سه شنبه 09 بهمن 1397 - 12:39:09

انواع موم اپیلاسیون بدن و صورت

خواص انواع موم اپیلاسیون

اصلاح صورت با شمع

 

انواع موم اپیلاسیون بدن و صورت


از بین بردن موهای زائد بدن به روش اپیلاسیون، موردی است که خانم ها به دلیل ایجاد وقفه طولانی در رشد مجدد موها از آن استقبال می کنند. اپیلاسیون روش ساده ای برای از بین بردن موها است؛ اما اگر نکاتی را در همین روش ساده رعایت نکنیم، با خطرهای جبران ناپذیری مواجه خواهیم شد. در ادامه این مقاله از سایت رژلب قصد داریم به بررسی انواع موم اپیلاسیون بدن و صورت بپردازیم.


اپیلاسیون چیست؟


یکی از روش های از بین بردن موهای زائد ، اپیلاسیون است که نسبت به روش های دیگر ماندگاری بیشتری داشته و به همین دلیل در بین خانم ها از محبوبیت زیادی برخوردار است . البته اپیلاسیون خود دو نوع سرد و گرم دارد که می توان گفت روش های به کار برده شده در آن ها تقریبا مشابه است . اما هرکدام از این روش ها مزایا و معایبی داشته و بهتر است از هرکدام در نقاط خاصی از بدن استفاده شود.


موم های اپیلاسیون گرم


موم های گرم اپیلاسیون دو نوع هستند . موم های گرم مخصوص بدن که به اصطلاح موم های گرم با پد گفته می شود و موم های گرم مخصوص صورت و بدن که به موم های گرم بدون پد معروف هستند.
در اپیلاسیون گرم نیز از موم ذوب شده استفاده می گردد. این نوع موم در حالیکه گرم و متناسب با دمای بدن است به صورت نازکتری روی مو و در جهت رویش مو کشیده می شود ولی برداشتن موم از روی مو دو گونه است . اگر از موم گرم بدون پد استفاده گردد و پس از خشک شدن موم روی پوست خود موم در خلاف رویش مو کنده می شود ولی در صورت استفاده از موم های گرم با پد پس از کشیدن موم روی پوست بلافاصله پد روی آن قرار داده شده و با دست مالش داده می شود سپس در خلاف جهت رویش مو با یک حرکت کشیده می شود این روش بسیار موثر است حتی موهای میلیمتری را هم از بین می برد و نیاز به انجام چندباره آن نیست.


موم های اپیلاسیون سرد


در اپیلاسیون سرد ، موم معمولا روی موها مالیده می شود. سپس پد روی این موهای زائد قرار گرفته و روی پد مالش داده تا موها به خوبی جذب شده و به آن بچسبند. پس از آن نیز پد در خلاف جهت رویش موها به سرعت کشیده شده و موها از ریشه کنده می شوند.
روش انجام این نوع اپیلاسیون نسبت به اپیلاسیون گرم راحت تر است و به راحتی قابل انجام برای افراد هست. در این روش معمولا موهای کمی روی پوست باقی مانده و ممکن است چند بار کندن موها از یک نقطه انجام شود تا پوست صاف و صیقلی گردد.
با توجه به مزایا و معایب هرکدام از روشهای گفته شده مشخص است که اپیلاسیون سرد از آن جایی که نیاز به مهارت کمتری دارد برای کاربرد خانگی مناسب تر است در ضمن با توجه به قیمت ارزان تر آن نسبت به موم های گرم و قابل شستشو بودن پوست پس از استفاده مورد پسند خانم های خانه دار و در عین حال اپیلاسیون کاران در سالن های آرایش می باشد از طرف دیگر موم سرد از مواد کاملا طبیعی تشکیل شده و در بین مصرف کنندگان شناخته شده تر است به همین دلیل از محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان برخوردار بوده و قابل تهیه از هر داروخانه و فروشگاه معتبر می باشد.
این در حالیست که مزیت موم های گرم اینست که نیاز به کاربرد چندباره نداشته و با یک بار مصرف تمام موهای زاید را از بین می برد در ضمن موم های گرم برای نواحی حساس بدن استفاده می گردد چرا که موهای این قسمتها ریز تر و زبرتر بوده  و این نواحی نسبت به چند بار کنده شدن موها در یک زمان حساسیت نشان می دهند بنابراین با موم گرم و یک بار انجام این عمل موها کنده می شود.

 

انواع موم اپیلاسیون زوم آپ


انواع موم های گیاهی و خواص آن


امروزه موم های گیاهی بسیاری وارد بازار شده اند که علاوه بر از بین بردن موهای زائد، خواص بسیاری برای پوست نیز دارند. در ادامه با انواع موم های گیاهی و خواص آن ها آشنا خواهید شد.

موم عسلی

غنی شده با موم طبیعی عسل و انواع روغن های گیاهی با رنگ عسلی و کاملا طبیعی که خاصیت مرطوب کنندگی بالایی داشته و رطوبت لازم را برای پوست فراهم می کند . دمای پایین آن اجازه استفاده از این محصول را برای افرادی که دارای مشکلات گردش خون می باشند داده است. یکی از بهترین برندهایی که موم عسلی را با بالاترین کیفیت و اصالت روانه بازار می کند، زوم آپ است. وکس های عسلی زوم آپ علاوه بر از بین بردن موهای زائد، پوست را آبرسانی کرده و در ترمیم آن بسیار موثر واقع می شوند.

موم آلوئه ورا

تهیه شده از روغن های گیاهی از جمله آلوورا که دارای اثرات مرطوب کنندگی و ضد پیری است و مانع خشکی و ترک خوردگی پوست می گردد. یک پیشنهاد خوب برای حذف موهای زائد با ضخامت بالا در مناطق حساس بدن می باشد. اگر به دنبال یک وکس آلوئه ورا خوب می گردید که از بروز التهاب در پوست شما جلوگیری کند، پیشنهاد رژلب به شما برند زوم آپ است. تا زمانی که از موم آلوئه ورا زوم آپ استفاده می کنید، این اطمینان خاطر را خواهید داشت که پوست شما پس از انجام اپیلاسیون، ملتهب نخواهد شد.

موم زیتونی

موم طبیعی غنی شده از روغن زیتون و اکسید تیتانیوم با فرمولی ویژه که مورد توجه حرفه ای ها می باشد.
آنتی اکسیدان های موجود در این روغن به ترمیم پوست آسیب دیده کمک کرده از طرفی دی اکسید تیتانیوم ماده موثری برای التیام پوستهای آسیب دیده است.

موم رز

غنی شده از صمغ طبیعی درخت کاج و تیتانیوم دی اکسید که شامل مواد گیاهی مغذی و ویتامینهای D ، E ، A می باشد.
این محصول دارای حداکثر چسبندگی بوده و به راحتی موهای ریز را حذف کرده و دارای خاصیت لایه برداری عالی از پوست همراه با عطری ملایم و دلنشین می باشد.

موم طلایی

روغن های گیاهی به کار رفته در این محصولات بافتی نرم را ایجاد کرده ، اپیلاسیون راحت و بدون سوزش را میسر می سازد. ترکیب خاص این گروه پس از مصرف سبب درخشندگی و زیبایی پوست می گردد و از این رو مورد علاقه مصرف کنندگان می باشد.

موم نقره ای

ترکیبی متفاوت و موثر که برای حذف موهای ضخیم در مناطق حساس بدن یک پیشنهاد عالی می باشد میزان چسبندگی مناسب این موم ، نرمی و درخشندگی جا مانده از اپیلاسیون آنرا مورد توجه مصرف کنندگان قرار داده است.

موم زغال اکتیو

غنی شده از موم طبیعی و رزین که دارای خواص ترمیمی و آرام بخشی به پوست می باشند. از طرفی زغال اکتیو موجود در این محصول آن را برای مصرف کنندگان متمایز نموده است. زغال موجود در این محصول با لکه برداری از سطح پوست و برداشتن لایه خشک و مرده پوست سبب رشد پوست جدید و درخشان و سفید شدن آن می گردد. خاصیت موم های ذغالی این است که می توان از آن به عنوان اسکراب و لایه بردار پوست نیز استفاده کرد. وکس های ذغالی زوم آپ این قابلیت را دارند که علاوه بر از بین بردن موهای زائد، سلول های مرده پوست را نیز برطرف کنند.

موم کاکائو

در این محصول ویژه از پودر کاکائو استفاده گردیده است که غنی از آهن، کلسیم و ویتامین های B1 ، E ، C ، D است که به صورت یک عامل مرطوب کننده برای پوست می باشند. بوی تند کاکائو در هنگام استفاده از این محصول همراه با اپیلاسیون نرم و موثر احساس دلنشینی را به جا خواهد گذاشت.

 

موم اپیلاسیون گیاهی


اپیلاسیون صورت با شمع


اکثر خانم ها از داشتن موهای صورت خود ناراضی هستند و در پی از بین بردن آن می باشند. اگر چه اغلب اوقات این موها چنان نازک و بور هستند که دیده نمی شوند اما در صورت از بین بردن آن ها، آرایش جلوه بهتری روی صورت خواهد داشت. یکی از روش های از بین بردن موهای صورت، اصلاح با شمع است که دارای فواید و معایب مخصوص به خود می باشد. شرکت زوم آپ علاوه بر عرضه انواع موم های اپیلاسیون، انواع شمع را نیز در سه مدل عسلی، آلوئه وار و ذغال روانه بازار می کنند که خاصیت آن ها مشابه با انواع موم های اپیلاسیون است.


روش اصلاح صورت با شمع


روش از بین بردن موهای صورت با استفاده از شمع به این شکل است که ابتدا تکه ای پارافین را درون دستگاه گرم کننده مخصوص قرار می دهند تا آب شود. سپس به وسیله یک کاردک، لایه نازکی از آن را روی پوست کشیده و پس از خشک شدن، آن را در خلاف جهت رویش موها می کشیم. پارافین به صورت ورقه ای جدا شده و موها را از روی پوست بر می دارد.


فواید اصلاح صورت با شمع


از مزایای روش اصلاح صورت با شمع می توان به کم درد بودن آن اشاره کرد. همچنین، به دلیل خاصیت پاکسازی و لایه برداری پوست که دارد، پوست های لک دار را شفاف و نرم می کند. امروزه به همین دلایلی که ذکر کردیم، اکثر خانم ها بیشتر ترجیح می دهند به جای استفاده از روش بند انداختن، با استفاده از روش شمع نسبت به اصلاح صورت خود اقدام کنند.


مضرات اصلاح صورت با شمع


عیب اپیلاسیون صورت با شمع این است که به دلیل کششی که روی پوست ایجاد می کند، موجب شل شدن پوست مخصوصا در خانم های مسن می شود. به همین خاطر، بهتر است خانم های مسن از این روش برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده نکنند.
علاوه بر این، خانم هایی که پوست صورت نازکی دارند و مویرگ های ظریف پوست شان به راحتی قابل مشاهده می باشد نیز بهتر است از روش اصلاح صورت با شمع استفاده نکنند. برخی افراد از جوش هایی که پس از انجام اپیلاسیون صورت می زنند، گلایه دارند. قابل ذکر است که ژل مخصوصی حاوی عصاره جلبک دریایی وجود دارد که جهت پیشگیری از بروز جوش، بعد از اصلاح با شمع مورد استفاده قرار می گیرد. این ژل خاصیت خنک کنندگی نیز دارد که ضد التهاب خواهد بود.

 

نکاتی که باید در اپیلاسیون رعایت کنیم


نکاتی که باید در مورد انجام اپیلاسیون برای بار اول بدانید


اگر برای بار اول است که اپیلاسیون بدن یا صورت انجام می دهید، باید همواره نکاتی را به خاطر داشته باشید تا تجربه خوبی برایتان رقم بخورد. پیش از هر چیز، از بهداشتی بودن سالن اپیلاسیون اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که اپیلاسیون کار از لوازم یکبار مصرف مانند ملحفه، کاردک، پارچه و ... استفاده می کند. از آن جایی که احتمال انتقال بیماری در اپیلاسیون موهای زائد وجود دارد، توجه به بهداشت بسیار حائز اهمیت می باشد.
یکی دیگر از مشکلاتی که در اکثر سالن ها رخ می دهد، این است که اپیلاسیون کار به حدی موم را داغ می کند و برای خنک تر شدن آن صبر نمی کند که پوست مشتری می سوزد. بهتر است پیش از این که شما هم دچار این مشکل شوید، از اپیلاسیون کار خود بخواهید حرارت موم را بررسی و مدت زمانی را برای خنک شدن آن صبر کند.
بعد از انجام اپیلاسیون بدن، بهتر است دوش بگیرید تا اضافه موم از پوست برداشته شود. برای دوش گرفتن نیز به حوله و دمپایی نیاز خواهید داشت. بهتر است وسایل شخصی خود را همراه داشته باشید تا برای دوش گرفتن مجبور به استفاده از وسایل آرایشگاه نشوید. لوازم آرایشگاه در صورتی که یکبار مصرف نباشند، معمولا بین تعداد بسیاری از مشتریان به اشتراک گذاشته شده اند که مصرف آن ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.
یکی دیگر از نکات مهمی که باید بعد از انجام اپیلاسیون به آن دقت داشت، استفاده از مرطوب کننده است. برای این کار می توانید مقداری روغن بچه را روی پنبه ریخته و به آرامی روی پوست بمالید تا بدین صورت اضافه های موم از بدن پاکسازی شوند. انجام این کار همچنین باعث می شود که پوست آبرسانی شده و رطوبت خود را داشته باشد.
حتما تا یک الی دو روز پس از انجام اپیلاسیون، لباس راحت و آزاد بپوشید. پوشیدن لباس های تنگ و جذب پس از انجام اپیلاسیون بدن باعث بروز التهاب شده که آزار دهنده خواهد بود. قبل از مراجعه به سالن های مخصوص اپیلاسیون، حتما به اندازه موهای خود توجه داشته باشید. برای آن که از نتیجه کار راضی باشید و موم بتواند همه موهای شما را از بین ببرد، باید موهای شما حداقل 2 یا 3 میلی متر رشد کرده باشند تا درد کمتری نیز ایجاد شود. همچنین می توانید قبل از مراجعه، پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه های مرده از سطح پوست پاکسازی شوند. البته انجام این کار را به 20 الی 24 ساعت قبل موکول کنید تا پوست در این مدت، در برابر التهاب و تحریک مقاوم شود.

چنانچه تمایل داشتید از موهای باکیفیت و استاندارد و همچین انواع شمع اصلاح صورت زوم آپ استفاده کنید، فقط کافیست با شماره تلفن ذیل تماس حاصل نمایید:

 

 


در مقاله انواع موم اپیلاسیون بدن و صورت از وب سایت رژلب با انواع موم اپیلاسیون و شمع صورت آشنا شدیم. همچنین، در مورد مزایا و معایب اصلاح صورت با شمع سخن گفتیم و نکات انجام اپیلاسیون برای بار اول را نیز به عرض تان رساندیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند. چنانچه مطلبی بود که تمایل داشتید آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید، خوشحال می شویم از قسمت نظرات نسبت به اشتراک آن اقدام کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 19 بهمن 1397 - 08:51:43
ممنونم از پست آموزنده تون ، برای من خیلی مفید .
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: