چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 - 23:17:05

چگونه یک پکیج آرایشی درست کنیم

1.جایی را پیدا کنید که بتوانید تمتمی لوازم آرایشی مورد استفاده تان را پهن کنید. این کار، یک کار عجله ای نیست. صبور باشید.

2.تمامی محصولات آرایشی و محافظ های پوستی خود را بچینید و در میان آنها بروید. این ها رایج ترین قسمت ها در پکیج آرایشی هستند.

·         کرم پودر رنگ پوست را تغییر میدهد و صفحه ی نرمی را برای بکار بردن دیگر محصولات فراهم میکند.

·         رژ گونه به چهره ی شما بعد می دهد و شما میتوانید ظاهری جوان تر ویا حتی برنزه به خود ببخشید.

·         محو کننده برای پوشاندن آسیب ها و جراحت ها و تورم های پوستی و دیگرنشانه ها در روی پوست استفاده می شود.

            کانسیلر عیب و ایرادا های احتمالی پوست شما می پوشاند و پوست صافی به شما هدیه می دهد. سایه های آرایشی برای هر رنگ پوستی در دسترس هستند.

 رنگ های خنثی و حتی اغراق آمیز را نیز میتوانید به پکیج روزانه خود بیفزایید.          

دیگر رنگ های نمایشی و مهیج می توانند به مجموعه ی خاص مناسبتی خودتان افزوده شوند.

·         خط چشم برای لبه های پلک ونزدیک چشم تان و همچنین خط زیر چشم استفاده می شود.

·         پنکک نیز می تواند روی کرم پودر شما قرار گیرد و از پاک شدن سریع و تحلیل رفتن آن جلوگیری کند.

·         در جستجوی یک رژ لب خوش رنگ یا یک برق لب برای پکیج خود باشید. سعی کنید چیزی پیدا کنید که هماهنگی لازم را با دیگر محصولاتی که روزانه می خواهید استفاده کنید را داشته باشد.برای انتخاب رنگها به نکات توجه کنید.

·         یک کرم برنزه کننده را برای صورت خود در نظر بگیرید. این ایده ی فوق العاده ای برای برای تابستان است زیرا به شما ظاهری برنزه می دهد بدون آسیب های نور خوشید. این ایده ممکن است روزانه و یا فصلی ویا برای  موقعیت خاصی باشد. این بستگی به تعدد استفاده شما دارد.

             

3.هر روز هرچه را که میخواهید استفاده کنید ویا نکنید را ارزیابی کنید.هر آنچه را که وقت دارید تا به کار برید و یا آن هایی را که برای مناسبت های خاص به کار می برید را در نظر بگیرید. آمادگی 5 یا 6 مدل را قبل از انجام داشته باشید.

·         پوشش روزانه

·         .

·         این رنگ ها رنگ های اصلی هستند که تقریبا با هر چه که بپوشید هماهنگی خواهند داشت و ست می شوند.آنها را پیش خود نگه دارید تا اینکه بخواهید  پکیج بزرگ رنگ های آن را با خود هر روز حمل کنید.

مراقبت های پوستی

          

·         این مجموعه می تواند در بر گیرنده ی کرم مرطوب کننده تان . پاک کننده ی آرایشی تان.محلول پوستتان. کرم ضد آفتاب تان. کرم ضد جوش تان و... باشد. وهمچنین میتوانید گلوله های پنبه ای و گوش پاکن را نیز به آن بیفزایید.

·         پاک کننده ی آرایشی وسیله ای ضروری می باشد هنگامی که شما در سفر می باشید ویا می خواهید ورزش کنید و یا اینکه نمیخواهید در طول روز آرایشی داشته باشید.برای صرفه جویی در اندازه میتوانید یک پکیج دستمال مرطوب پاک کننده آرایشی بخرید.

 

·         موقعیت های خاص

·         دربرگیرنده ی رنگ های مهیج و کمیاب خواهد بود که پکیج مخصوصی را تشکیل می دهد. رنگ های وحشی و غیرعادی بیشتر برای هالووین استفاده می شوند.استفاده از پودرهای اکلیل دار ویا مژه های مصنوعی و یا هر پوششی که به ندرت دارید مناسب برای مجالس رقص می باشد.

·         فصلی (انتخابی)

·         برنزه کردن پوست باعث می شود که رنگ پوستتان از فصلی به فصل دیگر متغیر باشد. افرادی که حمام آفتاب می گیرند معمولا کرم پودر و پنکیک متفاوتی در تابستان استفاده می کنند. اگر شما جزو این دسته افراد هستید میبایست به پکیج خود رنگ های تابستانی و زمستانی مناسب نیز بیفزایید.

           

4.هرآنچه را که قدیمی یا شکسته و یا باعث صدمه می شود را کنار بگذارید. اگر که قدیمی است باید از شرش خلاص شوید. لوازم آرایش قدیمی حاوی باکتری می باشد وممکن است باعث پوسته پوسته شدن پوست شود ویا به خوبی روی پوست ننشیند. در اینجا چندین راهنمایی برای مدت نگهداری هر وسیله عنوان کرده ایم:

·         سه ماه

·         ریمل

·         خط چشم مایع

·         شش ماه

·         کرم پودر چشم

·         کرم های آرایشی چشم

·         هر آنچه که مربوط به چشم است

·         سایه های چشمی

·         هرگونه کرم یا ژل برای چشم

·         پنکیک های صورت که خود دارای اسفنج و یا بورس می باشند.

·         کرم پودرها چه به صورت کرم چه پنکیک

·         یک سال

·         کرم پودرهای مایع

·         مرطوب کننده

·         محو کننده ای برای صورت به کار می رود و داخل تیوب می باشد

·         پودر رژگونه

·         پودر های سایه های چشمی

·         خط چشم های مدادی در صورتی که خشک و سخت نشده باشد

·         برنزه کننده

5.لاک و لاک پاکن را به پکیج خود بیفزایید. در غیر این صورت آن را جداگانه و در جای دیگری نگهداری کنید.

 

           

6.به ابزار آرایشی خود دقت نمایید.  آیا آنها کافی و تمیز هستند؟ و یا در کشوها و کیف تان پخش و پلا هستند؟ در این صورت به سرعت آغشته به باکتری می شوند. اسفنج های استفاده شده را دور اندازید و سعی کنید نمونه های قابل شستشو بخرید. زیرا با زدودن باکتری ها و روغن های موجود در بورس ها و اسفنج های آرایشی می توانید عمر ابزار آرایشی خود را افزایش دهید.کیف های مخصوص بورس ها در هر فروشگاه و یا لوازم آرایش فروشی موجود می باشد.کیف مخصوص باعث می شود که  بورس ها مجزا باشند. دقت کنید که انتهای بورس ها خم نشود و آنها را تمیز نگاهداری کنید. در اینجا متداول ترین ابزارها را معرفی کرده ایم:

 

           

·         بورس مخصوص کرم پودر و یا اسفنج آن

·         بورس مخصوص پنکیک

·         بورس مخصوص رژگونه

·         بورس سایه کوچک

·         بورس سایه ی بزرگ و زاویه دار

·         بورس مخصوص لب

·         بورس محو کننده

7.در هنگام نیاز ابزارات خود را تمیز کنید. خط چشم خود را با کشیدن یک پنبه ی الکلی بر روی مداد آن و تیز کردن نوک آن تمیز کنید. بورس های خود را با صابون ضدباکتری بشویید و آن را با آب بشویید تا تمیز شود. اگر بورس هایتان در هم پیچیده و بدفرم شده اند بهتر است آنها را کنار بگذارید و نوی آن را تهیه نمایید.

 

           

8.اندازه گیری کنید که کیف چه سایزی مورد نیازتان است. اگرکیف اندازه ی مطلوب را ندارید با جیب های ضروری می بایست آن را بخرید. همیشه بهتر است که کیف نسبتا بزرگ باشد تا اینکه خیلی کوچک باشد.

9. برای خرید سعی کنید که به داروخانه ی محلی ویا مراکز ارایشی و بهداشتی و فروشگاه های معتبر بروید و به دنبال کیف یا کامل کردن پکیج خود باشید.  پکیج خود را به اندازه ای تهیه کنید که کیف حاوی بورس ها نیز در آن جای گیرد.

·         ممکن است به نظر برسد که پکیج شما سنگین و پرحجم شود اما محافظ خوبی خواهد بود.

·         کیف ها در اندازه و ساختار متفاوت هستند. به دنبال چیزی باشید که برای لوازم آرایش ساخته شده چرا که ممکن است دارای جیب های داخلی و یا زیپ های در لابه لا و خارج از آن باشد برای محافظت بیشتر.

·         یک محصول خیلی خوب برای موقعیت های خاص به شما این امکان را می دهد که مشاهده کنید چه چیزی در دسترس تان هست . وقتی شما زیاد آن را مورد استفاده قرار ندهید فراموش می کنید که چه چیزهایی دارید.

·         حتی اگر شما لوازم تان را با خود حمل نمی کنید و آرایش تان را درخانه انجام می دهید می توانید از یک سبد یا کشو برای نگهداری آن استفاده کنید.

           

10.از نگهدارنده ی پلاستیکی یا قفسه های زیر سینک ظرفشویی و یا کابینت ها برای نگهداری لوازم آرایشی تان استفاده کنید. پکیج روزانه را قابل دسترس قرار دهید.

     11.سعی کنید وسیله ها را درون جعبه های مناسب خودشان قرار دهید

      12.هر آنچه را که به طور روزانه استفاده نمی کنید درون جایگاه خودش بر اساس طبقه بندی بالا قرار ددهید.

     13.برس های خود را درون محافظ هایشان قرار دهید تا سالم و محفوظ بمانند و سپس در پکیج روزانه تان بگنجانید.

           

14.خود را تحسین نمایید. گریم و ابزار گریم شما سازماندهی شد و شما می بایست روش خود را بدون استرس و بهینه برای آرایش روتین خود ادامه دهید.

نکات:

·         یک پکیج سازمان دهی شده ی خوب به صورت مجموع و کامل می باشد.

·         دربرگیرنده ی 6 بخش برای نگهداری لوازم می باشد. دارای فضای کافی بالا و پایین این 6 بخش می باشد. دقت کنید که بورس هایتان را خارج از مجموعه قرار دهید مگر هنگام سفر.

·         می توانید از کیف های کوچک برای سازمان دهی کیف های بزرگ استفاده کنید.راهکار خوبی است اگر از کیف های کوچکی که معمولا به صورت اشانتیون داده می شود برای تقسیم بندی رژ و خط چشم و.. استفاده کنید.

·         اگر شما محصولات زیادی را خریداری کرده اید و یا نمونه های آنها را دارید وبا رنگ پوست ونوع پوست شما همخوانی ندارند می توانید به یکی از دوستان یا اعضای خانواده آن را معرفی کرده و به فروش رسانید.

·         محصولات با کیفیت و متناسب با نوع پوستتان بخرید. (معمولی.چرب ویا ترکیبی) و متناسب با رنگ پوستتان (روشن.متوسط.برنزه.تیره و...)

·         مکان دیگری که می توانید قلمو های خوبی بخرید گالری های هنری می باشد. به دنبال کیفیت خوب و سایز مناسب و قلمو های طبیعی باشید.زیرا عمر طولانی تری دارند. هر قلموی جدیدی را قبل از اولین استفاده بشویید و اگر خشک به نظر رسید اندکی نرم کننده به آن بیفزاید سپس بشویید.

·         اگر از رنگ های متفاوتی هر روز استفاده می کنید رنگ ها را قبل از بیرون رفتن در کیف خود قرار دهید.

·         محصولات با کیفیت را از همان تولید کننده ی خودش بخرید_ به هیچ وجه مارک های متفاوت را باهم ترکیب نکنید. محصولات پوستی اعم از( پاک کننده ومرطوب کننده وکرم پودرو...) طوری فرمول ریزی شده اند که در کنار هم قرار گیرند. ترکیب آنها با یکدیگر باعث واکنشی شیمیایی میشود و باعث آسیب به پوستی می شود که شما قصد حفاظت آن را دارید.

·         از اصول و معیار های خود برای آرایش تان بهره گیرید. اگر شما چیز اضافی ای استفاده نمی کنید بهتر است برای آسان تر شدن اندکی پکیج تان را تقلیل دهید.

·         اگر که به فضای زیادی نیاز دارید و به ظاهر پکیج خود نیز اهمیتی نمی دهید می توانید کیفی دسته دوم تهیه کنید و یا کیفی که پدرتان قبلا ابزارش را در آن نگه می داشته است.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: