یکشنبه 25 آذر 1397 - 12:21:46

چگونه موهای آسیب دیده خود را احیا کنیم؟

 

با روش کراتینه برای احیای مو آشنا شوید

تجربه صافی مو با کراتین

 

 

بسیاری از مواقع موهای ما بخاطر رنگ کردن بیش از حد یا دکلره، از حالت نرم به حالت زبر، مجعد یا وز در می‎آید. البته این امکان نیز وجود دارد که جنس و ساختار موها، در حالت طبیعی فر یا وز باشد. حال به نظر شما کدام روش، می‎تواند موهای ما  را نرم کرده و از شکنندگی و آسیب‌پذیری رها کند؟ امروز قرار است درباره چگونگی احیای موهای آسیب دیده با شما سخن بگوییم. با رژلب همراه باشید.

 

  بهترین مارک کراتینه چیست؟   

کراتینه برزیلی با محصولات BRAZILIAN BLOWOUT                                                                                                                                                                                    

 اگر می‌خواهید، موهایی سرحال و ابریشمی یا موهای فر قابل کنترل داشته باشید، فقط لازم است که یک اصطلاح را به خوبی بشناسید: کراتین"جِز بارالت" (Jez Barnett)، بنیانگذار KeraStraight می‌گوید: «کراتین پروتئین اصلی مو، پوست و ناخن است.» 91 درصد از ساختار مو از کراتین تشکیل شده است. کراتین، شامل 16 اسید آمینه‌ی متفاوت است که مهم‌ترین آنها سستیون است. علت اهمیت سستیون به این خاطر است که پل‌های گوگرد در مو ایجاد می‌کند که باعث تقویت ریشه و بافت موها می‎شود.  اگر سطح کراتین طبیعی بدن شما کم باشد، موهایتان خشک، فریز شده، زبر و آسیب دیده به نظر می‌رسد. بنابراین لازم است، برای برگرداندن سلامتی موها از روش‎های درمانی جدید استفاده کنید تا موهای خود را احیا کنید.

                                                                                                                                                                                                                                

 کراتینه مو چیست؟

در روش کراتینه، پوششی روی مو ایجاد می‌‏شود تا صافی و درخشش ایجاد کند. روش کراتینه بر خلاف نامی که دارد، کاملاً متکی به عنصر کراتین نیست. بارالت می‌گوید: «مو نمی‌تواند، بیش از حدود یک درصد از کراتین اضافی در روش احیای کراتینه را بدون از دست دادن تعادل رطوبت - پروتئین بپذیرد. این تعادل برای مو ضروری است تا بتواند قدرت، انعطاف پذیری و درخشانی خود را حفظ کند.» از این رو اکثر روش‌های احیاء با کراتین از دیگر منابع پروتئین از جمله ذرت، سبزی، سویا و گندم برای ترمیم موها استفاده می‌کنند. روش ‎های پیشین کراتینه یا صافی مو، حاوی فرمالدئید یا اتیلن گلیکول بودند، اکنون این روش‌ها به دلیل نگرانی‌های بهداشتی و ایمنی ممنوع شده‌اند. در دوره کنونی، فرمول‌های مدرن کراتینه حاوی ترکیباتی مانند: گلوکسیلیک اسید و کاربوسیستین هستند که باعث تقویت، ترمیم، صافی و درخشانی مو می‌شود. افراد اغلب کراتینه مو را صرفاً با صاف کردن مو پیوند می‌دهند. این درست است که کراتینه مو برای صافی موهای فر و موجدار بکار می‎رود؛ امّا این تنها کارایی آن نیست، کراتینه در روش‌های جدید به منظور احیا و تقویت مو نیز استفاده می‌شود.

"جز بارالت" می‌گوید:«کاندیداهای ایده‌آل برای کراتینه مو افرادی هستند که موهای فرفری، موجدار، زبر و ناسالم دارند. اساساً هرکس که از حرکت طبیعی موهایش لذت نمی‌برد، می‌تواند موهای خود را کراتینه کند؛ مشتریانی که موهایشان را خیلی ضخیم می‌بینند یا کسانی‎که درست کردن موهایشان هنگام بیرون رفتن یا مهمانی بسیار طول می‌کشد. جایزه‌ی بزرگ پس از احیای کراتینه این است که موهایشان را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌توانند حالت دهند.»

 

 مراحل کراتینه مو در یک سالن زیبایی به چه صورت است؟

هر سالن زیبایی، محصولات و روش‌های مختلفی برای کراتینه مو دارد؛ به همین علت لازم است، پیش از رزرو وقت، درباره‌ی محصول مورد استفاده‎ی سالن زیبایی مورد نظرتان به همراه روشی که برای کراتینه انتخاب می‌کنند، تحقیقات کاملی کسب کنید. 

مراحل احیای مو با کراتین اغلب با استفاده از یک شامپوی شفاف برای آماده کردن مو شروع می‌شود. مراحل بعدی به ترتیب زیر است:

  ابتدا مو‌ها 2 بار با شامپو شسته می‌شود؛ بعد از تمیز شدن مو با توجه به بلندی و نوع ساختار آن، مقداری از کراتینه بزریلی برند BRAZILIAN BLOWOUT اعمال می‌شود.

 کراتینه برزیلی برند BRAZILIAN BLOWOUT با استفاده از تکنولوژی‌های پیوند، در حقیقت با ایجاد یک لایه‌ی محافظ پروتئین در اطراف دسته‌ی مو، حالت زبری و موجدار مو را بهبود می‌بخشد.

 سپس با استفاده از یک شانه دندانه نازک، کراتین به کل مو پخش می‌شود. بعد تمام موها در بالای سر جمع شده، کلاه مخصوص گذاشته می‌شود و 20 دقیقه صبر کرده تا کراتین کاملاً جذب شود.

 سپس باد سشوار ولرم روی موها گرفته می‌شود تا کراتین جذب مو شود و بعد با حرارت ١٥٠ درجه سانتیگراد، هر قسمت مو را ٢ بار اتو کشی می‌کنند.

 موارد کراتینه باید به مدت سه روز روی مو بماند و سپس با شامپو شسته شود.


"لورن رز" (Lorraine Rose)، آرایشگر مو و مؤسس K Fusion می‌گوید: « اتو موهای مسطح به موها با دسته‌بندی در بخش‌های کوچکی اعمال می‌شود تا کوتیکول‌ها را بسته و کراتین را به مو بچسباند.» کراتین باید 48 الی 72 ساعت بعد از اتمام کار روی مو‌ها باقی بماند؛ در روز‌های دوم و سوم نیز عمل صاف کردن تکرار می‌شود و در پایان روز سوم موها با یک شامپوی بدون سولفات شسته می‌شود.


نتیجه پس از احیای مو با کراتین موهایی براق، درخشان و سبک وزن است که تقریباً تا 5 ماه باقی می‌ماند. کراتینه مو با استفاده از مواد BLOWOUT دارای عملکرد درمانی 100% روی مو است که می‌تواند برای انواع موهای موجی، آسیب دیده یا ضعیف و شکننده اعمال شود. نمونه‌هایی از موهای مشتریانی که برای کراتینه کردن موهایشان از محصولات BLOWOUT استفاده شده است را در تصویر زیر می‌توانید ببینید.

 

 

 

نمونه کراتینه شبنم حضرتی

 

 

 

 مراقبت‎های پس از کراتینه مو

پس از کراتینه، موها باید به مدت سه روز کاملاً دست نخورده باقی بماند. هیچ شستشویی نباید انجام شود، سعی کنید که هیچ گیره‌ای به موها نزنید. حتی بهتر است موهایتان را پشت گوش خود نزنید! پس از 3 روز شما می‌توانید، موهای خود را شامپو بزنید. امّا نه با هر شامپویی!
"لیزا وایتمن"، آرایشگر و متخصص روش‌های احیای مو با کراتین از انگلستان می‌گوید: «از شامپوهای حاوی سولفات و کلرید سدیم اجتناب کنید؛ چرا که در واقع کراتین توسط سولفات‌ها در شامپو کاملاً به سرعت تجزیه می‌شود.»

برای مراقبت هرچه بهتر پس از کراتینه با محصولات BRAZILIAN BLOWOUT، به مشتری شامپو و آبرسان مخصوص موهای کراتینه شده ارائه می‌شود که بهترین گزینه برای مراقبت از موهای کراتینه شده هستند.

 

 عوارض کراتینه مو چیست؟

اگر احیای مو با کراتین به درستی انجام شود، نباید روی مو تأثیر منفی داشته باشد. با گذشت زمان، کراتین شکسته خواهد شد و مو به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. درباره موهای رنگ شده که به طور منظم احیای کراتین را تجدید می‌کنند، "لیزا" نظری خاص دارد، وی می‌گوید: «مو می‌تواند پس از اثرات اتو کردن، کمی رنگ خود را از دست بدهد.» جز این مورد، کراتینه مو هیچ عوارضی برای موها نداشته و برخلاف شایعات پخش شده در رسانه‌های اجتماعی و محافل غیر تخصصی هیچ جنبه‌ی منفی یا عوارضی ندارد. اگر به دنبال موهای فوق العاده براق و نرم هستید و دوست دارید از شر صاف کننده‌هایی مانند: اتو مو و سشوار خلاص شوید، احیای مو با کراتینه برزیلی BRAZILIAN BLOWOUT راه چاره شماست. شما با خیالی راحت می‌توانید با کراتینه از موهای سالم، براق، صاف و قوی‌تان لذت ببرید.

بهرحال چگونگی احیاء موهای آسیب دیده، نیاز به تحقیق و بررسی زیادی دارد که خوشبختانه به مدد فضای ارتباطی جدید، می‌توان با آخرین متدها، مانند کراتینه برزیلی که درباره اش برایتان گفتیم، به راحتی آشنا شد. 


 

این مقاله توسط شبنم حضرتی 

کارشناس مو، ترجمه و تدوین شده است 

 

 

 @

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

ممنون از مطلب خوب تون. من واقعا از مواد کراتین خانم شبنم حضرتی راضی بودم البته دو مرحله پیش شون کار انجام دادم.موهام خیلی سوخته و آسیب دیده بود.
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: