شنبه 29 فروردین 1394 - 21:33:18

چطور می توان در زمستان آرایش روز را به آرایش شب تبدیل کرد؟

آیا وقت کافی برای بازگشت به خانه و دوباره آرایش کردن را ندارید؟ مشکلی نیست، این مقاله را بخوانید و یاد بگیرید که چگونه تنها در چند مرحله می توانید ظاهرتان را تغییر دهید.

مراحل کار:

1.یک کیف لوازم آرایشی با سایز مناسب بخرید. شما نیاز دارید که حداقل 6 وسیله را در کیف خود جای دهید، پس مطمئن شوید که کیفتان جای کافی برای لوازم مورد نیاز شما دارد.

 

2.روزتان را با کمترین حد آرایش شروع کنید. در طول روز نیازی نیست که آرایش خیلی زیادی داشته باشید. طی روز معمولا آرایش به دلایل عرق کردن، شرایط آب و هوا و... کثیف و کدر می شود. اگر آرایش غلیظ داشته باشید دیگر نمی توان روی آن را آرایش کرد و شکل خوبی به خود نمی گیرد.

·         صورتتان را مرطوب کنید. در روزهای زمستانی پوست شما زود تر خشک می شود، بنابراین با مقدار قابل توجهی مرطوب کننده، صورت و گردن خود را مرطوب نگه دارید.

 

·         یک کرم را به عنوان آستر به صورتتان بزنید. این امر بسیار مهم است. این لایه نه تنها پوست شما را صاف نشان می دهد بلکه صورتتان را برای آرایش آماده می کند.

 

·         کرم زیرساز بزنید. از یک زیرساز بدون روغن با رنگ روشن تا متوسط استفاده کنید. با اسفنج، یا یک قلم مو یا انگشتتان آن را به صورتتان بزنید.

 

·         صورتتان را کاملا بپوشانید. تمام تیرگی ها و لکه هایی را که نمی خواهید دیده شوند با کرم بپوشانید.

                    

·         از یک کرم رژگونه استفاده کنید. در این مرحله اصلا رژگونه پودری استفاده نکنید. کرم رژگونه طبیعی تر بوده و بهتر با پوست ترکیب می شود. همچنین پوست براق تر و شاداب تر به نظر می رسد. در ماه های سرد زمستانی شما می خواهید که پوستتان با طراوت تر باشد، کرم رژگونه این کار را برای شما انجام می دهد. از نوک انگشتانتان استفاده کرده و رژگونه سرخ یا هلویی را روی برآمدگی گونه تان بمالید.

 

·         چشم ها را برجسته کنید. اول از یک آستر برای چشمتان استفاده کنید. سپس سایه بژ یا هر رنگ خنثی ای را روی کل پلک بمالید. یک رنگ تیره تر برداشته و تا جایی که حدقه چشم است را سایه بزنید. این کار به چشم شما عمق می دهد.

 

·         ابروهایتان را بکشید. ابروهایتان دوباره آرایش نخواهند شد، پس دقت کنید که آن هارا زیبا و پر کشیده باشید. از مداد یا سایه ابرو برای فرم دادن به ابروها استفاده کنید.

·         مژه هایتان را فر کنید و فقط یک لایه ریمل بزنید. شما نمی خواهید که مژه هایتان پر از ریمل باشد زیرا وقتی دوباره می خواهید آرایش کنید باید یک لایه دیگر ریمل بزنید.

·         مقدار زیادی وازلین، بالم لب مرطوب کننده یا کره به لب هایتان بزنید. در ماه های زمستانی لب های شما پوسته پوسته و خشک می شوند بنابراین این مرحله خیلی مهم است. وقتی می خواهید دوباره آرایش کنید لب هایتان باید نرم باشند.

 

3.برای شب آماده شوید. ساعاتی گذشته و شما می خواهید بدون پاک کردن آرایش قبلی تان کمی دیگر آرایش کنید.

·         روی کرم زیرساز صورتتان دست بکشید. اگر کرم تان در طول کمی پاک شده، به اندازه یک نخود از کرم زیرساز برداشته و روی پشت دست بمالید و ذره ذره با نوک انگشتان آن را روی صورت پخش کنید. با مالیدن دوباره کرم، شما با موادی کم، آرایشتان را غلیظ تر کرده اید.

 

·         کمی پنکیک بزنید. یک پنکیک فشرده کوچک را برداشته و از آن روی قسمت T صورتتان بمالید. شما می خواهید صورتتان را کمی مات کنید تا کرم زیرساز بهتر روی صورت بماند. از زدن پنکیک روی استخوان گونه تان اجتناب کنید.

 

 

·         کمی دیگر از کرم رژگونه تان را در بالای استخوان گونه بزنید.

 

·         در بالای سایه کمرنگی که قبلا زده اید، کمی پودر براق و اکلیلی بزنید. در زدن آن افراط نکنید و فقط آن را روی قسمت میانی پلک بزنید.

·         از همان سایه تیره که قبلا استفاده کرده بودید برداشته و روی خط حدقه چشم بزنید. همانطور که روی خط کاسه چشم می زنید کم کم به قسمت های داخلی هم رفته و یک سوم بیرونی چشم را سایه بزنید.

 

·         خط چشم بکشید. به خاطر اینکه قبلا خط چشم نکشیده بودید، حالا می توانید با یک قلم مو، خط چشمی پهن بکشید. انتهای خط چشم را به سمت بالا و بیرون کشیده و با یک قلم مو با سر کوچک، رنگ مشکی آن را به سمت بالا محو کنید. سپس دوباره خط چشم را برداشته و روی خط مژه را بکشید.

 

·         چند لایه دیگر ریمل بزنید.

 

·         به دلیل استفاده چرب کننده لب در طول روز حالا لب های شما برای رژلب آماده هستند. از یک رژلب صورتی روشن یا هلویی استفاده کنید. برای برجسته تر کردن چشم ها، رنگ رژلبتان باید کمرنگ باشد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: