پنجشنبه 23 آذر 1396 - 08:21:39

نکات جالب درباره موهای فر

راز داشتن موی فر زیبا

چگونه از موهای فر مراقبت کنیم؟

فر کردن مو

 

7 نکته برای داشتن موهای فر زیبا

    ارایشگری انتخاب کنید که با موهای فر اشنایی داشته باشد.کوتاهی مو فر مشکل میباشد وارایشگر باید از انواع مختلف موی فر اگاهی داشته باشد تا بتواند موهایتان را کوتاه کند.از دوستی که موهایش کوتاه است بخواهید تا ارایشگری را به شما پیشنهاد دهد ویا کسی را میبینید که موهای فرش بسیار خوب کوتاه شده است، نترسید و از او در باره آرایشگاه اش سوال کنید. اینترنت را سرچ کنید و تصاویر کوتاهی مو و رنگ مو ارایشگاه ها را ببینید و یا به ارایشگاه های نزدیک محل کار و یا منزلتان  که در فرکردن مو تخصص دارند سربزنید.

 

         

     با موهای فر تازه شسته شده  به سراغ ارایشگر بروید.برای آرایشگرتان بسیار مهم است تا موی شما را در پف کرده ترین و فرترین حالتش ببیند تا بداند که شما به چه مدل مویی نیاز دارید. موهایتان را صبح همان روز ویا شب قبل از آرایشگاه بشویید و اجازه دهید خشک شود.از روغن ها و یا محصولات سیلیکونی استفاده نکنید.تا میزان فر و وز واقعی مو هایتان را آرایشگر ببیند.

       

   

    قبل از انجام رنگ مو، موهایتان را بشویید.گرچه در آرایشگاه ها  ابتدا رنگ مو می زنند و بعد کوتاهی مو را انجام می دهند. اما در مورد موهای فر بسیار مهم است که در ابتدا مو را کوتاه کرده تا بتوانید به ان شکل بدهید.

 

 

   انتخاب لایه ای مناسب برای موهایتان.اگر خواهان موی فر بلندی هستید،از ارایشگرتان بخواهید تا لایه ای بلند به ان اضافه کند که مانع از سنگین شدن موهایتان در قسمت انتهایی شود.

 

 

   از رنگ ملایم استفاده کنید. موهای فر نسبت به موهای صاف شکننده تر هستند و مواد شیمیایی قلیایی در رنگ موها میتواند موهایتان را خراب و ساختار مو را به خطر انداخته و منجر به  وز شدن موهایتان شوند..اگر میخواهید موهایتان را رنگ کنید ,رنگی ملایم تر انتخاب کنید .برای مثال به جای اینکه رنگ موهایتان را از قهوه ای  تیره به بلوند نقره فام تبدیل کنید بهتر است این کار را با اضافه کردن کمی هایلایت مو اغاز کنید.

 

 

  از ارایشگر بخواهید موهایتان را خشک کند.لازم است برای ارزیابی فر بودن موهایتان انها را به وسیله  سشوار کلاهی پایه دار یا دستگاه بخار ساز خشک کنید و اجازه ندهید موهایتان را با سشوار خشک کنند.

 

 

 

مراقبت از موهای فر

   انتخاب شامپو و حالت دهنده مناسب موهای فر بسیار مستعد خشک شدن و وز شدن است و انتخاب محصولاتی که سبب اسیب به موهایتان نشود بسیار مهم است.از نرم کننده,شامپو فاقد سولفات و حالت دهنده استفاده کنید.

  از سیلیکون استفاده نکنید که مانع از رسیدن رطوبت به موی سرتان میشود.

  برخی شامپوها و حالت دهنده ها گزینه خوبی برای موهای فر هستند.

  حالت دهنده LEAVE- IN  برای موهای فر گزینه مناسبی میباشد زیرا به این نوع مو کمک میکند تا در سراسر روز نرم و مرطوب باقی بماند.

  در هر بار شستن موهایتان بیش از یک یا دو چهارم از شامپو استفاده نکنید و حالت دهنده نیز باید به اندازه کافی باشد

 

 

  همراه با شامپو از حالت دهنده استفاده کنید.شامپو چربی طبیعی سرتان را که برای موهای فر حیاتی بوده را از بین میبرد در حالیکه حالت دهنده ملایم میباشد. اما با این وجود نیز مقداری اثر پاک کنندگی دارد بنابراین سعی کنید موهایتان را بطور مرتب با حالت دهنده بشویید و فقط یکبار در هفته موهایتان را با شامپو شستشو دهید.

 

 

  مرتبه اخر که موهایتان را میشویید از اب سرد استفاده کنید. راز وز نشدن موهایتان اینست که از سردترین اب ممکن  که برایتان قابل تحمل است برای شستن موهایتان استفاده کنید.اب داغ برای hair shaft مضر است در حالیکه اب سرد سبب نزدیک شدن shaft میشود و هنگامیکه موهایتان خشک است, موهای فر را براق و درخشان جلوه میدهد. اگر ایده دوش گرفتن با اب سرد برایتان غیر قابل تحمل است بنابراین سعی کنید بجای قرار دادن کل بدنتنان زیر اب سرد ,تنها موهایتان را در سرشور بشویید و هنگامی که زیر دوش قرار دارید از کلاه استحمام برای مراقبت از فر موهایتان در برابر اب گرم استفاده کنید.

 

 

  بجای تمیز کردن موهایتان با حوله ,از یک پارچه نخی برای انجام این کار استفاده کنید. استفاده از پارچه نخی باعث میشود تا موهایتان وز نشود و بمانند حوله به موهایتان اسیب نزند و سپس سرتان را برعکس کرده و تکان دهید و اجازه دهید تا موی فرتان  فرم بگیرد. حوله های از جنس مایکرو فایبر نیز برای موهای فر مناسب میباشد و نسبت به پارچه نخی رطوبت بیشتری را میتواند جذب کند.

 

نکات مهم برای موهای فر

اگر در منطقه ای مرطوب زندگی میکنید سعی کنید محصولی ضد رطوبت و مناسب برای موهایتان استفاده کنید .

برای مرطوب کنندگی بیشتر تمام سرتان را روغن نارگیل بزنید.واستفاده از شانه های پهن و دندانه دار تمام گره های موی تان را از بین میبرد.پس از گذشت دو ساعت موهایتان را با شامپویی ملایم بشوید و شب ها به موهایتان روغن بزنید.

برعکس  بالش های از جنس پنبه و پنبه ترکیبی که موهای فر را صاف و وز میکند  بالش اطلس این کار را نمیکند بنابراین بهترین نوع بالش در صورت داشتن موهای فر همین جنس بالش است.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 27 آذر 1396 - 18:07:07
جالب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: