یکشنبه 21 بهمن 1397 - 09:28:45

انواع مدل کوتاهی مو

مدل کوتاهی مو زنانه و مردانه

مدل کوتاهی مو دخترانه و پسرانه

 

بررسی انواع مدل کوتاهی مو


یکی از مهم ترین مسائل در حفظ زیبایی افراد، مدل مو است. مدل مو اگر با توجه به فرم صورت، جنس موها و سن انتخاب شود، تاثیر شگرفی در افزایش جذابیت چهره خواهد داشت. اگر قصد کوتاه کردن موهایتان را دارید اما هنوز نمی دانید چه مدلی را برای خود انتخاب کنید، بهتر است مطالعه مقاله انواع مدل کوتاهی مو را از دست ندهید.


عوامل تاثیرگذار در انتخاب مدل کوتاهی مو


شاید کوتاهی مو از نظر شما موضوع چندان پیچیده ای نباشد؛ اما خوب است بدانید که عوامل بسیاری در انجام صحیح آن دخیل هستند. عواملی همچون سن، فصل، جنس مو، فرم صورت و ... از جمله این موارد هستند. به عنوان مثال بهتر است در فصل تابستان که شدت گرما و میزان تعریق بیشتر می باشد، می تواند مدل موی کوتاه را انتخاب کنید تا علاوه بر صرفه جویی در زمان شستشوی موها، احساس راحتی بیشتری کنید. فرم صورت نیز می تواند بسیار مفید واقع شود؛ به عنوان مثال این که صورت شما گرد باشد یا کشیده، در انتخاب مدل کوتاهی مو بسیار حائز اهمیت است.


مدل کوتاهی مو برای صورت گرد


می توان گفت تقریبا اکثر مدل موها برای فرم صورت گرد مناسب هستند. اگر موهای پر حجمی دارید، به شما توصیه می کنیم مدل هایی را انتخاب کنید که حالت خرد داشته باشد و اندکی از حجم موهای شما توسط آن گرفته شده باشد. این مدل مو به شما کمک می کند تا مقداری از گردی صورت تان کاسته شود.


مدل کوتاهی مو برای صورت کشیده


اگر صورت کشیده ای دارید و پیشانی شما بلند است، توصیه می کنیم مدل مویی را انتخاب کنید که روی پیشانی ریخته و از بلندی آن بکاهد. مدل موی چتری یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. اگر دارای گردن بلندی هستید، بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که قسمت جلوی مو بلندتر از پشت آن باشد. این مدل مو باعث می شود گردن شما کوتاه تر به نظر برسد. در مقابل، اگر دارای گردن کوتاهی هستید، مدل موی کوتاه برای شما بسیار مناسب خواهد بود. به این دلیل که میزان بیشتری از گردن تان مشخص خواهد شد.

 

مدل های مختلف کوتاهی مو


مدل کوتاهی مو خرد شده


اگر موهایتان دچار موخوره شده و تمایل ندارید آن را خیلی کوتاه کنید، می توانید موهایتان را به صورت لایه ای کوتاه کنید تا علاوه بر کوتاه نشدن قد، سلامتی موها را دوباره بازگردانید. مدل کوتاهی مو خرد شده باعث می شود شما جوان تر به نظر برسید و زمان کمتری برای رسیدگی به آن نیز نیاز داشته باشید. البته مدل مو خرد نیز اصول و قواعد مربوط به خود را دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

لایه های در هم تنیده

مدل مو خرد در هم تنیده بیشتر مناسب افرادی است که موهای ضخیمی دارند. این مدل کوتاهی، حجم زیادی از موها را کاهش داده و باعث می شود موهای سبک تری داشته باشید. در عین حال، جذاب تر نیز به نظر خواهید آمد. می توانید چتری هایتان را نیز کوتاه کنید تا چهره ای کاملا متفاوت داشته باشید.

مدل مو خرد نامتقارن

این مدل مو به صورتی انجام می شود که تمام لایه های آن در یک اندازه نباشند. مدل مو لایه ای نامتقارن بیشتر برای افراد دارای موهای صاف مناسب است. در این مدل، روی موها نسبت به زیر آن بیشتر کوتاه می شود؛ به همین دلیل به افرادی که دارای موهای پرحجم هستند چندان توصیه نمی شود. مدل مو لایه ای نامتقارن برای موهای صاف و نازک بسیار مناسب است.

مدل مو خرد متوسط

مدل مو خرد متوسط برای افرادی که تمایل دارند قد موهایشان متوسط باشد، بسیار مناسب است. قد این مدل تا روی گوش می آید و اگر به خوبی آن را براشینگ کنید یا مدل دهید، اصلا به نظر نمی رسد که موهای کوتاهی دارید. در صورت تمایل می توانید چند هایلایت روشن لا به لای موها انجام دهید تا جذابیت آن چند برابر شود.

مدل مو خرد پشت سر

زمانی که تصمیم می گیرید موهای خود را کوتاه کنید، حتما نباید تمام لایه های آن را یک اندازه در نظر بگیرید. می توانید لایه های پشت سر خود را کوتاه تر از قسمت جلوی مو کوتاه کنید تا نتیجه کار بسیار لذت بخش باشد.

مدل مو خرد تا روی شانه

اگر می خواهید به موهایتان حجم دهید، می توانید موها را تا روی شانه ها کوتاه کنید. اما توجه داشته باشید که لایه های این مدل بیشتر خواهد بود. زمانی که کوتاهی مو در قسمت بالای سر کمتر باشد، موجب می شود نسبت به پایین موها حجم بیشتری داشته باشد. رنگ موی روشن با این مدل مو بسیار جذاب به نظر رسیده و با این کار چهره کاملا جدید و جذابی برای خود رقم خواهید زد.

مدل مو چتری لایه ای

همیشه نیازی نیست چتری موها را به صورت یکسان کوتاه کنید؛ بلکه چتری های لایه ای نیز می تواند جذابیت چهره شما را دو چندان کند. برای این کار می توانید چتری های بلندتری را در نظر بگیرید که با قرار گرفتن روی پیشانی، به مانند فریمی عمل کند که دور چشم ها را در بر بگیرد. از آن جایی که در این مدل مو چشم ها در مرکز توجه قرار می گیرند، باید دقت بیشتری در انجام آرایش خود به خرج دهید.

مدل مو چتری لایه ای بلند

در این مدل مو خرد، پشت موها کوتاه تر از لایه های جلوی مو خواهد بود. در صورت انتخاب این مدل می توانید با استفاده از رنگ های روشن و طیف رنگی قرمز، مدل موی خود را جذاب تر نشان دهید.


مدل کوتاهی مو بلند


اگر تمایل دارید مدل کوتاهی مو بلند را برای خود برگزینید، خوب است بدانید که مدل موی بلند برای صورت گرد از مدل موی بلند برای صورت کشیده کاملا متفاوت است و اگر شما به این موضوع دقت نکنید، نتیجه چندان مطلوبی را دریافت نخواهید کرد. بهتر است از مدل هایی برای کوتاه کردن موهایتان استفاده کنید تا با فرم صورتتان تطابق داشته باشد.

انواع مدل موی بلند مناسب برای صورت گرد

اغلب افراد با صورت های گرد دارای چانه کوچک و فرم دایره ای شکل هستند. بهتر است مدل مویی برای این افراد انتخاب شود که صورت آن ها را کشیده تر و زیباتر نشان دهد. اگر صورت چاق و گردی دارید، بهتر است موی خود را به صورت بلند و صاف پیرایش کنید. در صورتی که تمایل داشتید موهایتان کمی حالت داشته باشد، می توانید مدل مو خرد را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که در این مدل مو، کوتاه ترین لایه باید روی چانه شما قرار گیرد. مدل موی چتری نیز گزینه بسیار مناسبی برای خانم های دارای صورت گرد است. بدین صورت که شما می توانید یک طرف موها را به صورت چتری بلند کوتاه کنید تا گردی صورت کمتر به نظر برسد.

انواع مدل موی بلند مناسب برای صورت کشیده و لاغر

افرادی که دارای صورت گرد هستند، می توانند مدل های کوتاهی مو را برای خود انتخاب کنند که صورت شان را تپل تر به نظر برساند. اگر پیشانی شما بلند است، ترجیحا از مدل موی چتری برای کوتاه کردن جلوی موهای خود استفاده کنید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که اندازه موهای چتری باید تا قسمت بالای چشم های شما بیاید. اگر گونه های خالی دارید، بهتر است موهایتان را به صورت خرد کوتاه کنید تا این خالی بودن پوشانده شود.

 

کوتاهی مو زنانه


آشنایی با نام های مدل مو زنانه و مردانه


در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نام های مدل مو زنانه و مردانه آشنا کنیم. این مدل های هر یک با توجه به جنس مو، فرم صورت، موقعیت جغرافیایی و ... انتخاب می شوند.

مدل موهای زنانه

مدل کوتاهی مو زنانه قارچی: این مدل از نوع کوتاه است و بیشتر برای دختران مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل فانتزی برای افراد با صورت کشیده و گردن بلند مناسب است و اگر دارای صورت چاق و توپر هستید و همچنین گردن تان کوتاه است، به شما توصیه می کنیم از این مدل مو برای کوتاهی موهایتان استفاده نکنید.
مدل کوتاهی مو زنانه ساده: مدل موی ساده معمولا هیچ فرم خاصی ندارد و قسمت جلوی مو با قسمت پشت آن از اندازه یکسانی برخوردار می باشد.
مدل کوتاهی مو زنانه آلمانی: یکی از مدل موهای کوتاه پرطرفدار، آلمانی است که معمولا قسمت دور آن با ماشین زده می شود.
مدل کوتاهی مو زنانه خرد: در بخش قبلی همین مقاله به تفصیل راجع به مدل موی خرد صحبت شد.
مدل کوتاهی مو زنانه آناناسی: مدل موی آناناسی را می توان در دسته مدل موهای خرد قرار داد. این مدل در قسمت جلوی سر بسیار خرد شده و با کمی پوش روی سر قرار می گیرد.
مدل کوتاهی مو زنانه چتری: یکی از پرطرفدارترین مدل موها در بین خانم های جوان، چتری است که معمولا بیشتر به افراد دارای پیشانی بلند توصیه می شود.
مدل کوتاهی مو زنانه ساسون: این مدل مو از نام طراح برجسته کوتاهی مو، آقای ویدال ساسون گرفته شده است که خود ایشان طراح این مدل بوده اند.
مدل کوتاهی مو زنانه پیکسی: در این مدل موی کوتاه زنانه، قسمت جلوی مو دارای اندازه بلندتری نسبت به قسمت پشت موها می باشد.
مدل کوتاهی مو زنانه آبشاری: مدل موی آبشاری نوعی مدل موی بلند است که قد آن تا پایین شانه ها ادامه دارد و معمولا به صورت حالت دار مدل داده می شود.
مدل کوتاهی مو زنانه آندرکات: موها در این نوع کوتاهی، حدود 2 تا 3 سانت قد خواهند داشت!

مدل موهای مردانه

مدل کوتاهی مو مردانه ایتالیایی: در این مدل مو، موهای کنار سر و اطراف گوش بسیار کوتاه می شود؛ اما قسمت پشت سر و بالای سر بلندتر بوده و یک سایه زیبا روی مو قرار می گیرد.
مدل کوتاهی مو مردانه تیفوسی: در این مدل موی مردانه باید کل سر به جر جلوی موها کوتاه شود.
مدل کوتاهی مو مردانه فرانسوی: مدل موی فرانسوی به دلیل ساده بودن مورد توجه بسیاری از آقایان است.در این مدل، موها باید یکدست و حدودا به اندازه 8 الی 10 سانت باشند.
مدل کوتاهی مو مردانه بوکسوری: این مدل مو مردانه بسیار کوتاه است و تارهای مو در آن به اندازه حدود 3 الی 8 سانتی متر می رسند. مدل بوکسوری به دلیل کوتاهی بیش از حد، یکی از بهترین گزینه ها برای فصل تابستان است.
مدل کوتاهی مو مردانه آلمانی: یکی از مدل های پرطرفدار در بین آقایان و خانم ها، آلمانی است که در آن نیمی از دور سر با ماشین کوتاه شده و موهای بالای سر بلندتر هستند.
مدل کوتاهی مو مردانه کپ دو سانتی: در این مدل مو، کناره های مو تا 3 سانت هستند که با ماشین شماره دو زده می شود. اندازه بالای موها به نظر مشتری بستگی دارد و پشت سر یا به صورت گرد یا به صورت هفت اصلاح می شود.
مدل کوتاهی مو مردانه فشن: مدل موی فشن معمولا با مد روز پیش می رود و ممکن است یک زمانی به صورت سوزنی کوتاه شود و زمان دیگر به اشکال دیگر.
مدل کوتاهی مو مردانه لیر: در مدل موی مردانه لیر، جلوی موها دارای اندازه بلندتری نسبت به پشت موها هستند.
مدل کوتاهی مو مردانه دور کوتاه: در این مدل مو معمولا دور مو با ماشین کوتاه می شود و قسمت بالای مو اندازه بلندتری دارد.
مدل کوتاهی مو مردانه خامه ای: در مدل خامه ای، قسمت بالای مو بسیار حجیم بوده و با استفاده از براشینگ، فرم داده می شود. برای این که مدل موی خامه ای داشته باشید، نیاز به موهای پر پشت خواهید داشت.

 

مدل کوتاهی مو مردانه


مدل کوتاهی مو بچگانه


مدل مو همان قدر که در زیبایی ظاهری بزرگسالان نقش به سزایی دارد، در افزایش جذابیت کودکان نیز موثر است. از این رو توصیه ما به شما این است همان اندازه که به زیبایی مدل موهای خود اهمیت می دهید، نسبت به انتخاب مدل موی فرزندان خود نیز حساسیت بسیاری به خرج دهید. درست به مانند مدل موی بزرگسالان، مدل موی بچگانه نیز بهتر است با توجه به فرم صورت و جنس مو انتخاب شود. در ادامه شما را با مدل موهای مناسب برای دخترها و پسرها آشنا خواهیم کرد.

مدل کوتاهی مو دخترانه

دخترها از این قابلیت برخوردارند که موهای خود را به انواع کوتاه و بلند در بیاورند. اگر تمایل دارید کودک تان احساس راحتی بیشتری کند، بهتر است موهای او را کوتاه نگه دارید. این موضوع به خصوص در فصل تابستان از اهمیت بیشتری برخوردار می شود؛ چرا که موهای او در این فصل نیاز به رسیدگی بیشتری خواهد داشت. البته شما هیچ محدودیتی در بلند نگه داشتن موها نخواهید داشت. به هر حال انتخاب با خودتان است.

مدل کوتاهی مو پسرانه

مدل موهای پسرانه نیز از تنوع بالایی برخوردار است. ترجیحا از یک آرایشگر با تجربه برای کوتاهی مو فرزندتان استفاده کنید تا علاوه بر این که مدل مناسب با صورت وی را انتخاب می کند، آن را به نحو احسن نیز اجرا کند. مدل موهای آلمانی، دور کوتاه و خامه ای یکی از بهترین گزینه ها برای کوتاهی مو پسر بچه ها می باشد.


در این مقاله از سایت رژلب، به بررسی انواع مدل کوتاهی مو پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شده باشد. چنانچه تجربه ای در این حوزه دارید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: