرفه ای پرومکس یا اتو مو مکس یک برند پرطرفدار است که به عنوان بهترین برند اتو مو مشهور است. قیمت اتو مو مکس مدل 5705 دربازار 105000 تومان می باشد.

 

 اتو مو کراتین

اصولاً اتو کردن موها به دفعات موجب شکنندگی ساقه مو می شود، برند رمینگتون با طراحی اتو موی حرفه ای با خاصیت کراتین درمانی این مشکل را حل کرده است. این اتو ساخته شده از صفحات سرامیکی با پوششی کراتین، برای محافظت و تقویت مو طراحی شده است. این محصول تا 57 درصد مانع از آسیب دیدگی و شکنندگی موها می شود. قیمت اتو موی رمینگتون، 1 میلیون و 230 هزار تومان می باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سلام سایت بسیار زیبا و قشنگی دارین لطف می فرمایید اگراز سایت ما هم دیدن فرمایید و نظری جهت بهتر شدن سایت دهید
اتو مو و حالت دهنده
http://www.ladymodkala.ir/product-category/لوازم-آرایشی/اتو-مو-و-حالت-دهنده/
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: