یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 23:59:02

با موهای بافته شده روی سرتان تاج درست کنید

این مدل مو یک مدل هلندی است و نوعی بافت برعکس محسوب می شود زیرا داخل آن رو به بیرون است. این مدل بسیار ساده است و راز آن فقط 3 چیز است: اینکه بافت موها را از یک نقطه نامحسوس شروع کرده، آن را بالا نگه دارید و سپس بافت تان را گرد کنید.

نکته اول در مورد این بافت این است که تمرین بسیار داشته باشید و به اندازه کافی به خودتان وقت بدهید که این مدل را روی موهایتان انجام دهید. ممکن است در ابتدا یا بار اولی که این مدل را انجام می دهید نتیجه کار کمی بدشکل یا نامرتب باشد و گردن و شانه هایتان بسیار خسته شوند. اما مشکلی نیست.

روش بافت تاج روی سرتان

 

علاوه بر این که شما باید وقت کافی برای این مدل بافت بگذارید، باید موهایتان را نیز کاملا آماده کنید. منظور از آماده کردن موها این است که باید موهایتان را کمی حجم بدهید. مثلا می توانید موهایتان را روز قبل فر کرده و به ریشه موها شامپو اسپری کرده و سپس آن ها را شانه کنید.

 

1.       تمام موهایتان را شانه کنید تا هیچ گره ای لا به لای موها نماند.

2.       جایی که می خواهید بافتتان روی آن قرار بگیرد را مشخص کنید. بهتر است جایی که یک تاج روی سرتان قرار می گیرد را برای بافت در نظر بگیرید. بالای آن باید در بالای سرتان باشد.

3.       بافت را از پشت گوش راست تان شروع کنید. شما می خواهید که بافت در قسمت بالای سرتان ضخیم به نظر برسد بنابراین کارتان را از پشت گوش راست و با برداشتن یک قسمت 5 سانتی متری شروع کنید.

4.       قسمتی را که جدا کرده اید به 3 دسته تقسیم کرده و بافت هلندی را شروع کنید. بافت هلندی همان بافت فرانسوی اما برعکس است یعنی به جای اینکه موها را از رو ببافید، از زیر می بافید. رشته سمت چپ را زیر قسمت میانی برده و رشته سمت راست را زیر قسمت چپ ببرید. در قسمت بعد از موهای جلوی سرتان به رشته ها اضافه کنید.

5.       بافت هلندی را ادامه دهید. یک قسمت را زیر قسمت دیگری برده و به رشته های بافتتان مو اضافه کنید.

6.       بافت تان را کم کم گرد کنید. بافت  باید روی لبه استخوان پس سری تان (جایی که سر گرد می شود)  قرار بگیرد.

7.       پس از اینکه تمام موهایتان را به بافت اضافه کردید، ادامه ی آن را می توانید به صورت معمولی بافته و انتهای آن را با یک کش پلاستیکی بی رنگ ببندید.

8.       بافت تان را از کناره ها بکشید! این کار به شما کمک می کند تا بافت ضخیم تر دیده شود.

9.       انتهای بافت تان را زیر جایی که بافت را از آنجا شروع کردید فرو برده و سنجاق بزنید تا موهایتان شبیه به یک تاج روی سرتان شوند.

10.   پس از اینکه موها را کشیدید ممکن بعضی از جاهای بافت تان از آن بیرون زده باشند، در این هنگام می توانید قسمت هایی که بیرون زده اند را با سنجاق محکم کنید تا موهای تان ظاهر آراسته تری پیدا کنند.

 

نکاتی درباره مدل دادن به موها:

·         موهایتان را خوب شانه کنید و اصلا از کنار این مرحله به آسانی نگذرید. اگر موهای شما تمیز باشند، نرم بوده و نمی توانید به درستی آن ها را ببافید.

·         اگر موهای شما به صورت لایه ای یا صاف می باشند می توانید هنگام فر کردن، سر موها را به سمت داخل حالت دهید. در این صورت دیگر از بافت بیرون نمی زنند.

·         بافت تان را از زوایای مختلف نگاه کنید تا مطمئن شوید که همه جای موها یکدست بافته شده اند.

·         تمرین کنید! بارهای اول می توانید این بافت را روی موهای دوستانتان انجام دهید. 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: