جمعه 11 اردیبهشت 1394 - 19:27:38

چگونه با نمک و شکر لایه بردار(اسکراب) بدن درست کنیم

  

همه ما به دنبال داشتن پوستی صاف و زیبا هستیم. همانطور که همه خانم ها می دانند، نمک و شکر لایه برداری که در آگهی های تبلیغاتی نشان داده می شوند بسیار گران قیمت هستند به گونه ای که فقط یک بسته 450 گرمی نمک و شکر لایه بردار 40 دلار به فروش می رسد. به همین منظور برای حفظ پول و وقت شما موثرترین و خوشمزه ترین و طبیعی ترین نمک و شکر  لایه بردار را به شما معرفی می کنیم. با این لایه بردار نه تنها پوستتان به نرمی پوست یک کودک می شود بلکه بهترین هدیه ای است که می توانید به عزیزانتان هدیه دهید.

 

1.      لایه بردار نارگیل، لیمو ترش و شکر

اولین لایه بردار خانگی ما فوق العاده است. می توانید از این لایه بردار برای داشتن پوستی عالی استفاده کنید و این بهترین هدیه ای است که می توانید به دیگران هم بدهید. برای تهیه این لایه بردار 1 قاشق غذاخوری نارگیل خرد شده، 4/1 استکان روغن نارگیل، حدود 8-6 قطره آب لیمو ترش و 1 استکان شکر سفید نیاز دارید. ابتدا روغن نارگیل را در مایکروویو گرم کرده و سپس با شکر سفید مخلوط کنید. آبلیمو و نارگیل ها را به مخلوطتان اضافه کرده و خوب هم بزنید. تا یک استکان لایه بردار داشته باشید.

2.      لایه بردار شکلات ، نارگیل و شکر

روغن نارگیل درست مثل یک لایه بردار روشن کننده عمل کرده، شکر پوست را پاک سازی می کند و شکلات عطر بی نظیری به پوست می بخشد. تهیه کردن این لایه بردار فقط 10 دقیقه طول می کشید، پس زودتر دست به کار شوید. مواد لازم: 1 استکان شکر قهوه ای، 3/1 استکان روغن بادام و 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو. همچنین بهتر است مقداری روغن نارگیل هم در این ترکیب استفاده کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا احساس کنید که غلیظ شده اند و برای داشتن پوستی صاف و شفاف، هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

3.      لایه بردار مرکبات و نمک

این لایه بردار پوست شما را خوش بو کرده و رایحه ای استوایی به پوستتان می بخشد. برای تهیه این ماسک به 1 قاشق چایخوری پرتقال، لیمو ترش، گریپ فروت یا تراشه های پوشت لیمو شیرین، یک فنجان نمک دریایی و 2/1 استکان از هر روغنی که دوست دارید نیاز دارید. همه این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر لایه بردارتان درست شود. می توانید از این لایه بردار در حمام هم استفاده کنید اما مراقب باشید که در چشمتان نرود.

4.      لایه بردار وانیل، نارگیل و شکر قهوه ای

همانطور که متوجه شده اید، روغن نارگیل یکی از مواد کلیدی و اصلی لایه بردار های پوست است. اهمیت آن به این دلیل است که روغن نارگیل علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی، پوست شما را  لایه برداری می کند. این ماسک لایه بردار آنقدر خوشمزه است که حتی می توانید از آن به عنوان دسر هم استفاده کنید. تمام چیزی که نیاز دارید 2/1 استکان شکر قهوه ای، 2/1 استکان روغن نارگیل و 2/1 قاشق چایخوری وانیل است. همه مواد را با هم مخلوط کرده و از این لایه بردار لذت ببرید.

5.      لایه بردار جو دوسر، عسل و شکر

شاید جو دو سر و عسل شما را به یاد صبحانه یک روز تعطیل بیندازند اما باید بدانید که این دو ماده معجزه آسا وقتی با هم ترکیب می شوند تبدیل به یک لایه بردار خانگی فوق العاده برای پوست شما می شوند. مواد لازم: 2/1 استکان جو دو سر و 4/1 استکان روغن بدن کودک وشکر (از هر کدام). همه مواد را مخلوط کنید تا لایه بردار دوست داشتنی تان آماده شود. آن را داخل یک پارچ ریخته و دور آن را با روبان تزیین کنید تا به دوستانتان هدیه دهید.

6.      ماسک اسطوخدوس و نمک

مواد لازم: 2/1 استکان نمک دریایی، 3/1 استکان از هر روغنی که دوست دارید (ترجیحا روغن هسته انگور)، 1 قاشق غذاخوری اسطوخدوس (خشک) و روغن اسطوخدوس به میزان لازم. ابتدا نمک و روغن  را با هم مخلوط کنید و سپس برگ ها را به آن بیفزایید و در آخر چند قطره از روغن اسطوخدوس به ترکیبتان اضافه کنید. ماسک شما آماده است.

7.      لایه بردار بدن موز و شکر

مواد به کار رفته در این ماسک، برای لایه برداری از بدن و صورت فوق العاده هستند. مواد لازم: 1 عدد موز رسیده، 3 قاشق غذاخوری شکر و 4/1 قاشق چایخوری روغن (به دلخواه). تمام مواد را با یک چنگال له کنید اما مراقب باشید که مواد زیاد هم له و نرم نشوند. اگر می خواهید این ماسک را روی صورتتان بزنید، چند تکه موز له شده را برداشته و بدون اینکه داخل چشمتان برود به آرامی روی صورتتان بمالید.

8.      لایه بردار چای سبز و شکر

چای سبز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان بوده و دارای خواص ضد باکتریایی است. مواد لازم برای تهیه این ماسک: 1 استکان شکر، 8/1 استکان روغن هسته انگور، زیتون یا هر روغنی که دوست دارید و یک کیسه چای سبز تازه.همه مواد را داخل یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید و در آخر برای رایحه ای دلپذیر، چای سبز را به آن ها اضافه کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: