پنجشنبه 11 بهمن 1397 - 00:16:37

آموزش نحوه صحیح آرایش چشم و نکات مربوط به آن

آموزش آرایش چشم طبق جدیدترین متد روز دنیا

آرایش چشم عروس
 

همه چیز درباره آرایش چشم

 

آرایش چشم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ تا جایی که حتی می تواند کل ظاهر را تحت تاثیر خود قرار دهد. آرایش چشم طبق اصول مختلفی صورت می گیرد که حالت چشم و چهره در آن تاثیر بسیاری دارند. در ادامه این مقاله از سایت رژلب قصد داریم به آموزش نحوه صحیح آرایش چشم و نکات مربوط به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.


نحوه صحیح آرایش چشم


اگر آرایش چشم را به صحیح ترین حالت ممکن انجام دهید، موفق خواهید شد نه تنها حالت چشم را زیباتر از آن چه هست نشان دهید، بلکه عیوب را نیز برطرف خواهید کرد. برای آن که نتیجه خوبی از آرایش چشم عایدتان شود، بهتر است به پوست خود رسیدگی کنید. سعی کنید به اندازه کافی آب بنوشید و خواب کافی داشته باشید تا دچار پیری زودرس نشوید. مصرف انواع میوه و سبزیجات را نیز در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید تا پوست همیشه سالم و سرحال باشد.
برای آرایش چشم، در مرحله اول از کانسیلر استفاده می کنیم. بهتر است برای پنهان کردن پف زیر چشم، کانسیلر را به صورت دایره ای نزنید. این کار تنها سیاهی دور چشم را می پوشاند ولی هنور پف آن مشخص است. ترجیحا کانسیلر را به شکل یک مثلث که رأس آن به طرف پایین است، به زیر چشم بکشید و سپس به آرامی فید کنید.
حال که کانسیلر را در پایه آرایش چشم به کار بردید، نوبت به زدن سایه چشم می رسد. برای زدن سایه چشم بهتر است ابتدا از یک رنگ ملایم برای مشخص کردن خط اصلی سایه استفاده کنید و سپس قسمت انتهایی چشم را با یک رنگ تیره تر حالت دهید. همیشه برای قسمت ابتدایی چشم از یک سایه به رنگ ملایم و شاین استفاده کنید. می توانید رنگ های به کار رفته در بالای پلک را برای پلک پایین نیز استفاده کنید تا هارمونی زیبایی ایجاد شود.
در مرحله بعد مژه مصنوعی را بچسبانید. مژه مصنوعی بهتر است متناسب با حالت چشم مدل و از مرغوب ترین برندها انتخاب شود. مژه مصنوعی را روی مژه های اصلی نچسبانید، بلکه بهتر است روی پلک به گونه ای بچسبانید که مرز بین پلک و مژه ها به خوبی همپوشانی شوند. حال با استفاده از خط چشم، روی خط مژه را بپوشانید و ریمل بزنید. برای درشت تر نشان دادن چشم ها می توانید با استفاده از یک مداد چشم به رنگ سفید، داخل پلک پایین را به این رنگ درآورید.
آرایش چشم به همین راحتی که توضیح دادیم است؛ اما برای آنکه بتوانید یک آرایش چشم حرفه ای را تجربه کنید، توصیه می کنیم ادامه مقاله زیر را از دست ندهید.


آموزش کشیدن خط چشم متناسب با مدل های مختلف چشم


هر فرم چشم، تکنیک آرایشی مخصوص به خود را دارد تا به زیباترین شکل ممکن به نظر برسد. در ادامه راهنمای کشیدن خط چشم متناسب با مدل های مختلف چشم را گردآوری کرده ایم که شما را در این امر یاری می دهند.

کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی

نحوه تشخیص چشم بادامی بدین صورت است که گوشه داخلی و خارجی چشم های بادامی معمولا در یک سطح قرار دارند و فاصله بین گوشه های داخلی چشم به اندازه طول چشم می باشد. برای این مدل چشم یک خط باریک در پلک بالای چشم بکشید. خط چشم را از گوشه داخلی چشم آغاز کرده و آن را تا امتداد گوشه خارجی چشم ادامه دهید. بهتر است در کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی، دنباله نکشید تا چشم ها بزرگ تر و زیباتر نشان داده شوند.

کشیدن خط چشم برای چشم های پف دار

این مدل چشم ها به دلیل این که دارای پف هستند، معمولا کوچک تر نشان داده می شوند. به همین دلیل باید تا جایی که می توانید به مژه ها حجم دهید. از خط چشم تیره استفاده کنید و آن را به صورت پهن روی پلک بالا بکشید.

کشیدن خط چشم برای چشم های درشت

چشم های درشت به اندازه کافی جذاب و گیرا هستند؛ پس تنها کاری که شما برای کشیدن خط چشم باید انجام دهید آن است که یک دنباله یک سانتی بالای پلک بکشید تا چشم کشیده تر نشان داده شود.

کشیدن خط چشم برای چشم های کشیده

یکی از جذاب ترین مدل های چشم، نوع کشیده است که البته زمان کشیدن خط چشم باید دقت زیادی به خرج دهید تا باریک دیده نشود. می توانید برای آن که چشم کمی درشت تر نشان داده شود، خط چشم را با فاصله کوتاهی از خط مژه بکشید.

کشیدن خط چشم برای چشم های نزدیک

اگر فاصله بین چشم های شما کمتر از عرض یک چشم باشد، پس دارای فرم چشم های نزدیک هستید. هدف ما از کشیدن خط چشم در این نوع چشم ها این است که آن ها را با فاصله بیشتر نشان دهیم. برای این کار خط را با کمی فاصله از گوشه داخلی چشم ها بکشید. انتهای خط چشم را نیز دنباله بکشید.

 

نحوه صحیح کشیدن خط چشم در انواع مدل چشم ها


نکاتی در خصوص سایه زدن چشم


اگر به درستی از سایه چشم استفاده کنید، چهره شما شاداب تر به نظر خواهد رسید. در مقابل، استفاده نادرست از سایه می توان چشمان شما را غیرطبیعی و کوچک تر از آن چه هست نشان دهد.

توجه به حالت طبیعی چشم ها

تعیین نوع چشم، پایه اصلی آرایش چشم مطلوب است. همان طور که در بخش قبل درباره کشیدن خط چشم برای مدل های مختلف چشم صحبت کردیم، در سایه زدن نیز باید به این اصل توجه ویژه نشان دهید. به عنوان مثال اگر دارای چشم های روکش دار هستید، باید گوشه های داخلی چشم را سایه روشن کار کنید تا بزرگ تر جلوه داده شوند.

برقراری تعادل و هماهنگی در چهره

در آرایش صورت یک نکته مهم و اساسی وجود دارد و آن برقراری تعادل میان چشم و لب است. بدین معنی که اگر در سایه چشم از رنگ های تیره استفاده کردید، بهتر است برای رنگ رژلب از رنگ های ملایم تر استفاده کنید و بالعکس. تاثیر پذیری سایه چشم در حالت چهره می تواند تا حد زیادی در تاثیر پذیری رژلب نزدیک باشد.

پیروی از مد در صورت امکان

متخصصان حوزه آرایش به این نتیجه رسیده اند که قواعد سنتی آرایش چشم، صورت را پیرتر نشان می دهد. یکی از این قواعد سنتی، تیره تر کردن بخش های داخلی چشم و کم رنگ کردن بخش های بیرونی است که در متدهای جدید به صورت برعکس مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از رنگ های ملایم و شاد به عنوان سایه چشم می تواند تاثیر بسیاری در شادابی و طراوت چشم ها داشته باشد.

عدم استفاده از رنگ های خیلی تیره

تیره کردن چشم ها می توان برای برخی افراد کاربردی بوده و جلوه خوبی داشته باشد؛ این در حالی است که زیاده روی از سایه های تیره در برخی افراد می تواند جلوه معکوس داشته باشد. در واقع این کار نه تنها باعث می شود چشم ها کوچک تر از آن چه هستند نشان داده شوند، بلکه صورت را نیز پیرتر نشان خواهد داد.


نکات مهم در خصوص انتخاب سایه چشم


برخی خانم ها در انتخاب سایه چشم مشکل دارند و نمی دانند کدام رنگ سایه برای چشم شان جلوه بیشتری دارد. در ادامه راهکارهایی را برای شما آماده کرده ایم که می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب رنگ سایه باشد.
در هنگام انتخاب رنگ سایه چشم همواره به این نکته توجه داشته باشید که رنگ انتخابی از رنگ چشمان خود چند درجه روشن تر باشد. در خصوص چشم های روشن نیز نباید از سایه چشم همرنگ با مردمک چشم استفاده کرد. به طور مثال، اگر چشمان شما به رنگ آبی است، بهتر است به جای استفاده از سایه چشم آبی از سایه های یاسی و بادمجانی استفاده کنید. رنگ های صورتی مایل به قرمز و قهوه ای نیز برای چشمان به رنگ سبز انتخاب ایده آلی محسوب می شوند.
می توانید از چند رنگ سایه برای درخشندگی هر چه بیشتر چشم ها استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که حتما رنگ های به کار رفته از هماهنگی برخوردار باشند. استفاده از سایه های براق که در یک تناژ رنگی قرار دارند، برای شب انتخاب عالی محسوب می شود.
برای آن که سایه چشم تمیزی داشته باشید، زمانی که می خواهید از چند رنگ استفاده کنید بهتر است از چند قلم به کار ببرید تا آرایشتان کثیف نشود. البته این امکان را دارید که بعد از به کار گیری هر رنگ سایه، قلم را تمیز کرده و مجددا مورد استفاده قرار دهید.

 

چگونه یک سایه مناسب انتخاب کنیم؟


آرایش چشم مخصوص افراد دارای پلک های افتاده


در پلک های افتاده هر چه از سایه های مات استفاده کنیم، زیبایی چهره بیشتر خواهد شد؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که سایه های براق با تناژ رنگی سرد را کنار بگذارید تا چین و چروک هایتان به خوبی پوشانده شوند. استفاده از رنگ هایی همچون بنفش، هلویی ملایم و خاکستری برای افراد دارای پلک افتاده مناسب هستند. اگر تمایل داشتید این رنگ ها را در موقعیت خاصی مانند جشن ها استفاده کنید، می توانید از یک خط چشم براق همراه با این رنگ ها برای جلوه بیشتر صورت تان استفاده کنید.
توصیه ما به شما این است که به هیچ وجه زیر مژه های پلک پایینی خود را خط چشم پررنگ نکشید و تنها به کشیدن یک خط چشم باریک در بالای پلک اکتفا کنید.


رفع چین و چروک پلک با ترفندهای آرایشی


اگر می خواهید چین و چروک های پلک خود را پنهان کنید، می توانید کرم پودر خود را یک درجه روشن تر از پوست تان انتخاب کنید. کرم را به خوبی به دور چشم بزنید و برای این کار از قلموهای مخصوص استفاده نمایید. استفاده از برخی رنگ ها مانند رنگ های روشن نقش به سزایی در پوشاندن چین و چروک ها ایفا می کنند. می توانید رنگ روشن را روی پلک به کار ببرید و رنگ قهوه ای تیره در در گوشه خارجی چشم ها استفاده کنید.
اگر می خواهید ماندگاری کرم پودر استفاده شده در نواحی اطراف پلک را افزایش دهید، می توانید از انواع فیکساتورها استفاده کنید. در غیر این صورت، چربی آرایش باعث نمایان شدن چروک ها خواهد شد. برای این کار می توانید که قلموی مخصوص بردارید و با استفاده از آن پودر فیکس را روی آرایش چشم بزنید. سپس جهت اطمینان از کافی بودن مقدار آن، انگشت خود را به آرامی روی پلک حرکت دهید. اگر احساس خشکی داشتید، بدین معنی است که پودر فیکس را به اندازه کافی استفاده کردید و اگر احساس چربی داشتید، یعنی باید میزان بیشتری از پودر فیکس استفاده کنید.


آرایش چشم مخصوص چشم های ریز


برای آرایش چشم های ریز، ابتدا کل پلک بالا را با استفاده از سایه روشن پوشش دهید. برای این کار می توانید از سایه های نقره ای و عاجی استفاده کنید. به طور کلی بهتر است از مصرف سایه های خیلی سرد و خیلی تیره اجتناب کنید. روش دیگر برای بزرگ نشان دادن چشم های ریز، استفاده از خط چشم سفید در داخل پلک پایینی است. بهتر است از یک مداد مرغوب و نرم برای این کار استفاده کنید تا پلک تان دچار آسیب نشود. می توانید از مداد سفید در گوشه داخلی چشم نیز استفاده کنید تا چشم ها بزرگ تر و درخشنده تر نشان داده شوند.
یکی از ساده ترین راه ها برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها، استفاده از فرمژه برای فر کردن مژه ها است. اگر قبل از زدن ریمل فراموش کردید که از فرمژه استفاده کنید، می توانید زمانی که ریمل مژه های خشک شدند، فرمژه را به کار ببرید. استفاده از ریمل در مژه های پلک پایین چشم نیز تقش بسزایی در بزرگ تر نشان دادن چشم خواهد داشت. برای این کار بهتر است فرچه ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و روی مژه های پلک پایین، عقب و جلو ببرید.


آرایش چشم درشت


خط چشم پهن، بهترین انتخاب برای افراد دارای چشم درشت می باشد. بهتر است به وسیله یک مداد چشم سیاه، داخل چشم خود را سیاه کنید. اگر چشمانی از حدقه بیرون زده دارید، پیشنهاد می کنیم از سایه چشم مشکی به عنوان مکمل همراه با خط چشم استفاده کنید. این کار در پنهان کردن بیرون زدگی چشم کمک شایانی خواهد کرد. با کشیدن یک ریمل منظم و پر کردن ابرو می توانید درشت بودن چشم خود را کم تر جلوه دهید.


آرایش چشم ملایم و دخترانه


در آرایش چشم دخترانه بهتر است از انواع سایه چشم های روشن و ملایم مانند صورتی، گلبهی، بژ، طلایی، نقره ای و ... استفاده کنید. همچنین بهتر است به جای استفاده از خط چشم، به وسیله ریمل به چشم ها حالت دهید. اما اگر خواستید از خط چشم استفاده کنید، می توانید نوع نازک آن را انتخاب کنید. در صورت تمایل به استفاده از مژه مصنوعی نیز می توانید نوع تکی آن را برگزینید و از مصرف مژه مصنوعی های کامل خودداری کنید.


آرایش چشم عروس


قطعا آرایش عروس بدون استفاده از آرایش چشم متناسب با اجزای چهره از زیبایی و جلوه چندانی برخوردار نخواهد بود. به طور کلی بهره گرفتن از تمام نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، در آرایش چشم عروس بسیار تاثیرگذار خواهند بود. سایه چشم های برنزی، طلایی و سایر رنگ های جذاب و روشن به همراه خط چشم عالی و پهن و مژه های حجیم در زیبایی آرایش عروس بسیار تاثیرگذار خواهند بود. حتی می توانید با استفاده از یک لنز رنگی زیبا، آرایش چشم عروس را تکمیل کنید و بیش از همیشه بدرخشید.

 

آموزش آرایش چشم عروس


آرایش چشم مناسب برای فصل زمستان


هر فصل از سال، آرایش چشم خاص خود را می طلبد. فصل زمستان یکی از آن فصل هاست که به دلیل سردی آب و هوا، باید توجه ویژه ای به سبک آن نشان داد. در آرایش چشم زمستانی بهتر است از انواع رنگ های سرد و اکلیلی استفاده کنید. سایه های چشم به رنگ صدفی، آبی و سفید بهترین گزینه ها برای این کار محسوب می شوند. البته می توان از آرایش چشم اسموکی نیز در فصل زمستان استفاده کرد تا جذابیت چشم ها را بیش از پیش نشان داد.
در آرایش چشم متناسب اب فصل زمستان بهتر است از خط چشم مایع استفاده کنید. به دلیل آن که میزان براقی و مشکی بودن خط چشم مایع بیشتر بوده و زیبایی سایه های سرد را چند برابر می کند. استفاده از ریمل های حجیم و مژه مصنوعی را نیز به لیست آرایش چشم متناسب با فصل زمستان اضافه کنید.


در مقاله آموزش نحوه صحیح آرایش چشم و نکات مربوط به آن از سایت رژلب با آموزش آرایش چشم و تکنیک های مهم در خصوص استفاده از لوازم آرایشی مخصوص آرایش چشم پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: