شنبه 05 اردیبهشت 1394 - 00:10:50

ماسک صورت با استفاده از تخم مرغ

سفیده تخم مرغ در پاکیزه سازی,پوست ریزی و سفت کردن پوست و زرده ان در مرطوب سازی,تغذیه و ارمش بخشیدن به پوست بسیار موثر میباشند.

تعدادی توصیه مفید:

قبل از قرار دادن ماسک صورت و گردن خود را با اب بشوییدو تمام مواد ارایشی زیبا کننده,کرم ها ,لوسیون ها و بطور خلاصه هر گونه ارایشی را از صورا خود پاک کنید.در صورت نیاز از صابونی که زبر و سوزش اور نباشد استفاده کنیدو هنگامی که ماسک بر روی صورتتان نشست صورت خود را نوازش دهید و یا حتی بهتر است که برای تمیز کردن و بازکردن منافذ پوستتاان دوش اب گرم و یا حمام بخار بگیرید.

هنگام قرار دادن ماسک بر روی صورتتان زمانی را برای دراز کشیدن قرار دهید و در زیر سر و گردنتان حوله ای قرار دهید و دو تکه خیار یا دو عدد چای کیسه ای استفاده شده و سردو یا دو تکه پنبه اغشته شده به گلاب یا گلاب‌ اسطوخودوس‌ بر روی چشمانتان قراردهید. 

مواد لازم برای ساخت ماسک تخم مرغ :

یک عدد تخم مرغ و چند قطره اب لیمو(اختیاری)

سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کرده و در کاسه های جداگانه ای قرار دهیدو اگر پوست چربی دارید چند قطره اب لیمو به سفیده تخم مرغ اضافه کنید .

سفیده تخم مرغ را بطور مساوی و به کمک نوک انگشتانتان,کفگیر ویا یک تکه پنبه  بر روی صورت و گردنتان که از قبل شسته شده است قرار دهید.

بمدت 20-25 دقیقه ریلکس دراز بکشید تا ماسک بر روی صورتتان سفت شود ,سپس سفیده تخم مرغ را از روی پوستتان پاک کنید و صورتتان را با اب سرد بشویید و اگر لازم است این بار زرده تخم مرغ را بهمان روش بر روی صورتتان قرار دهید اجازه دهید ماسک بمدت 20-25 دقیقه برروی صورتتان باقی بماندو سپس با پارچه ای نرم و گرم و پس از ان با اب گرم بشویید و درپاین اب سرد بر روی پوستتان بپاشید و از مرطوب کننده استفاده کنید .

ماسک صورت مخصوص انواع پوست

مواد لازم: 

1 عدد تخم مرغ

یک قاشق سوپخوری ماست ساده

1 قاشق سوپخوری ارد جوی دوسر

نصف قاشق سوپخوری روغن زیتون

یک جهارم قاشق سوپخوری نمک دریایی

تخم مرغ ها  را بهم بزنید و تمام مواد لازم را به ان اضافه کنید تا خمیری نرم و کرم مانند بدست اید.سپس ماسک تخم مرغ را بارامی و بطور مساوی با نوک انگشتانتان بر روی پوست و گردنتان که از قبل شسته شده است قرار دهیدو نواحی اطراف چشم و دهان را تمیز کنید.

اکنون ماسک را بر روی صورتتان قرار داده و  بمدت 15 دقیقه ارام دراز بکشیدو سپس با اب سرد بشویید و پس از ان پوست خشک شده تان را با حوله ای تمیز نوازش دهید.

 

ماسک تخم مرغ و عسل یخ زده(مخصوص پوست های خشک)

مواد لازم:

یک عدد تخم مرغ بهمراه یک قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان روغن نارگیل

سفیده تخم مرغ را بهم بزنید تا کف کند و روغن نارگیل را حرارت دهید تا ذوب شودعنگذارید داغ شود.بارامی روغن نارگیل ذوب شده را بهراه عسل به تخم مرغ کف کرده بیافزایید و انها را بارامی بهم بزنید تا خامه ای یکدست درست شود.صورت و گردن خود را بشویید و ناحیه اطراف چشم را تمیزنگه دارید .اکنون بمدت 5-10 دقیقه ماسک را برروی صورتتان قرار دهید و در این مدت ریلکس دراز بکشید و پس از ان صورت خود را با پارچه ای گرم و مرطوب و اب گرم بشویید پس از اینکار اب سرد بر روی پوستتان بپاشیدو ان را با حوله ای نرم نوازش دهید و در نهایت از  مرطوب کننده استفاده کنید.

 

ماسک جوی دوسر بهراه تخم مرغ(مخصوص انواع پوست):

مواد لازم:

یک عدد تخم مرغ,1 قاشق غذاخوری جوی دوسر و 1 قاشق سوپخوری روغن زیتون خالص

تخم مرغ را بهم زده و با جوی دوسر و روغن زیتون ترکیب کنید تا خمیری حامه ای مانند بدست اید که بدون ریخته شدن از روی صورت انرا استفاده کند.

خمیر را بارامی و بطور مساوی بکمک قلم مخصوص ماسک  یا کفگیر برروی گردن و صورت از پیش شسته شده خود قرار دهید ونواحی اطراف چشم را تمیز نگهدارید.

اکنون بمدت 15 دقیقه ریلکس دراز بکشیدو سپس صورتتان را بترتیب با اب سرد و گرم بشویید  و در مرحله اخر اب سرد بر روی پوستتان پاشیده و صورتتان را با حوله ای تمیز نوازش دهید پس از انجام تمام این کارها بصورتتان مرطوب کننده بزنید.

 

ماسک عسل و تخم مرغ (مخصوص پوستهای خشک)

مواد لازم:

یک عدد تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری عسل

نصف قاشق چابیخوری روغن زیتون خالص

ا قاشق چایخوری گلاب

عسل را گرم کنید تا بصورت مایع دراید(زیاد گرم نشود}و برای اینکار میتوانید لز کاسه ی فلزی و یا شیشه ای کوچک که در اب داغ قرار داده شده است استفاده کنید سپس تخم مرغ را بهم بزنید و با عسل مایع,روغن زیتون و گلاب  مخلوطکرده تا خمیری خامه ای مانند و نرم درست شود.

خمیر را ارام و بطور مساوی به کمک قلم مخصوص ماسک صورت و کفگیربر روی صورت و گردنتان-که از پیش شسته و تمیز شده است_پخش کنیدو نواحی اطراف چشم را تمیز نگه دارید.

اکنون بمدت 15 دقیقه ماسک را روی صورتتان قرار داده و در این مدت ریلکس دراز بکشیدو پس از گذشت این مدت به تناوب صورتتان را با ابسرد و گرم بشویید و اینکار را با پاشیدن اب سرد برپوی پوستتان خاتمه دهید و سپس کرم مرطوب کننده به پوستتان بمالید.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: