چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 21:35:55

چگونه بی خطر چشمانمان را آرایش کنیم

نگهداری و استفاده نا مناسب از مواد آرایشی چشم می تواند باعث ورود میکروب ها آسیب چشم شود. با استفاده بهداشتی و مناسب از آنها می توان خطر عفونت یا ورود میکروب ها به چشم را کاهش داد.

 

روش 1:

توصیه هایی جهت استفاده بی خطر

1.      قبل از آرایش دستان خود را بشویید. دستان شما منبع بالقوه ای برای انتقال میکروب ها به چشمان شما هستند.

·         یادتان باشد که انگشتان شما نیز می توانند حامل باکتری باشند. اگر از انگشتان برای استفاده از لوازم آرایش چشم استفاده می کنید اول باید آنها را خوب بشویید.

2.      اگر قصد آرایش در آرایشگاه را دارید حتما از اپلیکاتورهای یک بار مصرف استفاده کنید.

 

3.      درحال حرکت آرایش نکنید. مثلاً هنگام رانندگی آرایش نکنید، زیرا باعث جراحت های چشمی همچون خراش قرنیه می شود. همچنین آرایش چشم هنگام حرکت ریسک سوراخ کردن چشم با اپلیکاتور را افزایش می یابد.

 

4.      آرایشی را برای چشمان خود انتخاب کنید که برای حساسیت ها و نوع پوست شما مناسب باشد. انتخاب آرایش چشم مناسب با نیازهایتان بسیار مهم است. از استفاده از محصولات آرایشی خاصی فقط به این دلیل که دوستتان آن را معرفی کرده، یا بازیگر مورد علاقه تان از آن استفاده می کند بپرهیزید.

 

·         اگر پوست حساسی دارید توصیه می شود از مواد آرایشی که روی لیبل شان "ضد آلرژی"، "بدون عطر" یا "مخصوص پوست های حساس" نوشته شده است استفاده کنید.

·         توصیه اکید می شود که از محصولاتی که بعنوان لوازم آرایشی چند منظوره یاد می شود بپرهیزید. منظور از این نوع لوازم آرایش، لوازمی است مانند رنگ های آرایشی که بعنوان روژ لب، روژ گونه و سایه استفاده می شوند. با استفاده از این مواد باکتری ها از قسمت دهان و ناحیه بینی به چشمانتان منتقل می شود.

5.      کاملاً آگاه باشید که چه استفاده می کنید. همه لوازم آرایش چشمی یکسان نیستند. هرچه مواد تشکیل دهنده آن ها نا شناخته تر باشند. بیشتر باید مراقب استفاده از آنها باشید. از لوازم آرایشی استفاده کنید که غیر سمی بوده و درصورت استفاده طولانی مدت بی ضرر باشند. 

·         درمورد لوازم آرایش "طبیعی" یا "بدون مواد نگهدارنده" مراقب باشید. بدون مواد نگهدارنده، باکتری ها به سرعت رشد می کنند. این گونه مواد آرایشی باید در جای سرد مانند یخچال نگهداری شده و باید سریع مصرف شوند.

 

روش 2:

مراقبت های مناسب برای آرایش چشمها

1.      مراقب لوازم آرایشتان باشید. نگهداری نا مناسب از لوازم آرایش چشم، باعث نفوذ باکتری و قارچ به چشم می شوند. اگر لوازم آرایش را با دیگران استفاده کنید، ممکن است ویروس و عفونت به اشخاص مختلف منتقل شود.

·         تمام قلم موها و اپلیکاتورها را مرتب و تمیز نگاه دارید.

·         لوازم آرایشی را که 3 تا 6 ماه است استفاده نشده اند، دور بیندازید.

·         درب قوطی های لوازم آرایشتان را محکم ببندید.

·         نوک مدادهای چشم را تیز کنید تا باعث خراش و آسیب چشمتان نشوند.

 

2.      لوازم آرایش چشمتان را برای جلوگیری از فساد در پلاستیک نگه دارید. لوازمتان را در جای خشک، خنک و تاریک نگهداری کنید. آن ها را از سرما یا گرمای زیاد حفظ کنید و آن ها را در جاهای مرطوب نگذارید.

 

 

3.      به طور مرتب قلم موها و اسفنج ها را عوض کنید. این وسایل را هر 3-2 ماه عوض کنید.

 

4.      از استفاده مشترک لوازم آرایشتان با دیگران بپرهیزید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: