جمعه 23 آذر 1397 - 10:59:12

اسکالپ سر چیست؟

 

 

چگونه اسکالپ سر انجام می شود؟

با اسکالپ سر آشنا شوید

 

 

 

 

 

 اسکالپ سر چیست؟

 در مقالات علمی به جای کلمه اسکالپ سر یا میکرواسکالپ معمولاً با واژه SMP  مواجه می‌شوید. در واقع SMP مخفف کلمات Sclap Micro pigentaion  است و به عمل میکروپیگمنتیشن ناحیه اسکالپ اشاره دارد. در صحبت های عامیانه کلمه اسکالپ سر را زیاد شنیده ایم؛ امّا از نظر علمی به ناحیه پوست سر اسکالپ گفته می شود. و واژه اسکالپ میکروپیگمنتیشن یا میکرو اسکالپ برای این موضوع صحیح است. افراد زیادی وجود دارند که موی سرشان کم است. در واقع این کمی مو نیست که جلب توجه می کند، بلکه پوست روشن است که باعث ایجاد ظاهر نامطلوب می شود. به این دلیل است که هنرمند میکروپیگمنتیشن می تواند با استفاده از سایه زنی روی پوست سر این ظاهر نامطلوب را تغییر دهد. در این مقاله از سایت رژلب، قرار سر نحوه کار پیگسنتر یا هنرمند میکروپیگمنتیشن را توضیح دهیم با ما همراه باشید.

 

 

 

ریزش مو

 

 

 

 

 اسکالپ سر برای چه کسانی مناسب است؟

عقیده عموم بر این است که که استتار پوست سر هم برای زنان و هم برای مردان انجام شدنی است؛ امّا متأسفانه این مطلب حقیقت ندارد. استتار بیشتر برای زنان خوب است. زیرا نتیجه‌ی دلخواه برای زنان به مدت طولانی تری نسبت به مردان باقی می ماند. مردان به علت تغییر هورمون، موی خود را از دست می دهند. یعنی اگر پیگمنتیشن انجام دهید در حالیکه کمی مو هنوز روی سرتان باشد، نتیجه میان مدت خواهد بود. در بدترین حالت ریختن مو، ممکن است ادامه پیدا کند و در نتیجه سایه پیگمنت روی سر فرد طاس دیده شود. چنین نتیجه ای هم برای فرد کم مو و هم برای پزشک فاجعه خواهد بود.

 

 سایه زنی پوست سر

سایه زنی پوست سر، تنها زمانی معنا دارد که کاشت مو انجام شده باشد.

 

 آموزش اسکالپ پوست سر

 مشتری باید قبل از پیگمنتیشن موی خود را شسته باشد.

 قبل از شروع پیگمنتیشن، کرم بی حسی را روی سر مشتری بمالید.

 خوب است که یک تست رنگ، 21 روز قبل از پیگمنتیشن انجام دهید. بنابراین می توانید ببینید که آیا رنگ درست ایجاد شده یا نه؟ در این صورت، قادر خواهید بود رنگ درست را برای اولین پیگمنتیشن استفاده کنید.

 با استفاده از یک کارتریج سه سر شیب دار یک خط ظریف روی جایی که قرار است پیگمنت شود بکشید. از آنجایی که گردش خون در فرق سر خوب است، اگر خونریزی اتفاق افتاد غافلگیر نشوید. مایع بی حسی زیادی بکار ببرید، زیرا باعث کاهش ترشح مایع لنفی می شود.

 وقتی خطوط ظریف تمام شد، از لیزر کم توان برای تسکین درد پوست استفاده کنید.

 بعد کمی ژل آلوئه ورا بمالید.

 

 انتخاب رنگ ها

مزیت این کار این است که رنگ های آن به عنوان بخشی از تجهیزات اولیه از قبل موجود است.

 

 رنگ های مورد نیاز:

سایه رنگ

دمای رنگ

قهوه ای روشن

خنثی

قهوه ای متوسط

سرد

قهوه ای تیره

سرد

رنگ پوست

خنثی

رنگ پوست

سرد

خاکستری

سرد

 
 
 
 

 عوارض میکرو اسکالپ سر

پیاده کردن استتار پوست سر، یک کار تقریباً راحت است. با این وجود باید مشتری خود را با دقت انتخاب کنید. هرگز مشتریانی که تحت شیمی درمانی هستند را قبول نکنید! این مشتریان بسیار راضی خواهند بود، امّا در بدترین حالت ممکن است به علت شیمی درمانی نتیجه کار تغییر کند. نتیجه نهایی ممکن است یک فاجعه باشد.

 

 مراقبت های بعد از میکرو اسکالپ

مراقبت های بعدی خیلی ساده است:

 درست بعد از پیگمنتیشن از لیزر کم توان استفاده کنید.

 در آرایشگاه: کمی ژل آلوئه ورا روی ناحیه پیگمنتیشن بمالید.

 در خانه: پس از چند روز مشتری باید روی سر پماد بمالد.

 

 بهترین مرکز میکرو اسکالپ کجاست؟

مرکز تخصصی ایران اسکالپ  با مدیریت خانم نرگس علیپورمدرس و پیگمنتر آرتیست  با تجربه و آگاه از اصول زیبایـــــــی شناختـــی و طراحــی چهــره، با استفاده از جدیدترین و استانداردترین دستــگاه ها  به همراه وسایل یکبار مصرف استریل و با رعایت اصول بهداشتی سعی نموده تا مراجعین از بهترین خدمات در اسکالپ سر بهره مند شوند. 

 

تلفن آکادمی ایران اسکالپ سعادت آباد

09122268648

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: